Na het zien hiervan ski je nooit meer zonder helm! niet voor gevoelige kijkers! ECHT NIET

Ik stuite hiernet op een ski ongeluk filmpje dat me werkelijk ziek maakte. Ik waarschuw jullie op voorhand, open het niet als je een gevoelige kijker bent. Ik wil niemand choqueren , ik wil enkel duidelijk maken waarvoor een ski helm dient! en dat het het echt niet waard is om hierop te besparen! Een man die in volle vaart tegen een metalen hek gebotst is…

Indien het te aanstootgevend of ongepast is, verwijder maar.
Ik weet dat het vrij extreem is…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Bleeh wel extreem idd… ik snap niet dat je als zoon zoiets van je vader op youtube zet maargoed… Ook iets bekend van of ie nog leeft? dat zou t al minder extreem maken…

Thanks voor het delen, een mooie eye opener voor de eigenwijze vrienden in mijn skigroepje!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Bleeh wel extreem idd… ik snap niet dat je als zoon zoiets van je vader op youtube zet maargoed… Ook iets bekend van of ie nog leeft? dat zou t al minder extreem maken…

Gast241 op 24 jan. 2013 17:08

Vader was na 3 dagen ziekenhuis terug de piste op… Maar het kon veel erger afgelopen zijn als je niemand kan bereiken etc… bloed de man gewoon dood he…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Het lullige is, dit had een helm niet kunnen voorkomen. Hij is met zijn gezicht op een metalen frame geknald. Een goed aansluitende google had waarschijnlijk wel iets kunnen helpen.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Bleeh wel extreem idd… ik snap niet dat je als zoon zoiets van je vader op youtube zet maargoed… Ook iets bekend van of ie nog leeft? dat zou t al minder extreem maken…

Gast241 op 24 jan. 2013 17:08

Vader was na 3 dagen ziekenhuis terug de piste op… Maar het kon veel erger afgelopen zijn als je niemand kan bereiken etc… bloed de man gewoon dood he…

Sven op 24 jan. 2013 17:10

Wat mij het ergste geraakt heeft is het ‘gekreun’ van de arme man… doet echt iets met een mens.

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

harde realiteit, helm dragen punt aan de lijn! ! ! ben er misselijk van…

Gehan

Ga hem niet kijken, bedankt voor de waarschuwing… Maar wellicht een goede tool om mensen te overtuigen… Haha

harde realiteit, helm dragen punt aan de lijn! ! ! ben er misselijk van…

Gehan op 24 jan. 2013 17:11

ik ook… en moet dadelijk gaan eten…
Spijtig genoeg moet het voor mensen met zo’n beelden duidelijk worden waarom zoveel mensen bescherming dragen. Het heeft zen redenen…
Je hoort vaak 'ik heb geen helm nodig" etc of ze vinden het te duur wel… zo zie je maar

@ Bartus dat kan wel zijn, maar het is boven op zen voorhoofd die gigantische snee… Mijn helm komt wel degelijk tot aan die plek… zal toch wel iets helpen dan ? En zijn oor is half afgerukt… helpt een helm ook al bij he.

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Zoals ik al zei, alleen als je je helm achterstevoren opzet in dit geval…

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

ik heb m niet afgekeken:P valt me mee dat 3 dagen ziekenhuis voldeed in dit geval. Als het met een rotgang gaat is een schedelbasis fractuur ook niet ver weg (jaja, nederland word slimmer:P)

Wat me ook opvalt is hoe rustig de zoon blijft…
Ik zou flippen… en dat is juist wat je niet mag doen
Maar je vader levenloos zien zitten in een plas bloed… Neen dank u . :/

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Vraag ik mij ook af wat die ijzeren rekken, onafgeschermd, op de piste doen?
Hier zie ik altijd alles met dikke beschermkussens.

Dienten Die Alte schule

Vraag ik mij ook af wat die ijzeren rekken, onafgeschermd, op de piste doen?
Hier zie ik altijd alles met dikke beschermkussens.

