Leuk skigebied voor beginners ??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wie o wie weet er een leuk skigebied voor beginners om te skien en te langlaufen rondom Winterberg ?

Ehhh, Winterberg zelf?
Belangrijkste is dat je door de week gaat en niet in het weekend. Dan is het rustig en kunnen beginners in wat meer rust leten en ervaren.

Kleinwalsertal in Duitsland / Oostenrijk. Winterberg heeft eigenlijk net te lagen heuvels en te korte afdalingen om het echt te leren. Je zit meer in de lift daar dan dat je echt aan skiën of boarden toekomt. Voordeel is wel dat het lekker dichtbij is voor als je een dag of max 2 dagen wilt gaan. Wil je 2 dagen of langer gaan en echt een ervaring met wintersport hebben zou ik naar Kleinwalsertal gaan in Oostenrijk. Ligt op 800 km afstand en je hebt dan wel een echt skigebied waar je als beginner kunt skiën. 2x zover als winterberg, maar wel veel meer waar voor je geld en reismoeite! :)

Succes!

@Joost Hagemeijer,
WIj hebben met de skischool in de afgelopen 17 jaar ongeveer 50.000 mensen ECHT leren skiën. Juist voor beginners en kinderen is Winterberg ideaal: korte reistijd, vrij korte pistes, redelijk overzichtelijk. Als je wat beter kan skiën en meer dan 2 dagen wilt genieten, zijn uiteraard de Alpen veel mooier.

Als je op werkdagen in Winterberg bent, dan heb je zonder wachttijden razendsnelle en moderne 6-zitters tot je beschikking. Op de Bremberg alleen al staan 3 van die hypermoderne liften met evenzoveel pistes van elk 1 tot 1,3 km lang. Ik neem aan dat je er enkele jaartjes niet meer geweest bent.
Bij de Bremberg is ook de start van de langlaufloipes, waarvan een net van ca. 200 km geopend is en tot en met zondag goed. Daarna even afwachten wat de dooi gaat doen.

Komend weekend kan ik Niedersfeld adviseren, op het parkeerplaats even doorrijden tot de camping. Alle rust en mooie pistes, maar na zondag door dooi waarschijnlijk niet meer begaanbaar. Ook hier pistes tot ruim een kilometer lang. Als ze al een beetje kunnen skiën, is de Sternrodt in Bruchhausen ook leuk, met 1,5 km lange pistes.

Voordeel van het Sauerland: korte aanreistijd (Venlo / Arnhem, net iets meer dan 2 uur)

Harry (Winterberg)

Kleinwalsertal in Duitsland / Oostenrijk.

Joost Hagemeijer op 21 jan. 2013 23:07

Euhm… als je serieus vanaf nul wilt beginnen, dan is een groot skigebied met veel blauwe pistes veel interessanter. Dat heb ik destijds bijv. gedaan in Frankrijk. Maar dan moet je er wel een complete skireis van maken, en niet het eerste beste skigebied in de Alpen uitkiezen. Kleinwalsertal is m.i. daarvoor ‘not done’. Als je echter nog niet weet of je het skiën wel echt leuk gaat vinden, dan is het Sauerland een uitgelezen plek om het een paar dagen serieus te leren.

Ja, je zit langer in de lift dan dat je op de piste staat: De pistes zijn kort. Dat is hét nadeel van het Sauerland, maar aan de moeilijkheidsgraad van de beschikbare pistes en het vakbekwaamheidsniveau van de skischolen ligt het probleem zeker niet!

Dank je wel voor jullie reacties allemaal, nu maar hopen dat het weer voor as. weekend in ieder geval goed blijft en dat er nog genoeg sneeuw ligt om ergens lekker te kunnen skien en langlaufen…Want ik lees dat met ingang van as. week de dooi in zal treden ?

Niet voor zondagavond, zo het lijkt

Dus de verwachtingen zijn dat het pas na het as.weekend zal gaan dooien ?
Ik hoop namelijk wel op een sneeuwzeker weekend, zodat we lekker een dag kunnen skien en langlaufen…

@Norma, de dooi lijkt in de loop van zondag te komen op hoogte. In Winterberg zelf blijft het koud (-4). Wel kans op ijsregen of sneeuw

Plaats een reactie