kosten online bestellen in de Verenigde Staten

Ik heb onlangs een bestelling gedaan in de US en heb hier al best wat vragen voorbij zien komen over de kosten. Voor ons was het ook een beetje spannend want je kunt het bijna niet van te voren uitrekenen.

Wij hebben toch besloten het te bestellen omdat het hier niet verkrijgbaar is.

Hieronder een opsomming van wat het in dollars koste en wat wij uiteindelijk in Euro’s hebben betaald incl. alle bijkomende kosten.

De bestelling (snowboardkleding,handschoenen,hoody’s,t-shirts) kwam uit op $698,19 inclusief verzendkosten
in euro’s werd dit €539,87
wij moesten aan de postbode €150,- aan invoerrechten en omzetbelasting betalen.
totaal in euro’s 689,37

voor kleding ben je dus ongeveer het bedrag in euro’s kwijt wat ze aan dollars vragen. Let wel op voor camera’s en andere zaken gelden andere invoer tarieven. dit is het tarief wat op kleding van toepassing is,en is ook koers afhankelijk.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Interessant. Bij welke winkel heb je dit besteld en hoelang duurde het voordat je het binnen had?

Waarom heb je het niet in 2X besteld? Je mag 430 euro belastingvrij invoeren. Dus als jij op 2 dagen 300 doet bespaar je die 150 euro! Dan betaal je wel 2x verzendkosten maar dit lijkt me wel goedkoper…

Of de ene helft op naam van je vriendin en andere op jezelf;)

Waarom heb je het niet in 2X besteld? Je mag 430 euro belastingvrij invoeren. Dus als jij op 2 dagen 300 doet bespaar je die 150 euro! Dan betaal je wel 2x verzendkosten maar dit lijkt me wel goedkoper…
Of de ene helft op naam van je vriendin en andere op jezelf;)

Freek op 23 dec. 2012 11:57

Als je het in je koffer meeneemt geldt dat niet als je online koopt. Check maar eens even de site van de douane. Www.belastingdienst.nl http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/b…

Daar staat precies wat vrijgesteld is en wat niet. Al snel moet je BTW en Invoerheffing betalen. Invoerheffing bepalen is een wetenschap. Het meest belachelijke is dat je ook over de verzendkosten btw moet betalen:-(

Waarom heb je het niet in 2X besteld? Je mag 430 euro belastingvrij invoeren. Dus als jij op 2 dagen 300 doet bespaar je die 150 euro! Dan betaal je wel 2x verzendkosten maar dit lijkt me wel goedkoper…

Of de ene helft op naam van je vriendin en andere op jezelf;)

Freek op 23 dec. 2012 11:57

Als je het in je koffer meeneemt geldt dat niet als je online koopt. Check maar eens even de site van de douane. Www.belastingdienst.nl
Daar staat precies wat vrijgesteld is en wat niet. Al snel moet je BTW en Invoerheffing betalen. Invoerheffing bepalen is een wetenschap. Het meest belachelijke is dat je ook over de verzendkosten btw moet betalen:-(

SPAM op 23 dec. 2012 12:16

Kijk dat wist ik niet! Vanwege mijn werk ben ik veel over de hele wereld en prop overal m’n koffer vol. Hierdoor bestel ik vrijwel nooit iets uit de us online, danwel dat ik het zelf wel ophaal. Hierdoor stond mij alleen de 430e regel bij. Weer wat geleerd dus:p

Geldt die 430euro regel nou als je iets besteld in de VS? Ik kon het niet vinden op de site van de belastingdienst.

Moest je BTW in Amerika betalen ?

430 regel is alleen als je het zelf, persoonlijk invoert, dus zoals SPAM zegt…‘in de koffer’. Dit geldt dus niet voor online bestellingen.

Eigenlijk moet je vrijwel altijd BTW betalen als je iets van buiten de EU laat invoeren. Echter, het is voor een douane/belastingdienst onmogelijk om álles te controleren. Dus met een beetje geluk wordt je bestelling niet meegenomen in de steekproef en kom je er goed mee weg zonder bij te hoeven betalen. Ook in dat geval is het vaak handiger om het in meerdere bestellingen te doen, risicospreiding ;)

Moest alles in nederland betalen aan de nl fiscus…ik heb besteld bij dogfunk en was binnen 4 dagen in huis. ik heb wel het idee met alle bijkomende kosten dat in de us bestellen alleen interesssnt is als het hier niet te krijgen is zoals in ons geval of als het daar veel goedkoper is…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Echter, het is voor een douane/belastingdienst onmogelijk om álles te controleren. Dus met een beetje geluk wordt je bestelling niet meegenomen in de steekproef en kom je er goed mee weg zonder bij te hoeven betalen. Ook in dat geval is het vaak handiger om het in meerdere bestellingen te doen, risicospreiding ;)

Gast601 op 23 dec. 2012 14:10

Hoe zie je dit voor je?

