skislot

Ski’s lukt nog wel met slot en de wisseltruc en vallen vaak niet zo op tussen de massa, maar hoe doen jullie dat met stokken? Ik heb zelf de worldcup stokken van leki (90 euro + kappen) ,zeer opvallend met die geel fluoriderende handvaten erop en zeer snel meegenomen. Neem ze nu soms gewoon mee naar binnen met de lunch, maar dan kijken ze je soms raar aan… Overigens, Ik probeer meestal ergens te lunchen dat ik zicht heb op de spullen.

Jan op 6 jan. 2013 21:56

Heb van de vakantie voor het eerst met skislot gewerkt. Weet natuurlijk niet of hij zijn ding heeft gedaan (we hebben onze boards nog), maar vond het toch een fijnere gedachten dat onze 2 boards vast zaten :)

Ik draai gewoon een ketting met hangslot tussen mijn bindingen.

null

Goed idee! ik ga het proberen. Ben er ook van overtuigd dat als er zo’n slot om zit niemand ze gaat meenemen, omdat de andere 99% veel makkelijker mee te nemen zijn

Ik heb zelf nieuwe skies wil gerust een skislot kopen maar ik ben bang als ik even ga eten en kom terug dat slot is dichtgevroren, en aan gezien dat ik geen bus remreiniger of wd-40 op zak heb krijg je hem niet los. Of zit er antri vries in die sloten gemaakt?

Als de zon schijnt valt dat toch wel mee???
Ga je anders met achterwerk er even op zitten ;-)

Het schijnt dat de safemans tegen aardig lage temperaturen kunnen. Volgens mij zijn hier op het forum diverse gebruikers die met succes de -20 hebben overleefd…

Staat op hun website ook inderdaad, tot -20 in ieder geval.

Ze hebben bij skislotje.nl dat safeman slot nu in een nieuwe kleur, blauw, die ziet er wel cool uit :) http://www.skislotje.nl/safeman-skislot/#fotoenfunctie…

Goede tip dat slotje. Het lijkt me wel nuttig met die verhalen die ik van vrienden hoor van de afgelopen vakantie.

Ik heb gisteren savonds een bestelling gedaan bij http://www.skislotje.nl en gevraagd of het snel bezorgd kon worden omdat ik morgen al weg ga. Toen kreeg ik vandaag als reactie dat bestellingen na 16u de volgende dag verzonden worden en dus de dag daarna worden bezorgd (zoals ook op de website staat, tsja ik was aan de late kant). Maar ze gaven ook aan dat een medewerker het wel langs
zou kunnen brengen omdat het toch op de route lag; en inderdaad heb ik ze net thuis gehad. Nou had ik er wel 6 besteld voor de hele familie maar dit was wel super van ze!

Mijn ski-slotje van de perry sport werkt geweldig, paar vrienden hadden hun skies gestolen, maar mijne niet!

PS
(Niemand die door heeft dat de code niet veranderd kan worden (fabrieksfout) dus nog steeds 000)
Afschrikken is vooralsnog voldoende gebleken :)

@Michiel, zon slot beschadigd toch ook je skies en weegt toch veel te veel?

Heb zondag 2 slotjes besteld van Safeman en vandaag in huis! Ga ze vrijdag gelijk gebruiken in Winterberg.

Gebruik al jaren een slotje voor m’n boards. Kan er 2-3 aan elkaar vastmaken.
Ga ook regelmatig met meerdere boards naar boven en dan staat er 1 board op “veilig” op slot.

Denk dat het met vastvriezen wel mee zal vallen.
Een slot zal alleen vastvriezen als er water in terecht komt en dan bevriest.
Dat zal met 5 sneeuwvlokken niet zo snel gebeuren.
En als het warm water regent dan vriest het weer niet zo hard.
Heb er zelf nog nooit last van gehad. (wel met de tankdop van de auto:()

Übung macht den meister!!!

Nou, vandaag 2 slotjes gebruikt toen we gingen eten bij Möppi. Bij terugkomst de slotjes open gedraaid, nou ja, dat lukte bij de ene wel, maar de andere niet. Een hele tijd zitten pielen met zn 2en. De sleutel draaide niet, we kregen em er ook niet meer uit en de kabel zat muurvast. Dus wat dan ? Hulp gevraagd bij skiverhuur Poppenberg, jongen kwam met me mee lopen ( superlief ) en ik had em ook gevraagd om een tang mee te nemen. Afijn, hij kreeg het ook niet voor elkaar en toen vroeg ik hem om em door te knippen als dat lukte met het simpele tangetje dat hij meegenomen had, nou binnen 15 sec had ie em doorgeknipt.
Ik blij dat ik weer verder kon skieen, maar zeer teleurgesteld over het slot en het fet dat t zo makkelijk ging met het tangetje om door te knippen. Die andere durf ik niet meer te gebruiken. Weggegooid geld.
Misschien stuur ik de doorgeknipte wel retour naar waar ik em besteld heb.

Ja je kan ze bijna nog met een nagelknipper doorknippen :-(

Hoge bomen........lange latten!

De gedachte van dat simpele slotje met een dun ijzerdraadje is dat iemand zonder tang je ski’s niet kan meenemen. Aangezien de meeste gelegenheidsdieven op de piste geen tang in hun jaszak hebben, is het slotje op zich niet verkeerd. Het is een risico-afweging, het gemak van een zeer licht slotje ten opzichte van het risico dat iemand toch een tang bij zich heeft.

Staan je ski’s langs de kant van de weg, houdt er dan maar rekening mee dat de dieven allerlei gereedschap in hun auto hebben liggen. Voor drie tientjes koop je een simpele betonschaar bij de bouwmarkt en dan loopt ook de kabel van de safeman risico. Simpel ijzerzaagje van een tientje kom je ook aardig ver.

