Als iemand uit de lift dreigt te vallen....

Wat doe je dan
In dit filmpje zag ik dat ze eerst een brug maakten met hun armen, ondertussen een beschermingskussen van een paal gingen verwijderen. Gelukkig goed afgelopen


In een ander filmpje gebruikten ze een oranje vangnet dat normaal gebruikt wordt bij afgronden

Ik ben nog aan het kijken, maar mijn eerste gedachte: Lekker is dat, 8 paar gebroken armen en wat slagaderlijke bloedingen door de staalkanten van de ski’s. Het is maar goed dat ze het beschermingskussen hebben gebruikt.

Ben trouwens benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt om zo uit een lift te vallen…

Wow heftig zeg. Maar goed en netjes opgelost door de wintersporters eronder. Bravo!

Click. Click. Peace

Hier is het andere filmpje:

Die tweede is wat minder hoog, die had nog wel zonder netje kunnen springen.

Die Amerikanen houden trouwens wel van joelen en schreeuwen zeg… Valt me nog mee dat ze niet massaal "USA! USA!" staan te chanten ;-)

Ik ben nog aan het kijken, maar mijn eerste gedachte: Lekker is dat, 8 paar gebroken armen en wat slagaderlijke bloedingen door de staalkanten van de ski’s. Het is maar goed dat ze het beschermingskussen hebben gebruikt.

Ben trouwens benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt om zo uit een lift te vallen…

VanRoyal op 5 feb. 2013 15:20

Het was een kind (4 jaar?). Dat valt wel mee met gebroken armen en anders maar in het gips.
Sneu voor je wintersport op dat moment, maar ik denk dat je er geestelijk meer problemen van over zou houden, als je het kind zo naar beneden had laten storten
Bloedingen, ja is mogelijk, goed dicht drukken. Zijn die Amerikanen toch echte stoere mannen.

Zie nu pas dat het een kind is, dat verklaart al wat meer over het hoe en waarom.

Ik zeg ook niet dat je zomaar iemand naar beneden moet laten storten hoor, goede actie van die mannen, maar als dat een stevige Amerikaanse dame van 120 kilo was geweest dan weet ik niet of ze ver waren gekomen met het opvangen zonder het gebruik van het kussen.

Wat doe je dan
In dit filmpje zag ik dat ze eerst een brug maakten met hun armen, ondertussen een beschermingskussen van een paal gingen verwijderen. Gelukkig goed afgelopen


In een ander filmpje gebruikten ze een oranje vangnet dat normaal gebruikt wordt bij afgronden

Gast332 op 5 feb. 2013 15:14

Dit is toch een oefening? Dat kind zit toch gewoon in de lift? Men neemt alle tijd om iets te verzinnen en als alles klaar staat lijkt het kind te springen. Of zie ik het verkeerd?

Piste riderrrrr

Nee, kijk maar eens goed bij 2:11
Je ziet dat de skies in andere richting hangen. Bovendien kan ik mij niet voorstellen dat er vader/moeder is die zijn kind voor zo’n oefening beschikbaar stelt.
Volgens mij hangt hij aan de zitting.
De anderen lijken mij ook geen volwassenen, gezien de skilengte. Volwassenen hijsen zo’n dreutel toch zo naar omhoog

Dit is toch een oefening? Dat kind zit toch gewoon in de lift? Men neemt alle tijd om iets te verzinnen en als alles klaar staat lijkt het kind te springen. Of zie ik het verkeerd?

Patrick op 5 feb. 2013 16:26

Kijk het filmpje nog een keer, nu mét je bril op.

100% geen oefening. Het is een beetje slecht om mensen van de piste af te plukken voor een oefening en een kind in een GEVAARLIJKE positie te laten hangen. Daarnaast is er geen oefensfeer, want dat merk je aan het gedrag van de mensen. Ook is er maar slechts 1 persoon van de piste security aanwezig, bij een oefening zouden er al snel meerdere bij betrokken moeten zijn, voor de veiligheid en ter controle of mensen die de oefening uitvoeren het goed doen.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Brr, ik krijg kippenvel van dat filmpje! Het arme kind zal doodsangsten uit hebben gestaan!