  1. de verzender moet de waarde van het pakket opgeven ten behoeve van de invoer.
  2. de ontvanger moet de waarde van de te ontvangen goederen bij ontvangst bevestigen middels handtekening. Een verkeerde waarde bevestigen is valsheid in geschrifte.
  3. soms is de verzender zo behulpzaam (gevraagd of ongevraagd) om een te lage invoerwaarde van de goederen aan te geven, dit is klantvriendelijk want je kunt veel geld besparen (in de praktijk een paar tientjes).
  4. Klant krijgt aantekening op zijn strafblad indien gesnapt bij controle, want de Douane is zeker niet dom, het is hun dagelijks werk, ze kennen alle truken, vooral de pakketten met een verdacht lage waarde in verhouding tot verzendkosten worden natuurlijk gecontroleerd want daar is de pakkans het grootst (weinig steekproef en vooral doelgericht).
  5. Wie in een vertrouwensfunctie wilt werken, heeft een groot probleem bij aanvraag van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG, dat heette vroeger "bewijs van goed gedrag" ), want "valsheid in geschrifte" is een belemmering voor veel dienstbetrekkingen. Voor steeds meer betrekkingen moet een VOG worden ingeleverd als voor waarde voor indiensttreding.
  6. menigeen heeft al een mooie functie aan zijn/haar neus voorbij zien gaan vanwege dit soort kleine fraudes. Ik ken helaas een aantal praktijkgevallen, dus laat je niet verleiden door degene die er tot nu toe mee weg is gekomen.

Kort samengevat: denk goed na voordat je probeert de invoerbelasting te omzeilen en een strafblad riskeert. Het wordt steeds gebruikelijker in NL om een VOG te vragen voor indiensttreding. Dat risico is die paar tientjes aan belastingbesparing echt niet waard. Die boete van een paar honderd Euro (100% van de ontdoken waarde) overleef je wel, maar wil je ooit bij een bank, verzekeraar, overheid, politie, financiële afdeling, etc. gaan werken dan heb je een probleem.

En wie weet met zekerheid dat hij nooit een VOG zal hoeven in te leveren in zijn carrière?

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Als je mensen kent in de VS dan kan het wel interessant zijn als je de spullen daar laat bezorgen en dat zij het naar NL sturen. Of beter nog meenemen als ze weer naar NL komen. Dat zijn de enige manieren om legaal minder belasting te betalen.

Je bent met een zending uit de USA al snel 25 tot 35% extra kwijt aan btw en heffingen. Tel dat voor de zekerheid op bij het product en de verzendkosten. Als het dan nog voordelig is of zoals al gezegd het is niet in europa te krijgen dan is het dus voordelig anders niet.

Invoerheffingen gelden natuurlijk ook als buitenlandse familie of vrienden iets opsturen, juridisch maakt het niet uit wie er verzendt. Ook hier geldt dat de verzender de waarde moet aangeven en dat je risico’s loopt op een verkeerd opgegeven waarde.

Vrienden of familie hoeven inderdaad niets te betalen als ze het meenemen op reis naar NL, mits beneden de 340 Euro (dan geldt de 340 Euro regel op invoer van goederen).

Over extra heffing op echte cadeaus hoor ik nooit iets over ingrijpen van de douane, blijkbaar wordt er toch wat gedoogd, maar goederen van grotere waarde per post ontvangen en invoerrechten ontduiken lijkt me niet verstandig.

Verder, als het product niet goed is of verkeerd geleverd, kun je het ook weer tegen flinke verzendkosten terugsturen…

Veel producten kennen geen internationale garantie.

Veel producten, met name diverse kledingmerken zijn er streng in, die mogen niet buiten de VS worden verkocht, dat laten de kledingmerken liever aan hun eigen distributeurs over.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Van particulieren geldt tot 700 euro waarde slechts 2,5% invoerrechten. Dat is aanzienlijk minder dan van een commerciele aanbieder.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/b…

Check ook eens BundleBox.com ideale manier om te bestellen en verzamelen en verzenden, het werkt net alsof je een usa adres hebt!

SKIEN GAAF!

@Spam: Inderdaad je bespaart doorgaans 9,5% invoerrechten zie ik via je link (sommige goederen zijn vrijgesteld van invoerrechten). Je vrienden moeten echter lokale btw betalen, die verschilt per staat in de VS, maar in menig staat is dat 7%. Soms meer, soms minder, dat hangt af van waar je vrienden wonen.

er komt bij invoer nog 21% btw bovenop, die geldt ook van particulieren naar particulieren.

Ik denk dat je winst enkele procenten is, maar je vergeet nog een grote kostenpost. Je hebt mogelijk extra verzendkosten van leverancier naar de familie/vrienden, dat verschilt per leverancier, soms gratis, soms enkele tientjes.

Met een beetje pech zul je moeten toeleggen in plaats van geld besparen.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Nog een punt van aandacht, let vooraf goed op wie aansprakelijk is voor schade tijdens verzending, is dat de verzender, het pakket-transportbedrijf of de ontvanger… eventueel aanvullend verzekeren…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

bij de bestelling die ik gedaan heb zat standaard verzekering. dit zin in de prijs hierboven (€10)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Plaats een reactie