(Arosa -) Lenzerheide - tips voor op de berg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arosa - Lenzerheide

Onverwacht kan ik overmorgen (donderdag) een dag in Lenzerheide skien. Staat al wat langer op mijn lange, lange lijst van gebieden om nog eens te skien, dus leuk om eens te kijken.

Wie is er bekend met het skigebied en kan mij tips geven voor de leukste pistes voor een dag, of een route/ronde om te skien? Het lijkt erop dat de west & oostgebieden van Lenzerheide niet met de lift verbonden zijn, dus het beste om 1 zijde te kiezen? Waar is het handig parkeren, wellicht bij de Rothorn, en dan een ronde maken met een uitstapje naar Arosa?

Bijna 3 jaar terug in dat gebied geweest. De oost en west kan zijn wel degelijk met elkaar verbonden door een lift die over de weg heen gaat.

Rothorn heeft wel een aantal leuke pistes!

Een rondje met een uitstapje naar Arosa is wel aan de krappe kant denk ik, maar moet wel te doen zijn als er een beetje tempo gemaakt wordt.

Zelf vond ik de ronde door Lenzerheide zelf wel leuk om te doen. Van de Chanchenie? weet de naam niet meer precies maar meest noordelijke lift van de oostkant, helemaal door naar de Rothorn. Andersom kan natuurlijk ook!

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Dank je wel! Lastig lezen de pistekaart (zoals gebruikelijk).

Met het uitstapje naar Arosa bedoelde ik de Rothorn zijde skien + Arosa, en dan de andere flank van Lenzerheide laten voor een andere keer.

Dank je wel! Lastig lezen de pistekaart (zoals gebruikelijk).

Met het uitstapje naar Arosa bedoelde ik de Rothorn zijde skien + Arosa, en dan de andere flank van Lenzerheide laten voor een andere keer.

RuudvW op 15 mrt 2022 16:48

Dat is zeker goed te doen, aan de west kant van Lenzerheide zijn ook de meeste nieuwe liften. De verbinding tussen Arosa en Lenzerheide gaat volgens mij elk kwartier, maar dat weet ik niet meer precies.

Vond Arosa wel een stuk minder uitdagend dan Lenzerheide.

*bericht bewerkt door Svenski97 op 15 mrt 2022 17:02

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Plaats een reactie