Welk skigebied kiezen van 9-15 december?

Ik heb het leuke plan om van 9 tot 15 december te gaan skiën met mijn zoontje van 4 jaar. Hij gaat voor het eerst dus gaat op skiles, en ikzelf zal me aanpassen aan hem, dus heb geen grote eisen aan het skigebied. Verder wil ik gaan vliegen.
Eigenlijk had ik me een beetje op Oostenrijk/Solden gericht, omdat dat qua bereikbaarheid vanuit Innsbruck goed ligt en je bent er redelijk sneeuwzeker. Maar ik zie nu dat het daar juist de komende week niet gaat sneeuwen en in de rest van de Alpen juist heel veel.
Ik ben niet zo op de hoogte van de ski gebieden die zo vroeg open zijn en geschikt zijn voor ons. Daarom ben ik ben naar tips, ook gezien de verwachte sneeuwval. Op zich maakt het land niet veel uit, als het maar goed bereikbaar is vanaf het vliegveld.

Veel dank alvast!

Wij zijn net terug uit Sölden en daar is prima te skiën. En komende week gaat het echt wel sneeuwen in Sölden!
Maar de Söldenexpert John kan jou daar veel meer over vertellen.
Wij gaan de 15e weer die kant op :-)

Hoge bomen........lange latten!

Klinkt dus toch goed Solden. Dank, Oiet! En ik zal Soldenexpert John eens proberen te vinden.
Iemand nog andere tips over andere gebieden?

Oiet is natuurlijk Piet ;-)

Montgenevre (Via Lattea) vanuit luchthaven van turijn is ook een goede optie.

Deze site heeft een mooi overzicht vanaf bijna elke luchthaven :
http://www.j2ski.com/ski_resorts/Airports/

Munchen kan ook nog een optie zijn!

Hier in Sòlden wordt er deze week dagelijks verse sneeuw verwacht ook tot in het dal dus dalafdalingen zijn dan ook weer mogelijk maar de condities zijn nog steeds erg goed. Mocht je zoontje skiles willen van een NL sprekende instructeur dan kan dat, stuur me dan een PM via deze site.

De data welke je opgeeft zijn sowieso nergens druk dus ik zou pas ergens iets boeken een dag of 2 voor vertrek. Ik post dagelijks een foto op Sneeuwhoogte+ dus kan je zo zien hoe de pistes er voorstaan.

So, jehtzt gehts auf zum Giggijoch und gletscher! Servus, John

Skiën. What else.

Dank voor alle reacties! Ik ga nog een paar dagen wachten en dan beslissen of het Solden wordt of de Franse Alpen.
@John Solden Nog 2 vraagjes: waar zou mijn zoontje les krijgen? Dit in verband met waar ik het beste een hotel kan zoeken (tips?). En kan ik 2 dagen van te voren die NL sprekende instructeur nog regelen?
En ik volg je foto’s op de voet!

Bij Skischule Sölden Hochsölden http://www.skischule-soelden.com en dan in het kinderpark op de Giggijoch. Een accommodatie kan je alles kiezen wat vlakbij de Giggijoch lift ligt b.v. via booking.com (Hotel Stefan, Hotel Liebe Sonne , beide naast de gondel). Dan ga je smorgens samen omhoog, je zoontje verblijft in het kids park en zelf kan je ook lekker gaan skièn… Mocht er overal al voldoende sneeuw liggen dan kan je ook kiezen voor het kids park op Innerwald welke te bereiken is vanuit het dorp met de Zentrumbahn. En ja, als je in de week voorafgaand een email stuurt naar de skischool dan kan dat best nog. Alvast veel plezier! Servus John.

null

Skiën. What else.

@John Solden Dank voor al je info! Komt het door mij of iets anders maar het lijkt er op alsof iedereen nu in die week wil gaan skiën: de hotels die je noemt en in de omgeving Giggijoch zijn nu al niet meer boekbaar bij bookings ed in die week …

SItes als Booking.com en Hotels.com hebben maar een beperkt aantal kamers welke ze kunnen verkopen. Je kan dan het beste via http://www.soelden.com bij Zoeken en Boeken de gewenste data ingeven en je ziet een lijst van beschikbare accommodaties. Dan betaal je 12% aan en de rest bij aankomst. Je kan ook kiezen voor een appartement naast de Giggijoch. Een appartement in b.v. Alpenrose is nog vrij momenteel voor 450 Euro en is op slechts 150 meter van de Giggijoch.

Skiën. What else.

Ik ga dezelfde week en was ook aan Solden aan het denken, alvast bedankt John voor de uptdate en info over de hotels.

Is Serfaus ook nog een optie? Ik zie dat het gebied op 7 december opengaat. Of is Solden veel beter skiën? Maakt het nog uit voor kids?

Is mij ook al opgevallen dat op boekingssites als booking.com erg weinig aanbod is voor hotels/pensions in skigebieden. Persoonlijk vind ik booking.com een erg prettige site maar voor wintersport val ik vaak terug op google maps en dan contact zoeken met hotel/pension.

Plaats een reactie