Hoeveel km piste per deelgebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Chamonix Mont Blanc

Hoe zijn de pistekm’s verspreid over de deelgebieden, men spreekt enkel maar van 160 tal km in totaal (waarvan dus de 20km voor de offpiste afdaling van Aiguille) ?

Helaas een beetje laat maar misschien helpt de informatie voor iemande anders. Het aantal km pistes voor Chamonix varieerd volgens de bronnen. Dit zijn voor mij de meest officiele cijfers. Wat betreft de 3 grote gebieden van Chamonix ca 55 km voor Brévent-Flégère en 30 voor Grands-Montets en Domaine de Balme. In Les Houches (6km) van Chamonix nog eens ca 55 km. Verder zijn er nog een aantal beginners pistes (Les Planards, Savoy, Chosalets en Vormaine) in het dal zelf die hier bij opgeteld moeten worden. Met de Chamonix Le Pass heb je toegang tot de 3 skigebieden van Chamonix, met de MBU (Mont Blanc Unlimited) tevens de Aiguille du Midi, Train du Montenvers, Les Houches maar ook Courmayeur in Italië (36km) en met een MBU 6 dagen kan je zelfs in Verbier(400km) in Zwitserland skieën. De 20 km van de Vallée Blanche wordt niet geteld want dit is geen ski piste. Het aantal off-piste km is oneindig(Gids aanbevolen).

Ook mijn reactie is laat,Astrid geeft een prima opsomming van de skimogelijkheden .gezien je vraag ,mijn tegen vraag:wat wil je geen doen? piste skien of off piste??
Ook hier geeft astrid al een hint.
piste skien raad ik om diverse redenen af, off piste moet je hier doen met de opm dat je dat altijd met een gids moet doen zeker als je de aiguille du midi neemt.
Hierbij moet je ook rekening houden met de (franse slag) apparte handelswijze bij de gondels. Als onwetende skier snap je daar niets van (gidsen reserveren al 2/3 van de gondelcap. op tijd met labels. (aiguille midi en grands montets)

Plaats een reactie