Pistenbully fans!

Hallo!

Ik ben zelf een enorme fan van PistenBully’s. De Machtige rode machines die s’avonds uitrijden om onze pistes mooi te maken. Ik ben er al in geslaagd om drie keer mee te rijden met zo’n machine en heb zelf ook al eens gereden! Een fantastische ervaring om de zon te zien ondergaan/opkomen van boven in de bergen.

Ik vroeg mij af of er hier nog zo’n fans aanwezig zijn die telkens op zoek gaan naar de mooie rode machines en vragen om mee te rijden! Shoot!

null

hier ook een!!! ik probeer al jaren een keer mee te rijden, maar de meeste staan het niet toe. Met name een flink steile piste oprijden lijkt mij een enorme ervaring.

Mijn vriendin heeft in haar eerste vakantie het al wel voor elkaar gekregen, maar dat was omdat ze niet verder durfde op de gletsjer van Hintertux in de zomer. Sta ik daar te wachten, komt zo omhoog rijden in die Bully… zucht ik stik jaloers.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ben in Valfréjus en in Avoriaz al meegereden. In Valfréjus zelfs met de winch naar boven gereden omdat het zo steil was. Fantastisch!

Als je het aan de chauffeurs vraagt mag je meestal niet omdat zij ook niemand mogen meenemen. Je moet het vragen in de bureau van het skigebied. (Niet dienst v toerisme) Als je het daar vraagt is het meestal wel ok. In Avoriaz is de firma bijvoorbeeld SERMA, in Les Deux Alpes is het Deux Alpes Losirs, …
Meestal is dit ook het bureau met de EHBO en van de pisteurs.

Dus vraag het daar eens in het begin van je reis, en met een beetje geluk zit je er de volgende nacht in!

Op https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150519813494391… vind je de foto’s van mijn PistenBully adventures!

Hoeveel zitplaatsen zijn er eigenlijk in zo’n machtig apparaat? 1 voor de bestuurder, en één voor een bijrijder? Of zijn er 3 plaatsen (of nog meer??)

Mijn ex een een vriendin hebben afgelopen winter in flaine meegereden en die vriendin heeft zelf de 2e x die week gereden en een stuk piste mogen prepareren. Paar blikken bier of fles wijn doet wonderen.;)

Zelf niet meegereden maar wel savonds om 22uur of zo in het donker begeleidt door de lampen van verschillende bully’s om naar beneden te boarden.

Hoeveel zitplaatsen zijn er eigenlijk in zo’n machtig apparaat? 1 voor de bestuurder, en één voor een bijrijder? Of zijn er 3 plaatsen (of nog meer??)

Stephan op 11 dec. 2012 12:42

Ik denk 3 als je de foto’s van Nathan bekijkt :)

Die had ik nog niet bekeken…

Hoeveel zitplaatsen zijn er eigenlijk in zo’n machtig apparaat? 1 voor de bestuurder, en één voor een bijrijder? Of zijn er 3 plaatsen (of nog meer??)

Stephan op 11 dec. 2012 12:42

Standaard zijn er 2 plaatsen. Eén voor de bestuurder en een passagier. Je kan ook vragen voor een bully met drie plaatsen en dan heb je nog een soort klapstoeltje in het midden.

Wat ook een machtig ervaring was, dat was de eerste keer dat ik meeging. Het ging snachts nog sneeuwen dus vertrokken ze pas om 4 uur snachts tot een uur of elf. Maar het was mijn laatste dag en wij vertrokken om 9u terug naar huis. Ik heb het toen voor elkaar gekregen dat ik mijn snowboard mocht meenemen en dan om 8 uur naar beneden mocht boarden. Heerlijk! Er waren zelfs nog geen sporen van de pisteurs! Ik was de eerste op die verse pistes!

Tof, ga ik proberen te regelen voor m’n wintersport. Zit het er ook in om gewoon, 2 uurtjes ofzo mee te gaan? Lijkt me leuk om met m’n vriendin te gaan doen, dus daarom de vraag over de zitplaatsen.

Weet je toevallig of ze in de Trois Vallees een beetje happig zijn op meerijden? Kan me voorstellen dat hoe groter een gebied, hoe meer regeltjes en dingetjes…

Wat een reclame weer voor Pistenbully. :p Het is slechts een merk van Kässbohrer Geländefahrzeug AG voor een “Pistenraupe” (Pistenrups) of “Snowcat” (Sneeuwkat). Er zijn veel meer firma’s die deze apparaten bouwen, zoals Leitner, Formatic en Prinoth. Kijk de volgende keer maar goed of je wel in een echte PistenBully zit of in een ander voertuig. ;)

Wat een reclame weer voor Pistenbully. :p Het is slechts een merk van Kässbohrer Geländefahrzeug AG voor een “Pistenraupe” (Pistenrups) of “Snowcat” (Sneeuwkat). Er zijn veel meer firma’s die deze apparaten bouwen, zoals Leitner, Formatic en Prinoth. Kijk de volgende keer maar goed of je wel in een echte PistenBully zit of in een ander voertuig. ;)

Frans op 11 dec. 2012 13:20

Feitelijk gezien heb je helemaal gelijk Frans. Wat echter blijkt uit Nathan zijn schrijven, mijn gedachten, voor zover ik weet van bekenden, noemt iedereen zo’n apparaat een Pistenbully.

