Vliegen naar Val Thorens wie heeft er tips

Hoi,

Wij, twee vrinden, oude mannen van :) van 37 jaar:), gaan dit jaar Val Thorens in de Dutchweek uitproberen. Goede verhalen gehoord en nu is het zover. Echter zijn we nog niet uit over de reis. Vliegen of met auto. Nu lijkt vliegen ons voordeel qua reistijd en kosten auto. Echter is het mogelijk om voor een dag een auto te huren van vliegveld naar Valthoop dag van aankomst en deze in de buurt van Valtho weer in te leveren? Graag jullie tips en ervaringen!!!

Mocht het niet handig/ voordeliger zijn om te gaan vliegen dan hebben we nog eventueel twee plekjes in auto, Nissan Xtrail met grote dakkoffer, om kosten te drukken!!!

Hoop wat te horen…gr Jeroen

Ik kan mij niks herinneren van een autohuur in Val Thorens zelf. Je zal dan echt een transfer (taxi/bus) moeten regelen vanaf het vliegtuig. Misschien met de SkiThalys gaan?

Als je op Geneve vliegt dan zijn er daar skibussen die vertrekken naar de Franse Alpen , maar voor een busritje Geneve-Val tho ben je minstens 180 euro pp kwijt…

Hoi Sarah,
Dank voor je antwoord. Is dat enkel of retour? En heb je eigrn ervaringen mbt deze wijze van reizen?

Ik kom voor mijn werk wel vaker op luchthaven Geneve , heb zelf geen ervaring met de ski-bussen maar heb ze daar wel vaak zien staan.
Had me vergist van prijs het is 138 euro pp retourtje , alleen is Val Thorens wel het laatste station op de weg – op de link hieronder kan je de info vinden

http://www.gva.ch/fr/Portaldata/1/Resources/fichiers/publica…

Wij zouden evt tijdens het paasverlof vrienden gaan bezoeken in Val Tho en hebben deze mogelijkheid ook bekeken.
Wij verkiezen echter om te vliegen op Lyon en daar een auto te huren, hetgeen ons veel goedkoper uitkomt.

@Sara,
Rare vraag wellicht maar waarom is dat goedkoper…vliegen op lyon en dan auto huren?
Gr Jeroen

Vlieg met ons http://www.flyaeolus.com of #FlyAeolus en we brengen jullie naar een vliegveld vlakbij jullie eindbestemming!

@gast362 Als geld me niet zou uitmaken, zou ik zo een retourtje boeken Rotterdam - Chamberry. Maar € 5000 + is net iets te…

Ik zou gewoon lekker de auto pakken zodat je zelf je vertrektijden kan bepalen en je eigen tempo rijden. Geen gesleur met koffers/ski’s. Vorige maand in ± 10 uurtjes gereden en vraag me dan af wat het vliegtuig doet. Het reizen naar vliegveld (1 uur), inchecken (2 uur), vlucht (1 uur), uitchecken + koffers (1 uur) en reizen van Geneve naar Valtho (3 uur) = 8 uur. Die 2 uurtjes winst zijn toch te verwaarlozen lijkt mij.

Qua kosten moet de auto toch ook goedkoper zijn… wij waren met A4 station benzine € 400,- kwijt. Dat redt je met het vliegtuig + transfer nooit.

110% snow addicted

Deel de mening van Sander volledig. Was met de X5 afgelopen week 400€ kwijt inclusief tol. Lijkt me een uitdaging om daarvoor vlucht en transfer te vinden.

En wat dacht je van de risico’s op het mislopen van je vlucht terug? Afgelopen zaterdag deden wij er 3 uur over om beneden te komen door de chaos op de berg. In de andere richting Genève-busjes in een enorme rij zien staan. Die moest dus nog naar boven en daarna weer al die uren omlaag. Vergeet maar dat je dan je vlucht nog haalt.

@Alexvanl: ik zou dan toch kiezen om te landen op Courchevel, is nog dichterbij!

Is de trein misschien nog een optie? Moutiers is geloof ik het dichtstbijzijnde station?
Heb zelf wel eens lastminute een busreis geboekt (alleen de busreis dus, retour) à 100,- euro.

Hoi Jeroen!

ben je er al over uit? ik ben best wel goed in kosten drukken :) … en als jullie nog gaan…en met de auto, kan ik dan meerijden? :)
Ik heb zo ontzettend veel zin om paar dagen te dutchweeken en mn nichtje werkt daar, dus die wil ik dan opzoeken. Als jullie nog gaan, en met de auto, van wanneer tot wanneer is dat dan?

groetjes Laura Mali

oh en misschien maakt dit het nog wat makkelijker: mijn whatsapp is 06-51355363

Plaats een reactie