Lessine plant grootste indoor skipiste ter wereld in steengrove*

Hallo weet er iemand hier al meer over dit project?
Vergunningen zijn al van in 2006 inorde,project zou 86 miljoen euro kosten.
Weet iemand meer?

Lessine bedoel je. Tja de parking ligt er maar dat is het dan ook. Projectonwikkelaar is overkop gegaan, doorstart gemaakt,… Ik vrees dat het nog niet voor direct zal zijn, mocht het er ooit komen.

http://www.snowgames.be/nl/
Dit is een link waar je beetje meer vind.

Ja in Henegouwen.Damn das jammer zag er echt mooi uit.

bron : http://radiomig.be/index.php?option=com_content&view=art…

zaterdag, 21 januari 2012 15:08

Werken Snow Games Lessen hervat

De grootste overdekte skipiste ter wereld in de verlaten steengroeven van Lessen lijkt er nu toch te komen. Na drie jaar stilte zijn de werken hervat.

Sinds 2008 zijn de nodige vergunningen in orde. De werken hebben drie jaar stilgelegen omdat het de initiatiefnemers ontbrak aan voldoende financiële middelen om het megaproject te realiseren. Inmiddels kan men beschikken over 80 miljoen euro. Om Snow Games te realiseren zou er 90 miljoen euro nodig zijn. Momenteel is men gestart met de aanleg van de parking, en ook de werken aan een tunnel die de parking met de skipiste moet verbinden zijn opgestart. Volgens architect en bezieler Jean-Marc Wellens moet Snow Games kunnen openen in 2014. Het eerste jaar verwacht men 650.000 bezoekers en zou er werk gecreëerd worden voor 180 mensen.

De inplanting van de skipiste in Lessen kan ook bij de stad Geraardsbergen voor een economische boost zorgen, en ook het toerisme in onze streek kan er wel bij varen. Het project kan tevens ook werk verschaffen aan inwoners van onze regio.

Tsja…typisch zo’n Belgisch project (no offence) wat aan het rijtje ‘Grands Travaux Inutiles’ kan worden toegevoegd…na het Hellend Vlak van Ronquieres en de scheepslift van Strepy-Thieux weer zo’n mega-project waarvan je al kan zien aankomen dat het waarschijnlijk niks gaat worden…

Ze zullen het idd vooral van Vlaamse klanten moeten hebben want de Walen skiën veel minder dan Vlamingen. Het ligt wel op de grens met Vlaanderen en aan de autostrade. Ik blijf erbij: eerst zien dan geloven. Door het zo lang stil te laten liggen zullen de kosten er ook zeker niet minder op zijn geworden.

Lijkt me wel realistisch in Nederland lukt het toch ook met snowworld :).
Hopen doet leven :p

Afwachten tot in 2014 is de boodschap.
Het grootste probleem daar is om die beide steengroeves leeg te pompen, 1 waterdicht te maken voor de hal en 1 vol te gooien met aarde waar de parking zal komen. Het bouwen van de hal zelf (op het complexe dak na dan) zal denk ik rapper in orde komen.

Sowieso als die hal af is dan is dat the place to be voor mij. Nu is het altijd uitwijken naar Nederland. Hopelijk slagen ze er in Snowgames in om de sneeuw ijsvrij te houden, en een park te bouwen om U tegen te zeggen.

blijkbaar is er meer aan de hand . het is weer een politieke boel en daar zitten de groenen weer achter zoals altijd . dit is nu eens een project waar vele mensen plezier zouden aan hebben en daar zijn dan die groenen duiveltjes weer ( weg met groen en laat de mensen genieten van een prachtige en mooie sport).
in Nederland daar begrijpen ze tenminste hoe ze geld kunnen binnen halen zowel in eigen land als het buiten land. 25 % van onze beoefenaars gaan nu naar Maastricht om te leren en dat is geld dat hier ook kan gebruikt worden . stomme Belgen he …

Is er geen forumbezoeker die plaatselijk bekend is en wat concreter kan informeren? Ik volg deze ontwikkelingen al een aantal jaar en telkens opnieuw komt de papieren mededeling dat er nu iets gaat gebeuren en gebeurt er toch weer niets. Op de website verandert ook al weer jaren niets.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. Op papier ziet het er iig een erg mooi project uit…

Ben er onlangs gepasseerd en ze zijn nog altijd aan het pompen en ondertussen storten ze de put vol met steenpuin, maar als je ziet wat een rommel er allemaal komt bovendrijven (dus de groene hebben weer iets om over te klagen). ben zelf eens benieuwd wanneer dit af zal geraken…
Hoe rapper hoe liever, tis 30km van mijn deur ;-)

Ik snap eigenlijk niet waarom de eigenaar al niet met voorverkoop abonnementen begint. Ik zou het zeker zien zitten om nu al een half jaar abbo te kopen als ik weet dat ik zo 1) het project kan steunen en 2) grote korting kan krijgen.