Blijkbaar goed gedaan van Pistenbully, een merknaam is een productnaam geworden (neem bijvoorbeeld PrittStift, iedereen noemt dat zo, maar het is een merknaam, zou jij weten hoe je dat anders moet noemen)

Wat een reclame weer voor Pistenbully. :p Het is slechts een merk van Kässbohrer Geländefahrzeug AG voor een “Pistenraupe” (Pistenrups) of “Snowcat” (Sneeuwkat). Er zijn veel meer firma’s die deze apparaten bouwen, zoals Leitner, Formatic en Prinoth. Kijk de volgende keer maar goed of je wel in een echte PistenBully zit of in een ander voertuig. ;)

Frans op 11 dec. 2012 13:20

Feitelijk gezien heb je helemaal gelijk Frans. Wat echter blijkt uit Nathan zijn schrijven, mijn gedachten, voor zover ik weet van bekenden, noemt iedereen zo’n apparaat een Pistenbully.
Blijkbaar goed gedaan van Pistenbully, een merknaam is een productnaam geworden (neem bijvoorbeeld PrittStift, iedereen noemt dat zo, maar het is een merknaam, zou jij weten hoe je dat anders moet noemen)

Stephan op 11 dec. 2012 13:59

Ik weet dat PistenBully een merk is, maar ik ben eigenlijk vooral fan van de echte mooie rode blinkende PistenBully’s in tegenstelling tot die grijze machines van Prinoth :-)

Tof, ga ik proberen te regelen voor m’n wintersport. Zit het er ook in om gewoon, 2 uurtjes ofzo mee te gaan? Lijkt me leuk om met m’n vriendin te gaan doen, dus daarom de vraag over de zitplaatsen.
Weet je toevallig of ze in de Trois Vallees een beetje happig zijn op meerijden? Kan me voorstellen dat hoe groter een gebied, hoe meer regeltjes en dingetjes…

Stephan op 11 dec. 2012 13:13

Geen idee… Ben zelf nog niet in Trois Vallees geweest, maar Avoriaz is ook een redelijk groot gebied en als je bij het hoofdkantoor van het gebied terechtkomt lukt het meestal wel…

Als je maar voor een uurtje of twee mee wilt is het wel belangrijk dat je dat op tijd zegt. Want ze gaan niet speciaal terug naar beneden rijden voor jouw. Maar die mannen pauzeren ook wel op regelmatige basis, dus dan kan je eventueel wel uitstappen.

Voor de fotografen onder ons, raad ik ook aan om misschien mee te doen met de Photocontest van PistenBully.
Ik heb al 3 keer meegedaan en nog niet gewonnen, maar je krijgt toch elk jaar een mooie attentie voor je deelname.
http://www.pistenbully.com/en/news/photo-contest.html…

Zoon Tom (9) is hier ook grote (techniek) Fan!

SKIEN GAAF!

In skigebied Serfaus-Fiss-Ladis kun je gewoon mee op de PistenBully. Kost alleen wat euro’s.
Zie: http://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/winter/highlights/Pisten…

Je kunt er ook één bouwen van Lego:

vett! zijn er sowieso lego-sets van wintersport? bv een lift ofzo

Certified ski-boy, glijbewijs

Mijn zoontje heeft ook een pistebully van de lego. Hij is helemaal gek van pistebully’s.
Het was ook een hele toer om deze lego pistebully nog te krijgen ( 2 jaar terug), ze zijn nl uit de collectie. Maar wel super vet volgens hem ;)

Van de Siku heeft hij ook twee verschillende modellen van een pistebully. Hij spaart ze nl.

Ik hoop dat het deze wintersport mogelijk is, dat hij met een pistebully mee mag. Dat zou hij geweldig vinden.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

vett! zijn er sowieso lego-sets van wintersport? bv een lift ofzo

Jorian op 11 dec. 2012 21:25

null

;)

Of er echte sets zijn weet ik niet maar als je op plaatjes googled naar lego skilift krijg je wel mooie creaties.
(blijft leuk speelgoed)

Jullie zijn trouwens vrij om fotos van de bullys te plaatsen van tijdens jullie reis he! Ik vind dat altijd tof om te bekijken :-)

Een beetje off-topic… maar ik zie de topic starter al in de speelgoedwinkel met zijn vriendin (/moeder) staan… … Pistenbully???

On-topic… wel machtig mooie machines, hoop voor die gasten dat er een radio in zit…

Een beetje off-topic… maar ik zie de topic starter al in de speelgoedwinkel met zijn vriendin (/moeder) staan… … Pistenbully???


On-topic… wel machtig mooie machines, hoop voor die gasten dat er een radio in zit…

Gast613 op 13 dec. 2012 18:05

Helemaal correct :-)

Er izt een radio in (met enorm goede kwaliteit) en ook een radio om met de andere bestuurders/pisteurs te praten

=D Om in de legosfeer te blijven!

Go with the snow!

Ben niet specifiek fan van de bully’s maar eigenlijk al het gemotoriseerde spul op de piste. Maar dat is eerlijk gezegd ook werk gerelateerd (werk bij Yamaha) Kwam vorig jaar in Bolsterlang deze tegen vond hem heel erg gaaf!

null

Seriously snow addicted family!

Vorig jaar in le Corbier

null

to ski or not to ski, thats no question

Jullie zijn trouwens vrij om fotos van de bullys te plaatsen van tijdens jullie reis he! Ik vind dat altijd tof om te bekijken :-)

Nathan op 12 dec. 2012 22:27

Kleine video van 2 jaar terug alweer;

Ze begonnen hier al vroeg.

Filmpje is al weer een paar jaar oud.

Intussen hebben ze alweer een paar nieuwe erbij. Hier de PB600WPolar

http://www.facebook.com/photo.php?v=429388373793475&set=…

In skigebied Serfaus-Fiss-Ladis kun je gewoon mee op de PistenBully. Kost alleen wat euro’s.
Zie: http://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/winter/highlights/Pisten…

ducatif1 op 11 dec. 2012 14:49

Planai maakt het nog bonter!!

Erwachsene: € 70,-
Kinder (4 - 15 Jahre): € 35,-

Plaats een reactie