is de skibus inbegrepen in de skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Canazei

Ik heb ergens gelezen dat de skibus in Val di Fassa niet in de skipas is inbegrepen? Dat verbaast me en ik weet ook niet of het waar is. En als het wel in je skipas zit is kun je dan overal gratis mee? Dus alle gebieden van de Superdolomiti? Er is vast iemand die dit weet. Dank alvast.

Niet inbegrepen voor zover ik weet, nee.

In Val Gardena wel bijvoorbeeld, voor zover ik weet. Maar check even fassa.com.

*bericht bewerkt door Quick op 17 aug 2023 17:23

Mr. Slow

Dolomiti Superski-skipas kan je niet gebruiken op het openbaar vervoer, enkel in deelnemende hotels kan je een pas krijgen voor het openbaar vervoer in heel Südtirol. Het is misschien wel hier en daar mogelijk om een buspas te verkrijgen met vertoon van skipas, maar dit is normaal gezien niet de regel…

*bericht bewerkt door Seppe_S op 17 aug 2023 17:48

There is no bad snow, only bad skiers!

Vraag na of je accomodatie een gastenkaart/buspas heeft. In Corvara was dat een 6-tal jaar geleden het geval. Niet voor interlokaal vervoer, alleen voor de skibus in het dorp.
In Val Gardena is de skibus wel gratis. Dat was best fijn toen we in Lajen verbleven.

*bericht bewerkt door Bennie op 17 aug 2023 18:22

Val Gardena kun je gewoon met je skipas met de bussen. Althans, er wordt helemaal niets gecheckt uit ervaring met je complete wintersportoutfit aan.

In Val Gardena heb je een aparte kaart nodig voor de skibussen (Val Gardena Mobile Card). Bij aangesloten accommodatieverstrekkers krijg je die kaart gratis, zoniet dan kost de kaart 10 euro voor een week. Zie hier: https://www.valgardena.it/en/winter-holidays-dolomites/mobil…

*bericht bewerkt door paolie op 18 aug 2023 23:05

Dank allen. Voor t meedenken en reageren. Het blijkt dat je je gastenkaart kunt koppelen met een app: Mio Trentino. Met die app lijkt de skibus gratis. Ga t nog even verder onderzoeken. Ben in ieder geval verder gekomen.

We verbleven het afgelopen seizoen in het Val di Fassa (andere provincie dan bijvoorbeeld Val Gardena) en de skibussen zijn NIET inbegrepen in de skipas, ook NIET met een gastenkaart. We hebben ook tweemaal controle gekregen op een geldig vervoersbewijs tijdens een rit met de skibus.

Het is wél mogelijk dat de accommodatie (in bijvoorbeeld Canazei) zelf geldige tickets voor de skibus (eventueel aan gereduceerd tarief) verkoopt aan haar gasten. Dat was bijvoorbeeld bij ons wel het geval, maar dat zou je moeten natrekken bij je accommodatie. De tickets voor de skibussen in Val di Fassa zijn tegelijk ook weer niet geldig in bijvoorbeeld Val Gardena of andere gedeeltes (zoals bijvoorbeeld tijdens de Grande Guerra).

Voor meer informatie over de tarifering en het concrete vervoersplan kan je de volgende website raadplegen: https://www.skibusvaldifassa.it/en/prices

null

Dank allen. Voor t meedenken en reageren. Het blijkt dat je je gastenkaart kunt koppelen met een app: Mio Trentino. Met die app lijkt de skibus gratis. Ga t nog even verder onderzoeken. Ben in ieder geval verder gekomen.

rosemarie op 18 aug 2023 23:57

Er valt trouwens een onderscheid te maken tussen de lokale bussen in Trentino en de skibussen in het Val di Fassa. Dit zijn twee aparte maatschappijen met losse tariferingssystemen.

Ik ga t maar eens informeren bij de tourist office. Dank!!

Is er wel iets van een mogelijkheid om als je het echt niet meer redt vanaf bijvoorbeeld Arabba iets van ov (al dan niet met betaling) terug te gaan richting Val Gardena of is dat taxiwerk?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Is er wel iets van een mogelijkheid om als je het echt niet meer redt vanaf bijvoorbeeld Arabba iets van ov (al dan niet met betaling) terug te gaan richting Val Gardena of is dat taxiwerk?

LoveToSki op 19 aug 2023 22:28

Sinds corona is het is ook daar zeer moeilijk (dikwijls zelfs onmogelijk) om nog op de bus een kaartje te kopen. Daarbij, als het gebied sluit, rijden er ook geen skibussen meer… dan moet je dus geluk hebben dat er nog een gewone lijnbus rijdt, maar dit is meestal een heel gedoe met overstappen, omslachtige routes… Taxi is dan een meer logische optie. Taxiritten daar zijn meestal ook wat goedkoper dan in België (of Nederland) dus als noodoplossing valt dit nog wel mee.

There is no bad snow, only bad skiers!

80-100 euro voor dat ritje…toch wel de moeite waard om op de klok te kijken en met de skipas ‘gratis’ te gaan.

Life is what happens while you were checking your phone

Plaats een reactie