Elly op 24 jan. 2013 17:17

Daar dacht ik ook aan , maar een ongeluk zit in de kleinste dingen zegt men wel he…
Misschien waren ze die piste aan het preppen voor de snowboard wedstrijd… geen idee.
Feit blijft dat het iedereen kan overkomen…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Precies. En voor de mensen die nu nog te eigenwijs zijn om een helm op te zetten moeten we eigenlijk nog een filmpje hebben van een botsing tussen 2 mensen. Dat vind ik vaak het linke. Je kan zelf nog zo goed skieen, ik heb afgelopen weekend in winterberg een aantal botsingen gezien, wel op lage snelheid. Maar stel er bots iemand op hoge snelheid tegen je aan… of je nu ervaren bent of niet, hiertegen kun je je niet altijd beschermen. Ik heb mijn helm iig graag op…

Niet echt een smakelijk filmpje. Mijn eerste reactie was ook: wat doen die hekken daar?
Het had denk ik nog erger af kunnen lopen met hem. Ik denk dat een helm wel de schade bij hem had verminderd, maar als nog niet verder had kunnen skien.

Voor iedereen… Eet smakelijk zo.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Het hek is "a metal starting gate left half way down a boarder-cross track", volgens de begeleidende tekst bij de video. Slordig dat deze hekken door de pistedienst niet weg zijn gehaald. Zo kun je een piste toch niet vrijgeven!

Gelukkig was de vader weer vrij snel in orde:
"He survived the crash and spent three days in hospital. He made a full recovery with scarring around the forehead and ears."

Niet echt een smakelijk filmpje. Mijn eerste reactie was ook: wat doen die hekken daar?
Het had denk ik nog erger af kunnen lopen met hem. Ik denk dat een helm wel de schade bij hem had verminderd, maar als nog niet verder had kunnen skien.
Voor iedereen… Eet smakelijk zo.

Nick op 24 jan. 2013 17:24

Tuurlijk moest die alsnog afgevoerd worden(als hij een helm gedragen had) hoor. Maar vooral de grote barst enz in het hoofd konden vermeden /vermindert worden denk ik .

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Zou dat filmpje graag op mijn iPhone willen hebben. Kan ik alle leerlingen laten zien die geen helm (willen) dragen. Ook veel lokale skileraren gaan nog elke dag op pad zonder helm. Het zou verplicht moeten worden.

Skiën. What else.

Het probleem is hier niet het niet dragen van een helm, maar het feit dat ze een wedstrijdje deden wie het eerst beneden is.
Je wilt winnen, je gaat te hard voor je techniek, gebeurt er iets onverwachts heb je geen tijd om te reageren en je neemt onnodige risico’s. Je hebt eigenlijk geen controle.
Tuurlijk had een helm geholpen tegen de schade, maar naar mijn mening komt het door dat raceje dat ie tegen dat ding is geskied.

if you pizza when you should french fry, you're gonna have a bad time

Downloaden van een youtube video is goed te doen. Even zoeken via google en je weet hoe.

@vix trieste opmerking… iedereen doet wel een keer een wedstrijdje of skied boven kunnen!

tja hoe vaak gebeurt dit niet dagelijks in het fietsverkeer. Daar zie je ook nauwelijks iemand een helm dragen terwijl dat in bepaalde landen wel heel vanzelfsprekend is.
Ik ken persoonlijk iemand die simpel viel maar met het hoofd op de stoeprand en later overleed. Een helm had waarschijnlijk haar leven ook gered. Ik las 2 jaar terug dat een hond voor een fietsende franse toeriste liep deze viel ongelukkig en overleed ook.
Mijn punt is dat een helm op een fiets eigenlijk veel noodzakelijker gezien het beton waarop je valt en abrupt stil valt terwijl je met sneeuw vaak door glijdt en laag aan de grond bent wat meestal beter uit werkt.
Een helm is ok btw maar hoe je board/skiet bepaald de noodzakelijkheid m.i.

@vix trieste opmerking… iedereen doet wel een keer een wedstrijdje of skied boven kunnen!

