Testen voor zwitserland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Grindelwald

Ik heb wat onduidelijkheid?

niet gevaccineerde die naar zwitserland toe reist heeft een PCRtest (72uur) of ANITIGEN (24uur) nodig.
Heb je hierbij een reis verklaring nodig? of is bijv de test (antigen) bij testen voor toegang al voldoende?

Heeft iemand voor mij het antwoord?

*bericht bewerkt door Highroom op 25 jan 2022 08:57

Reizen met uw Coronabewijs in de CoronaCheck-app
U kunt de CoronaCheck-app in Zwitserland gebruiken. Met deze app maakt u een QR-code aan om te reizen naar andere landen van de Europese Unie (EU). U maakt de QR-code aan door een vaccinatiebewijs, testbewijs of herstelbewijs toe te voegen in de CoronaCheck-app. Neem ook een uitgeprinte versie van uw coronabewijs QR-code mee.

Soms is uw coronabewijs niet voldoende. Een land kan om meer documenten vragen. Lees het reisadvies voor u vertrekt. Hier vindt u de voorwaarden. Lees meer informatie over het coronabewijs op Rijksoverheid.nl.

Inreisbeperkingen Zwitserland
Alle reizigers die niet gevaccineerd of hersteld zijn van corona moeten bij aankomst in Zwitserland een negatieve PCR-test (niet ouder dan 72 uur) of een antigeentest (niet ouder dan 24 uur) laten zien.

Kinderen jonger dan 16 jaar hoeven niet getest te worden. Het maakt hierbij niet uit of zij gevaccineerd of genezen zijn.

Alle reizigers die met de bus of met het vliegtuig reizen moeten het (Passenger Locator Form) invullen.

Let op: Niet iedereen hoeft een negatieve PCR of Antigen te laten zien, alleen personen die niet gevaccineerd of hersteld zijn!

Voor zover ik weet het je een reiscertificaat nodig die je krijgt bij een commerciële tester.

Let op: Niet iedereen hoeft een negatieve PCR of Antigen te laten zien, alleen personen die niet gevaccineerd of hersteld zijn!

Voor zover ik weet het je een reiscertificaat nodig die je krijgt bij een commerciële tester.

Lenvv op 25 jan 2022 08:51

Thanks! hoop dat iemand het al heeft ervaren en zich bij jou antwoord kan aansluiten…

https://travelcheck.admin.ch/home

Lenvv op 25 jan 2022 08:59

Thanks lenvv alleen kom ik na die test op dezelfde vraag uit.

is de bijv testen voor toegang antigen voldoende?

Testuitslag van testen voor toegang
Heeft u zich al laten testen via Testenvoortoegang? Bijvoorbeeld om naar een restaurant in Nederland te gaan? Dan kunt u met dit testbewijs ook een internationale QR-maken. Dit kan alleen als uw test nog geldig is voor uw reis. Anders moet u zich opnieuw laten testen. Kies in de CoronaCheck-app voor de internationale code om een negatieve test te gebruiken om te reizen.

Testen voor Toegang is bedoeld om u te laten testen voor horeca, evenementen en andere activiteiten binnen Nederland. Maak u via Testen voor Toegang toch een afspraak voor een antigeentest voor uw reis? Dan is Testen voor Toegang niet aansprakelijk voor het op tijd ontvangen van uw testuitslag.

Ik vermoed dat je hier alleen geluk moet hebben dat je op tijd de uitslag hebt voordat je Zwitserland in reist.

*bericht bewerkt door Lenvv op 25 jan 2022 09:14

Testuitslag van testen voor toegang
Heeft u zich al laten testen via Testenvoortoegang? Bijvoorbeeld om naar een restaurant in Nederland te gaan? Dan kunt u met dit testbewijs ook een internationale QR-maken. Dit kan alleen als uw test nog geldig is voor uw reis. Anders moet u zich opnieuw laten testen. Kies in de CoronaCheck-app voor de internationale code om een negatieve test te gebruiken om te reizen.

Testen voor Toegang is bedoeld om u te laten testen voor horeca, evenementen en andere activiteiten binnen Nederland. Maak u via Testen voor Toegang toch een afspraak voor een antigeentest voor uw reis? Dan is Testen voor Toegang niet aansprakelijk voor het op tijd ontvangen van uw testuitslag.

Ik vermoed dat je hier alleen geluk moet hebben dat je op tijd de uitslag hebt voordat je Zwitserland in reist.

Lenvv op 25 jan 2022 09:13 POTVERDIKKIE! Je bent een held! ik heb vaker deze testen gedaan vaak uitslag binnen het uur binnen! THANKS!!

Plaats een reactie