@VanRoyal, klopt, al zie ik een slagadelijke bloeding nog niet zo snel gebeuren, maar wat moet je dan. Hoop ten eerste eenzelfde situatie niet mee te maken en zowel dat ik net zo moedig ben. Al denk ik niet dat je op zoń momemt daar aan denkt. En dan nog… wat dan? Dan maar te pletter laten vallen? Doe mij die bloeding met een gebroken armpie maar.
@Gast 332, mee eens.

Maar hoe kan het eigenlijk dat deze jongen er af moet vallen? Er zitten toch nog 2 mensen in de lift? Heb zelf niet zo heel veel ervaring met skiliften. (Nog maar 1 x op skivakantie geweest) Maar lijkt me toch maar bizar om er echt uit te vallen. Nuja het kan gebeuren dus.

WTF!

Die tweede is wat minder hoog, die had nog wel zonder netje kunnen springen.

Die Amerikanen houden trouwens wel van joelen en schreeuwen zeg… Valt me nog mee dat ze niet massaal "USA! USA!" staan te chanten ;-)

VanRoyal op 5 feb. 2013 15:34

Hahahahaha! Ja, erg he?

Ben zelf twee weken terug in skiresort Heavenly geweest California. Het verbaast me niks dat er mensen uit een lift kunnen vallen. Ze kijken je raar aan als je de veiligsheidsbeugel wil sluiten. Ben dan ook 80% van de tijd zonder veiligheids beugel omhoog gegaan.

Apart, lijkt me helemaal niets om zonder beugel in een lift te zitten… hadden ze daar nog een reden voor, of heb je het niet gevraagd?

Apart, lijkt me helemaal niets om zonder beugel in een lift te zitten… hadden ze daar nog een reden voor, of heb je het niet gevraagd?

VanRoyal op 6 feb. 2013 17:19

Volgens mij hebben ze daar het probleem "overgewicht", dan krijg je de beugel misschien niet zo goed over je buik

Het gebeurt toch blijkbaar vaker.

Ik heb het ze niet gevraagd, had ik misschien beter wel kunnen doen.
Gelukkig zat ik zelf meestal aan de buitenzijde en kon me wel vast houden als ik dat nodig vond.
Ik heb niet veel mensen met teveel overgewicht op de ski’s zien staan.
Denk dat het eerder gemak zucht is geweest.

Blijkt volgens de beschrijving dat er weer eens een operator lag te slapen. Vorig jaar was ik in damuels Bij het dalstation van de gondel. Daar was gewoon helemaal niemand meer aanwezig. Terwijl de lift gewoon draaide…

Een stukje van het begeleidende artikel:

A 17-year-old Albuquerque teen who fell about 45 feet from a ski-lift chair onto steep, snowy terrain at Ski Santa Fe a few weeks ago is reportedly OK.

“Basically, the kid is home and he is fine,” said Cody Sheppard, the ski patrol director at Ski Santa Fe. “It was kind of a dramatic deal. I guess he was attempting to throw a snowball to the chair in front of him, where some friends were, and when he threw the snowball, the momentum just carried him out of the chair. He did hang on for awhile, but then he had to drop.”

http://www.santafenewmexican.com/Local%20News/022113fall#.US…

Je moet toch wel een knuppel zijn om in zo’n situatie terecht te komen.

en dan met je buik op een boomstronk flikkeren…

Rescue 911 speelt gebeurtenissen na.
Een moeder die instinctief reageert, maar achteraf realiseert dat ze anders had moeten handelen.
Liftpersoneel heeft niet in de gaten, dat er iets mis gaat
Petje af voor Shaun, een ware superheld in actie om dit kind te redden

Schneeberg bremste Sturz von Lift

Gisteren een meisje van 8 jaar uit stoeltjeslift gevallen (Fieberbrunn). Het instappen was niet goed gelukt en het ging mis. Papa kon haar op een bepaald moment niet langer vasthouden en ze viel naar beneden.
Gelukkig hadden skiërs en liftpersoneel razendsnel een sneeuwberg onder het stoeltje gebouwd.
Goed afgelopen!

Zelfs onlangs de film Frozen gezien over drie mensen die vastzitten in de lift.
Is wel niet voor gevoelige kijkers vooral als 1 van hen zich bewust laat vallen uit de lift ;)

@coudron vind de wolven wel leuk in de film ze blijven maar terug komen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Di is gewoon de hele film…?

Ik heb die film al vrij snel uitgezet. Wat een bagger zeg!! :D

Plaats een reactie