Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Reiswaarschuwing voor Tirol en negatieve test voor betreden skigebieden

Roel op 08 februari 2021·bewerkt op 15 februari 2021· 18 reacties

Muttereralm
Muttereralm, Tirol
De Oostenrijkse regering raadt vanaf nu af om nog naar Tirol te reizen. Er is een dringende reiswaarschuwing uitgevaardigd vanwege een toenemend aantal besmettingen van de Zuid-Afrikaanse coronavariant. Ook zijn extra maatregelen afgekondigd, waaronder het kunnen overleggen van een negatief testresultaat voordat je een skigebied betreedt. Update: de verplichting van een negatief testresultaat in skigebieden gaat 15 februari in.

Aangescherpte maatregelen

Tirol heeft te maken met een bijzondere situatie. Het aantal besmettingen ligt lager dan het Oostenrijkse gemiddelde, maar er zijn steeds meer mutatiegevallen ontdekt van de Zuid-Afrikaanse variant. Besmettingshaarden zijn onder andere de stad Schwaz en Lienz. Vanwege de uitbraak zijn verschillende maatregelen verscherpt, zoals extra grenscontroles, massale PCR-tests in regio’s met hoge 7-daagse besmettingscijfers, en er moet een negatieve antigentest kunnen worden overlegd als je in een skilift stapt. De maatregel wordt 15 februari van kracht. Het isoleren van bepaalde gebieden was ook een overweging maar daar wordt van afgezien, meldt de Tiroler Tageszeitung. Tegelijk sluit Beieren niet uit dat het de grens met Tirol sluit.

Gerelateerde weblogs

Roel
is sinds 2009 onze vertrouwde wintersportweerman en redacteur. Dagelijks schrijft hij over zon, sneeuw en achtergronden van de wintersport.

Plaats een reactie

DrPhil8 februari 2021 · 20:22

Vandaag is bekend geworden dat het AstraZeneca vaccin nagenoeg niet werkt tegen de ZA-variant. https://nos.nl/l/2367832, met daarin een link naar de resultaten.
Maar dat geeft niet want de ZA-variant is hier toch niet nog niet.
Nee, maar dus kennelijk al wel in Oostenrijk.

dan588 februari 2021 · 20:49

Het houdt niet op.🥶

Born to run. B.S.
Shane8 februari 2021 · 20:55

Joh, je zou haast gaan denken dat al die kennis die we al decennia hebben over de evolutie van RNA-virussen, ook gewoon voor dit coronavirus van toepassing is @DrPhil. Tis wat…

I can stick uphill ice, on my saucer...
DrPhil8 februari 2021 · 21:00

Wat wil je daarmee zeggen, @shane ?
Nb. Ik wil niet flauw doen, maar in het begin was het verhaal: het virus muteert niet, en werd er verwezen naar bv hep C. Daarna was het verhaal: de vaccins werken ook tegen mutaties.

Rogieradmin8 februari 2021 · 21:06

On topic reageren graag. Dit gaat hier om de regels in Oostenrijk en Tirol en niet over vaccinaties.

Alle niet on topic reacties zal ik verwijderen

Click. Click. Peace
Robert78 februari 2021 · 22:31

Dit jaar wordt het dus niks meer met skiën in de Alpen. Ik zie dit niet op korte termijn meer goed komen.

Pieter23097611 februari 2021 · 22:14

Grens tussen Duitsland en Tirol gaat dicht.

Quick11 februari 2021 · 22:49

Grens tussen Duitsland en Tirol gaat dicht.

Pieter230976 op 11 feb 2021 22:14

Bron?

Mr. Slow
DrPhil11 februari 2021 · 22:57

Grens tussen Duitsland en Tirol gaat dicht.

Pieter230976 op 11 feb 2021 22:14

Bron?

Quick op 11 feb 2021 22:49

Google en je hebt zo tien bronnen. (Even zoekperiode op de laatste 24 uur zetten.)

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 feb 2021 22:58

Edwin.15 februari 2021 · 08:18

Wat een waanzin! Kurz slaat ook al door. Waarom een negatieve test als je je buiten op een piste begeeft? Dat is het, toch? Koekoek

Not all who wander are lost
Sinn15 februari 2021 · 08:46

Wat een waanzin! Kurz slaat ook al door. Waarom een negatieve test als je je buiten op een piste begeeft? Dat is het, toch? Koekoek

Edwin. op 15 feb 2021 08:18

Als je buiten bezig bent is de kans op besmetting zeer klein, maar je moet ook met een lift omhoog. Zeker een gondel is dat wel een dingetje. Overigens vind ik wel dat als je Corona hebt, en ook al ben je buiten, moet je toch gewoon in huis blijven!

iSKI15 februari 2021 · 11:56
Skiing is a dance, and the mountain always leads.
Henriblogger15 februari 2021 · 12:17

Jammer maar echt begrijpelijk. Zaterdag was het al uitgestorven en door de invoering van de verplichte antigeentests zou het nog rustiger worden. Er zullen in de komende dagen nog meer skigebieden volgen.


HarryP15 februari 2021 · 16:49

Helaas het seizoen is voorbij, horeca en hotels blijven tot minimaal Pasen dicht.

koen_15 februari 2021 · 17:16

Hoe kom jij aan dit nieuws Harry?

Pieter23097615 februari 2021 · 17:17

HarryP15 februari 2021 · 17:22

Hoe kom jij aan dit nieuws Harry?

koen_ op 15 feb 2021 17:16

Letterlijke woorden waren ‘tot rond om pasen’. Er was net een persco.

Die türkis-grüne Regierung verlängert den Lockdown für die Gastronomie, den Tourismus und den Kulturbereich bis “rund um Ostern”.
https://liveblog.tt.com/414/coronavirus

*bericht bewerkt door HarryP op 15 feb 2021 17:24