Welk dorp?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Civetta

Wij willen dit jaar richting skigebied Civetta.
Nu is mijn vraag de ervaringen in de dorpen
Allegne en Pecol.

Wij gaan met 2 volwassenen en een kind van 6. Die graag gaat skiën.

Zijn er ervaringen met skischool voor de kleine in 1 van de dorpen?
Welk van deze 2 is gezelliger, mooier!

Graag hoor ik jullie ervaringen

*bericht bewerkt door rrobeer op 07 jan 2024 22:48

Alleghe is groter, mooier en gevarieerder als dorp. Het kinderland is ook mooier/groter aan die kant van het gebied.

(repost van een jaar geleden):

Mijn favoriete gebied (woon op 45’ afstand), normaal erg rustig (in Feb hangt het er vanaf wanneer je gaat, als het samenvalt met de Italiaanse carnaval is het een aantal dagen druk). Redelijk veelzijdig, met cruisers, maar ook wat pittigere pistes. De dalafdaling naar Alleghe is in de voormiddag geweldig en lang vanaf col Fioret (8km en 1200m afdalen).

't is een gebiedje in 2 valleien, tussen 2 massieve bergen (Pelmo en Civetta, waarbij vooral Civetta impressionant is, 't is een van de beruchtste noordwanden van de Alpen). Aan de ene kant Alleghe en aan de andere kant Pecol, Palafavera/zoldo en Pescul. Gebied heeft een 75 echte piste km’s.

Ik zou zelf ook aan de Alleghe kant verblijven omdat het het grootste dorpje is, met op zijn minst een paar bars en restaurantjes. Ook leuk om eens naar de ijshockey te gaan kijken (Alleghe speelt in de hoogste divisie). Vandaar ben je met de skibus op 25’ in Falcade en kan je het hele San Pellegrino gebied ook bezoeken (ook erg leuk en wat hoger, minder tss de bomen) of je kan de 2 kanten van de “Giro de Grande Guerra” uit. Ofwel richting Malga Ciapella (en dan op de Sella Ronda via Arabba) ofwel via Averau/Cinque Torri connectie met Cortina en Alta Badia.

Over 't algemeen veel minder druk dan Sella en de andere grote gebieden vd Dolomieten maar zeker zo fijn.

Geen ervaring met ski scholen daar. De blauwe pistes zijn over 't algemeen wel een tikkeltje donkerder blauw, maar er is op piane di pezzi een goed (echt) beginners stukje, met fun zone, etc. Maar geen schrik hebben, de ski leraars weten perfect wat kan en niet, en bv mijn (bijna) 5 jarige skied het hele gebied door zonder problemen.

De mannen van Usteria Posta zijn er ook over te spreken ;-)

Plaats een reactie