Heb er zelf niet veel hoop in, maar als je ziet hoeveel er over gebabbeld word op het internet dan kan ik me wel een grote fan base inbeelden. Ik google om de 2 maand wel eens naar de vooruitgang en er zijn toch altijd nieuwe topics hierover te vinden :)

Tip: volg de snowgames pagina op facebook, daar staat vaak de meest recente info.

Omdat het nog steeds niet zeker is of het er überhaubt van komt en wanneer. Kijk maar eens naar de reacties op facebook. Ik zou er zeker nog geen geld insteken, te groot risico.

Een gevalletje; eerst zien dan geloven. Het zou een heel mooi iets zijn als het eenmaal gebouwd is, maar ik moet het nog maar eens zien.

Beste mensen. Ik heb onlangs (begin januari) de site eens gaan bezoeken. Men heeft in Lessines een vergunning voor het volstorten van een steengroeve met afval klasse III (dit betreft niet vervuilend en niet toxisch materiaal). Er staat een weegbrug en elke vrachtwagen die afval komt dumpen zal daarvoor een prijs betalen (anders heb je geen weegbrug nodig). Zo verdienen de mensen achter het project geld aan de zogenaamde voorbereidingen tot het bouwen van de parking. Maar als we even verder denken, dan kan ook gesteld worden dat zelfs al komt die piste er nooit (omdat er bvb niet genoeg geld kan worden gevonden voor de bouw),er toch iemand veel geld vheeft erdient aan het volstorten van die put. Wie weet is dat niet de echte reden. Die andere groeve leegpompen en er pistes in stoppen…trust me, ik weet intussen wat het allemaal kost en hoeveel bezoekers er nodig zijn om zoiets rendabel te houden…Lesiness…vergeet het!

Dat spel moet er nie eens komen :) je hebt al genoeg skipistes , Snowworld landgraaf , skidome terneuzen , skidome ruchpen , ice mountain … iets zoals snowgames zou derest van de skipistes alleen maar de das omdoen:) net zoals ’ die berg komt er ’ .

hoelang

Is een chinees?!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Vandaag ben ik er even gepasseerd en de put waar de parking moet komen is toch al redelijk goed volgestort in vergelijking met begin dit jaar. Aan dit tempo gaat het volgens mij nog wel een jaartje duren om deze volledig te vullen.
Van de andere kant waar de eigenlijke piste en het waterreservoir moet komen is er nog geen enkele activiteit te bespeuren, het is dus inderdaad nog twijfelachtig of de piste er uiteindelijk zal komen.

null

Misschien bij een aardverschuiving dat die berg er komt.

ict vacature

Een verhaal dat jammer genoeg al heel erg lang aansleept en ook politiek vrij gevoel blijkt te liggen. Of het economisch een haalbaar project is, is ook maar de vraag. Ben benieuwd waar we staan binnen 3 jaar!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Walen en werken, slechte combinatie. Binnen 20 jaar is het er nog niet. Vive la belgique

Het is jammer om te zien hoe vaag alle informatie hierover is en blijft. Ik werk in Geraardsbergen en je hoort er vanalles over vertellen. Maar de feiten zijn de feiten. De putten blijven de putten en aan dit tempo zal het er zeker nooit van komen! Hoe meer tijd er over gaat, hoe minder investeerders er nog zullen geneigd zijn om er massa’s geld in te pompen.
Zoals velen hier kan ik ook maar blijven hopen dat het allemaal goed komt! Want met alle respect voor diegenen die graag naar ‘omliggende’ indoorpistes Dit gaat wel over een andere oppervlakte als bijvoorbeeld Komen of Peer!

onlangs werd er nog een foto van het verloop op de facebookpagina gepost

null

er is wel wat vooruitgang maar het gaat nog altijd zeer traag. Er is nog steeds niet begonnen aan de eigenlijke piste dus nog steeds geen zekerheid…

Skihal, het zal wat: http://www.diebergkomter.nl/ :-D

Voor zij die het volgen: nieuwe facebook update van SNOWGAMES Lessines

"Over the years there have been a lot of things slowing down this project. After winning all the lawsuits we are back on track. Who is excited for this plan of the slopes? Tell us what you think."

Bron: Facebook

Zou het er toch nog van komen dan :o

Voor zij die het volgen: nieuwe facebook update van SNOWGAMES Lessines

"Over the years there have been a lot of things slowing down this project. After winning all the lawsuits we are back on track. Who is excited for this plan of the slopes? Tell us what you think."

Bron: Facebook

Zou het er toch nog van komen dan :o

Joren op 17 jan. 2014 15:05

You never know…

Gang is alles

Plaats een reactie