Gast925 op 24 jan. 2013 17:49

Ja zeer triest, I know…
Gast, TS probeert duidelijk te maken waarom je een helm zou moeten dragen. Ik probeer daarbij alleen duidelijk te maken waarom je geen wedstrijd zou moeten doen. Wat je daarmee doet moet je zelf weten. En ja ik heb ook wel wedstrijdjes gedaan en ja wel eens zonder helm geskied. Maar als het een keer bijna echt heel goed fout had kunnen gaan denk je wel een tweede keer na, daarom doe ik dat ook niet meer (zo gauw ;) ).

Een helm is ok btw maar hoe je board/skiet bepaald de noodzakelijkheid m.i.

patrick op 24 jan. 2013 17:52

Vergeet niet dat wat de andere mensen doen (ook indirect zoals een poortje op de piste laten staan) niet in de hand hebt…

if you pizza when you should french fry, you're gonna have a bad time

Zoals Bartus al heeft gezegd, zou in dit specifieke geval een helm niet veel geholpen hebben!
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je geen helm hoeft te dragen.

Zoals Bartus al heeft gezegd, zou in dit specifieke geval een helm niet veel geholpen hebben!
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je geen helm hoeft te dragen.

Niels op 24 jan. 2013 18:43

Zit jou oor niet in je helm? Zijn oor was half afgerukt… Ik weet echt niet wat voor helm jullie gebruiken, hehe :D Ik snap je punt maar toch…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Zoals Bartus al heeft gezegd, zou in dit specifieke geval een helm niet veel geholpen hebben!

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je geen helm hoeft te dragen.

Niels op 24 jan. 2013 18:43

Zit jou oor niet in je helm? Zijn oor was half afgerukt… Ik weet echt niet wat voor helm jullie gebruiken, hehe :D Ik snap je punt maar toch…

Sven op 24 jan. 2013 18:45

Ik doelde op de wonde op z’n voorhoofd. Z’n oor had ik niet goed gezien.

Zoals Bartus al heeft gezegd, zou in dit specifieke geval een helm niet veel geholpen hebben!

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je geen helm hoeft te dragen.

Niels op 24 jan. 2013 18:43

Zit jou oor niet in je helm? Zijn oor was half afgerukt… Ik weet echt niet wat voor helm jullie gebruiken, hehe :D Ik snap je punt maar toch…

Sven op 24 jan. 2013 18:45

Ik doelde op de wonde op z’n voorhoofd. Z’n oor had ik niet goed gezien.

Niels op 24 jan. 2013 18:53

ahzo ja dat kan ik niet echt beoordelen. Een snee zal ie gehad hebben, maar of deze zo groot zou zijn weet ik niet ( komt erbij dat je helm wat uitsteek tov je voorhoofd dus de eerste en hardste klap wordt dus opgevangen door de helm (stukje)) lijkt me… Het maakt me niet zoveel uit, blijft een afschuwelijk aanzicht dit filmpje…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Tja ik vind het van luiheid/koppigheid getuigen als je zo’n sensatie nodig hebt om een helm op je hoofd te zetten. Is net zoals wachten tot een kennis longkanker heeft, vooraleer je stopt met roken. Maar goed we leven in een vrij land, het is jouw keuze

null

Tja ik vind het van luiheid/koppigheid getuigen als je zo’n sensatie nodig hebt om een helm op je hoofd te zetten. Is net zoals wachten tot een kennis longkanker heeft, vooraleer je stopt met roken. Maar goed we leven in een vrij land, het is jouw keuze

null

Niels op 24 jan. 2013 18:59

hu? Bedoel je nu dat ik te lui ben? Ik draag juist wel een helm en wil dit iedereen aanmoedigen door de gevolgen te tonen…? Ik moet niets van leedvermaak hebben, dit is gewoon een boodschap om andere mensen te overtuigen als dat al nodig was…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

hu? Bedoel je nu dat ik te lui ben? Ik draag juist wel een helm en wil dit iedereen aanmoedigen door de gevolgen te tonen…? Ik moet niets van leedvermaak hebben, dit is gewoon een boodschap om andere mensen te overtuigen als dat al nodig was…

Sven op 24 jan. 2013 19:08

zucht Dat bedoel ik niet, ik doel helemaal niet op jou. Ik spreek in het algemeen. ;)

Plaats een reactie