Online materiaal huren/reserveren?

Hallo allemaal, wij gaan begin maart een weekje naar de Zugspitze Arena. Ik zag op internet dat je via skihuren.nl ook van te voren je materiaal online kunt huren en betalen zodat je het ter plekke alleen hoeft af te halen. Wij hebben hier geen ervaring mee. Weet iemand hier op het forum of dat allemaal wel betrouwbaar is en of het inderdaad sneller en goedkoper is zoals de website beweerd?

Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan je afvragen of het nou echt sneller gaat? Je moet toch schoenen passen, ski’s laten afstellen op de schoenen en de juiste stokken kiezen.

Daarnaast lijkt het me fijner om te huren in het gebied zelf, omdat je altijd terug kan naar de verhuur als er iets mis is met het gehuurde materiaal…

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan je afvragen of het nou echt sneller gaat? Je moet toch schoenen passen, ski’s laten afstellen op de schoenen en de juiste stokken kiezen.
Daarnaast lijkt het me fijner om te huren in het gebied zelf, omdat je altijd terug kan naar de verhuur als er iets mis is met het gehuurde materiaal…

Arends op 25 jan. 2013 15:58

Je haalt de ski’s op in het skigebied zelf. Of het nou veel sneller gaat… mwa dat betwijfel ik ook. Je hebt er wel iets meer korting, maar dat hangt een beetje eraan of je met een reisorganisatie gaat of niet, vaak hebben zij namelijk ook wel een leuke prijs afgesproken. Ik was het van plan om afgelopen vakantie te huren vanuit nederland, maar had geen creditcard (andere site, want kende deze site tot vandaag niet) en heb het dus ter plekke gehuurd. Ik vond dat het niet veel langer duurde, dan wanneer je via een reisorganisatie had betaald

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Ik heb geen ervaring met deze organisatie, maar wij huren altijd via snowell. De spullen staan dan voor je klaar en kunnen altijd aangepast worden. Echt sneller is het niet, behalve als er echt een rij staat, dan mag e voor. Het is wel goedkoper en als wij huren dan krijgen we de spullen van mijn zoon gratis. Bij sommige winkels is dat van hun uit soms ook, maar in ons geval dit jaar alleen via snowell, niet vanuit de winkel.
Koring is tussen de 10 en 15 procent.

Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan je afvragen of het nou echt sneller gaat? Je moet toch schoenen passen, ski’s laten afstellen op de schoenen en de juiste stokken kiezen.

Daarnaast lijkt het me fijner om te huren in het gebied zelf, omdat je altijd terug kan naar de verhuur als er iets mis is met het gehuurde materiaal…

Arends op 25 jan. 2013 15:58

Je haalt de ski’s op in het skigebied zelf. Of het nou veel sneller gaat… mwa dat betwijfel ik ook. Je hebt er wel iets meer korting, maar dat hangt een beetje eraan of je met een reisorganisatie gaat of niet, vaak hebben zij namelijk ook wel een leuke prijs afgesproken. Ik was het van plan om afgelopen vakantie te huren vanuit nederland, maar had geen creditcard (andere site, want kende deze site tot vandaag niet) en heb het dus ter plekke gehuurd. Ik vond dat het niet veel langer duurde, dan wanneer je via een reisorganisatie had betaald

Nick op 25 jan. 2013 16:07

Ah, zat ik er wat dat betreft even naast. Thanks!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Ah, zat ik er wat dat betreft even naast. Thanks!

Arends op 25 jan. 2013 19:13

Wat ik even snel lees op de site bij skihuren.nl, is dat skihuren.nl samenwerkt met skiset. Het komt er eigenlijk op neer dat skihuren.nl voor jouw een “bestelling” plaatst bij skiset en dat wanneer je op je vakantie adres aankomt de ski’s kan ophalen bij de skiset winkel in het dorp die je hebt aangeklikt bij het reserveren van je materiaal.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Bedankt voor de antwoorden! Ik denk dat ik maar gewoon ter plaatse materiaal huur.
Groetjes, Shirley.

De meeste site’s zoals snowell.com laten je materiaal huren bij de lokale winkels, echter krijg je vaak iets meer korting (ze adverteren met standaard 10% tegen de lokale prijzen) vaak vind je ook nog wat extra kortingscodes, voor snowell.com heb ik de code van interhome gebruikt, dit is gewoon interhome hiermee kreeg je toen nog eens 5% extra korting oid.

Kijk eens op skihuurgoedkoper deze site bied hele scherpe prijzen.
In tignes was de brute prijs 160 en via internet 6 dagen voor 90 ski + schoenen.!!

Toevallig even aan het zoeken voor onze wintersport volgende week.
Nu merk ik dat snowell.com gewoonweg de goedkoopste is, vaak via een lokale sport2000 winkel, ondanks dat je bij een intersport je 10% korting krijgt online en nog met de NSkivereniging nog eens 10% er boven op krijgt.

Het enige verschil wat mij opvalt is dat Sport2000 een 3, 4 en 5 sterren systeem hanteert voor de ski’s waar ze bij Intersport een 4 (Economy), 5 (Premium) en 6 (Superior) sterren systeem hanteren, nu kan ik eigenlijk niet geloven dat het aantal sterren een universeel systeem is, kan ik daarom stellen dat een 4 sterren sport 2000 ski gelijk is in de categorie van een 5 sterren ski van de Intersport?

Of zijn er mensen die echt met beide verhuur toko’s een relevante ervaring hebben?

Ik heb nu twee keer via skiset.nl een snowboard en boots gehuurd. Het is niet heel veel sneller. Behalve dat je je gegevens niet hoeft in te vullen op een formulier. Ter plaatse werd alsnog de schoenmaat gevraagd, boardmaat etc. Even passen en je bent klaar.

Al met al is het prima bevallen en scheelde het weer wat euro’s. Let wel op de openingstijden van de winkel, afgelopen week was de winkel tussen de middag dicht en scheelde het weer twee uur op de piste.

Vervelend wordt het als je denkt je zaakjes goed geregeld te hebben via Alpinresorts met een nota die eindigt met 'ter plaatse te voldoen 0,00 ’
en de lokale verhuurder (Kessler, Riezlern) ter plaatse nog verzekeringspremie wil innen ‘omdat ik het vakje verzekering had moeten aanvinken’ omdat dat in hun voorwaarden staat.
Eind van het verhaal: niet betaald en men verzocht mij niet terug te komen. Goed idee!

dubbel

Ach, vorig jaar ook via hen (AR) materiaal gehuurd en dat is prima gegaan. Wel oud topic voor deze mededeling trouwens…

Plaats een reactie