Gezocht skigebied voor gezin, incl kinderopvang, niet te groot, zuidkant Alpen

Hallo allemaal,

Dit jaar gaan wij voor de 5e keer naar Zwitserland (Bellwald, Wallis)
Tijd voor iets nieuws dus! ;)

We zijn op zoek naar een niet al te groot gebied (ongeveer 50km pistes)Waar kinderopvang is voor max 3.5 uur per dag voor kinderen van 1 en 3 jr.
Liefst NL talige leraren voor de 3 andere kids (halve dagen les)
En een dorp waar je makkelijk een wat groter appartement of chalet kan huren.
We zoeken een gebied aan de zuidelijke kant van de Alpen. Land maakt niet echt uit.

Niemand tips? Of zijn wij misschien te kieskeurig? ;)

De zuidkant van de Alpen brengt je al snel in Italië. Of daar Nederlandstalige les te vinden is weet ik alleen in Val Gardena zeker, maar dat is weer een groter gebied. Van kinderopvang weet ik helemaal niks, helaas. Maar de genoemde combinatie van criteria maakt denk ik dat niet veel mensen een optie weten die aan alle eisen voldoet.
Waarom per se de zuidkant van de Alpen? Als je die eis laat varen ligt heel Oostenrijk aan je voeten met genoeg zonrijke gebieden (als het je daar om te doen is), waar veel Nederlandsetalige lesmogelijkheden zijn en veel kindvriendelijke gebieden. Bovendien zijn er veel Oostenrijk-kenners hier, dus maak je meer kans op goed advies.

Het is vast niet zuidelijk genoeg, maar het plaatsje Sörenberg in Zwitserland is een niet al te groot & kindvriendelijk dorp. Met kinderopvang, skischool & een niet al te groot skigebied. Ook is er volgens mij genoeg keus aan chalets om te huren. Hier heb ik leren skiën & mijn vader komt er 35 jaar later nog. :-) Geen idee of je het wat vind, maar dacht bij je vraag gelijk aan Sörenberg.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/sorenberg

Waarom per se de zuidkant van de Alpen? Als je die eis laat varen ligt heel Oostenrijk aan je voeten met genoeg zonrijke gebieden (als het je daar om te doen is), waar veel Nederlandsetalige lesmogelijkheden zijn en veel kindvriendelijke gebieden. Bovendien zijn er veel Oostenrijk-kenners hier, dus maak je meer kans op goed advies.

Cheizz op 16 jan. 2013 12:34

De afgelopen jaren was het aan de zuidelijke kant vaak wat beter weer (lees zonniger/stabieler) tijdens de voorjaarsvakanties. Vandaar dat ik eigenlijk liever die kant op zoek.

Mij gaat het niet zo zeer om te kunnen zonnen, maar als je met jonge kinderen bent is het gewoon wat handiger als het wat ‘vriendelijker’ weer is. De gevoelstemperatuur is vaak hoger en je zijn wat gemotiveerder om naar buiten te gaan. Als het grijs is en sneeuwt krijg je al snel gemopper.

Maar in Oostenrijk zal de zon ook heus schijnen… Dus kom maar op met die Oostenrijktips! ;)

Het is vast niet zuidelijk genoeg, maar het plaatsje Sörenberg in Zwitserland is een niet al te groot & kindvriendelijk dorp. Met kinderopvang, skischool & een niet al te groot skigebied. Ook is er volgens mij genoeg keus aan chalets om te huren. Hier heb ik leren skiën & mijn vader komt er 35 jaar later nog. :-) Geen idee of je het wat vind, maar dacht bij je vraag gelijk aan Sörenberg.
https://www.wintersport.nl/skigebieden/sorenberg

NachtBroeder op 16 jan. 2013 12:48

Bedankt voor de tip, ik ga eens googlen!

eliza, wij zijn in Karinthie geweest 2 jaar terug, in een landal park, in badkleinkirchheim, heeft alles wat jij zoekt, is ons uitstekend bevallen toen!!
mooie ligging van het park, leuk zwembadje op het park, klein skigebied, kinderopvang op het park, met een kidsclub. ideaal.

http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowparken/oostenrijk/karinth…

Welke periode?
Wij gaan altijd in februari en vind dat mits je niet extreem hoog zit. Sowieso niet snel té koud met kinderen als je goeie kleding hebt voor de kinderen.

Wij gaan altijd naar Flachau, Ski Amade. Maar dat voldoet niet aan al al je criteria.

Welke periode?
Wij gaan altijd in februari en vind dat mits je niet extreem hoog zit. Sowieso niet snel té koud met kinderen als je goeie kleding hebt voor de kinderen.
Wij gaan altijd naar Flachau, Ski Amade. Maar dat voldoet niet aan al al je criteria.

Desiree op 16 jan. 2013 15:22

Wij gaan altijd in februari (voorjaarsvakantie) maar zitten altijd vrij hoog (dorpje ligt op 1600m, skigebied gaat tot 2500m) in het gebied waar wij altijd heen gaan liggen de skigebieden allemaal zo hoog. Koud hebben we het er absoluut nooit gehad.

Nee ik vind het in die maanden ook nooit koud hoor. Ook idd hoger niet.
Ja 1x in Kaprun… Met een stevige wind!
Maarja sommige mensen vinden het al snel koud haha ;-)

En wij hebben overigens ook altijd wel vriendelijk weer in Ski Amade Salzburgerland :)

eliza, wij zijn in Karinthie geweest 2 jaar terug, in een landal park, in badkleinkirchheim, heeft alles wat jij zoekt, is ons uitstekend bevallen toen!!
mooie ligging van het park, leuk zwembadje op het park, klein skigebied, kinderopvang op het park, met een kidsclub. ideaal.
http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowparken/oostenrijk/karinth…

stefan op 16 jan. 2013 12:59

Wij waren hier afgelopen kerst maar er was geen kinderopvang.

Binnenkort ga ik naar Lienz in de Oostenrijkse zuidalpen, ik kan je daarna wel laten weten hoe het daar was :)

Hochzeiger misschien als je het zuidelijk laat varen. Zeer goede kinderopvang. 2 jaar gelden waren er meerdere NL talig ski leraren. Accommodatie weet ik niet want we zaten toen in een familie hotel. Het skigebied heeft moderne snelle liften en heeft 54 KM piste.

May the ski force be with you !!

Ik heb erg goede ervaringen met Kaprun. Zeer kleinschalige kinderopvang bij skischool Oberschneider (hetzij als creche of spelen op skis in combinatie met binnenspelen voor 3 jarige). Nederlandse leraren, grote keus aan appartementen. Beperkt skigebied (Maiskogel en Lechnerberg voor de kleinste kids), mogelijkheid om de Gletscher op te gaan (hoog en vaak koud) of naar Zell am see (Smittenhohe). Kortom: veel mogelijkheden en ideaal voor families met kleine kinderen.

We zijn er zelf een aantal keer geweest met onze kinderen, onze bezoeken aan Kaprun hebben ervoor gezorgd dat zij nu (4 en 6 jaar) verslaafd zijn aan skieen.

Zuidkant Alpen en toch Oostenrijk? Matrei in Ost Tirol!
https://www.wintersport.nl/dorpen/matrei

Plaats een reactie