In een autovrij ski-oord hoor je trouwens maar zelden iets over gestolen ski’s.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ze zijn ook niet bedoeld om de doelbewuste dief (die tangetjes bij zich heeft) te weren. Dan moet je een fietsslot meenemen (die overigens ook in veel gevallen zo door te knippen zijn), maar die zijn weer wat minder makkelijk mee te nemen.
Alleen als er twee dure modellen naast elkaar staan en die van jou heeft een slotje, dan neemt de gemiddelde gelegenheidsdief toch echt die zonder slotje mee.
Het verkleint de kans mijns insziens wel.

Dat je slotje niet goed werkt is wel balen, ik zou hem gewoon terugsturen! Ik heb er geen problemen mee gehad en het was aardig frisjes (-12)…

hopelijk lezen er geen dieven mee, maar ik denk wel eens:
als ik een slot op m’n board doe dan zullen ze wel denken dat ie veel waard is, en daarom juist de moeite om te proberen mee te nemen…

Afgelopen week bij -20 werkte t slot prima :)

Hier net terug van een skiweek in serfaus met rond de -15 tot -20 sommige dagen en het ging zonder problemen met het slotje, was ideaal. Ik heb zelfs nog een keer een hoop skis om zien vallen van een ski-rek, maar mijn skis bleven netjes staan door het safeman slotje :)
Alleen de eerste keer dat ik hem gebruikte had ik het idee dat ik iets harder moest trekken aan de kabel om hem los te krijgen, is denk ik de nieuwigheid.

Jolanda, heb je die sleutel wel 90 graden gedraaid? bij minder is de kabel nog niet los en dan dus logisch dat je hem er niet uit krijgt, anders zou het slot niet goed zijn ;)

Dat was ook het probleem, we konden de sleutel niet 90 graden draaien, maar 4 mm ofzo. Vind het echt jammer maar durf gewoon het slot wat wel werkte niet meer te gebruiken. Wat als je geen skiverhuur in de buurt hebt die een tangetje te leen heeft? dan sta je daar …
Of ik moet zelf een tangetje in de rugzak doen natuurlijk, maar dat lijkt met niet de bedoeling van het slotje.
Afgelopen zondag wederom naar Winterberg geweest maar zat wel soort van in de rats toen we wat gingen drinken tegenover Möppi en niet konden zitten met zicht op de ski’s of later wat gingen eten binnen in restaurant Bobhaus op de Kappe.

goed bezig steeds naar Winterberg :)

Het eerste stukje draaien gaat makkelijker dan het tweede stukje zegmaar, omdat volgens mij dan pas het pinnetje weggeduwd wordt. Maar waarom laat je het hen dan niet weten en stuur je het slot op? Het lijkt me dan een fout en dat zou ik laten weten. Kunnen zij kijken waar het aan ligt en als het inderdaad fout is een nieuwe sturen? Van de andere reacties hier en van vrienden heb ik dit probleem namelijk niet gehoord en zelf ook niet ervaren. En eerst altijd even thuis uitproberen zou ik zeggen. Als hij het dan doet blijft die het doen lijkt me…

(ik ben gast 558)

Probleem met de safeman had ik ook. Heb hem omgebruikt in de prullenbak kunnen gooien.
Het slot is onbruikbaar als je de sleutel er te vroeg in doet of inlaat.
Staat overigens expliciet in de gebruiksaanwijzing…maar die lees ik als man natuurlijk weer te laat :)

Edit…toch het topic maar eens terug gelezen en jawel, heb de safeman weer tot leven gekregen met olijfolie :)

Ik heb er ook maar een safeman slot gekocht, handig dingetje. Hoewel ik natuurlijk niet weet in hoeverre het nodig is geweest omdat mijn skis er steeds weer stonden, heeft het mij in ieder geval wel een hoop schade bespaard, zie afbeelding:

null

(mijn skis staan achter het rek nog vast en wel niet omgevallen)

Ik heb m’n Safeman net even goed ingespoten met WD-40, hij is weer als nieuw.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik heb het kapotte slotje met doorgeknipte kabel opgestuurd, incl. de sleutel natuurlijk die muurvast zit. Heb gevraagd om teruggave van de aanschafsprijs en verzendkosten. Verwacht er niet veel van, kan het altijd meevallen.

Constant, ik heb ook zon safeman slot gekocht en dit jaar 4 weken gebruikt, maar niet gemerkt dat het stroever ging ofzo. Hoe vaak spuit jij hem dan in met olie, elk jaar? Ik heb die safeman 2.0 van http://www.skislotje.nl.

Ik onderhoud al mijn sloten preventief meestal eens per jaar. Een slot gaat nooit kapot van preventief onderhoud zolang je de erkende middelen gebruikt. Maar als je gaat wachten totdat een slot stroever wordt, dan gaat een slot meestal al kapot voordat je er erg in hebt.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Even een update; skislotje.nl heeft me een hele nette email teruggestuurd dat ze mijn kapotte slotje ontvangen hadden en dat ze met veel moeite uiteindelijk wel de sleutel eruit hebben gekregen en de kabel die er nog in 1 Fix opening zat. Maar dat dit de eerste keer is dat ze zoiets hebben meegemaakt en dat de slotjes gewoon prima werken. Afijn, ze hebben een nieuw slotje kostenloos gestuurd en mijn retour verzendkosten teruggestort. Dus goede service lijkt me.
De slotjes gaan dan toch maar mee naar Les Menuires… twijfel nog of er een tangetje meegaat in de rugzak ;-)

Plaats een reactie