Camping

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Kan iemand mij vertellen hoe de weg naar Valtournenche is? Hier is een wintercamping waar wij naar toe willen. Wordt de weg altijd sneeuwvrij gemaakt?

Het is een lang stuk omhoog vanaf de snelweg.
Met wat bochtige stukken erin en hier en daar best steil.

De weg erheen wordt zoals de meeste wegen in de alpen volgens mij pas geveegd als het stopt met sneeuwen. Anders is het dweilen met de kraan open.

Met winterbanden en eventueel kettingen is het volgens mij wel te doen hoor!

Bijna alle aan- en afvoer wegen in de alpen worden sneeuwvrij gemaakt gedurende de winter, anders raken hele dorpen geïsoleerd.
En anders worden de wegen/ passen voor de hele winter afgesloten. Maar dit zijn de wegen die echt op grote hoogte liggen

Ga je met een camper? Is wel een hele mooie camper parkeerplaats daar, echt naast de lift. Ben zelf nog nooit met een camper weggeweest, maar weet wel dat toen ik daar dat plekje zag, ik er spontaan zin in kreeg ;-)

voorlopig hou ik het toch op het comfort van een hotel…

Mooi gebied hoor, Cervinia/ Zermatt, waar Valtournenche ook onder valt.

Bedankt voor je reactie Ton.
Wij gaan met best wel een grote caravan.
Vandaar mijn vraag.

Hallo Henk,

Ik ben er 15 januari langs gereden, en een week later op zondag weer terug.
Op de terugweg had het de voorgaande 2 dagen nog volop gesneeuwd, maar daar was op de zondag (ochtend vroeg) niets meer van te merken.

De sneeuw was netjes weggehaald, tot in Cervinia aan toe.

De heenweg was ook geen probleem, maar toen was het al wat dagen geleden dat de laatste sneeuw gevallen was.

Ik vond het gebied ook leuk.

hallo Rob,

Bedankt voor je reactie. Je hebt me weer wat verder geholpen.

Met een grote caravan naar Valtournenche…
En onderweg maar bidden dat het niet sneeuwt…Mafkees! (sorry, maar ik vind dit echt te gek voor woorden)

OK, dat is duidelijk.
Ik ben weer wijzer geworden.

Kan iemand mij iets vertellen over de campingplaats in of bij de liften?

Hallo,
wij willen met de camper naar skigebied Breuil Cervinia is dit goed te doen met de camper en is er ook een camping bij of vlakbij de pistes?

Volgens Cervinia.it is er 1 camping op 3km afstand van de liften van Valtournenche…Ik ben er vorig jaar geweest maar heb geen campings gezien (heb daar ook totaal niet opgelet overigens).

De route naar Breuil-Cervinia is prima te doen. Vanaf Basel nog zo’n 200km snelweg, wat natuurlijk prima te doen is. Daarna nog dikke 100km bergweg (en een heel klein stukje snelweg in Italië). Je moet eerst flink omhoog naar de St Bernard tunnel, dan weer naar beneden en vervolgens weer omhoog richting Cervinia. Veel bochten, veel stijgen etcetera. Met veel sneeuwval met een camper geen pretje denk ik.

Nadeel is ook dat je een Zwiterse tolsticker nodig hebt. Je kan ook wel via Frankrijk rijden denk ik, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hallo, ik woon in Chamonix en ga regelmatig naar Cervinia skieen; ik rijd dan door de tunnelle Du Mont Blanc en dan heb je autostrade tot zo’n 20 km van Valtournenche. In totaal is dit met de auto zo’n anderhalf uur rijden. Met een camper kan je vanuit Belgie naar Chamonix rijden zonder de snelweg te verlaten! Het laatse stuk vanuit Sallanches naar Cham is een tweevaks baan zo goed als een snelweg. De weg omhoog naar Cervinia is altijd vrijgemaakt (of je zou werkelijk tijdens een sneeuwstorm willen doorrijden) Je bent dus helemaal geen mafkees, als je deze route neemt heb je tot zo’n 30 km voor aankomst constant snelweg. Trouwens een super ski-gebied (en dat zegt iemand die in Cham woont :)

Denk dat dat voor Belgen inderdaad wel een optie is. Misschien van sommige plekken in Nederland ook wel. Nadeel gaat dan weer de Franse tol zijn (maar dat zal vast niet heel veel meer dan de Zwitserse tol + tunnel zijn).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie