Ervaringen gevraagd Arosa - Lenzerheide

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arosa - Lenzerheide

Net thuis gekomen van heerlijke week in Via Lattea (verbleven in het pittoreske gehuchtje Jouvenceaux) en natuurlijk alweer plannen maken voor volgend jaar 🤗

We gaan met het gezin graag naar kleinschalige dorpjes, bij/in uitdagende skigebieden waar mogelijkheden voor freeride aanwezig zijn.

We hebben nu Arosa - Lenzerheide op het oog voor de krokusvakantie (regio Noord).
Vind het alleen lastig kiezen op grond van beschrijvingen of we nu beter in Arosa of in Lenzerheide een accommodatie kunnen zoeken. Of in Valbella?
En heeft iemand misschien een tip voor een klein knus familiepension?

Leuk om tips en ervaringen te horen!

❄️

Wij komen al 9 jaar lang in Arosa Lenzerheide en vinden het altijd top. Wij zitten zelf altijd in Parpan, wat de beste uitvalslocatie is voor het skigebied, aangezien je dan zowel aan de oost als westkant makkelijk kan skien via respectievelijk de Heimberg en Proschieri. Lenzerheide zelf is het grootste dorp en niet ideaal aangesloten op het skigebied, je moet zowel voor de Rothorn 1 als voor de Tgantieni stoeltjeslift een stuk lopen vanuit het dorp. Valbella is dan beter te doen met de Rothorn 1 dichterbij en de Valbella sleeplift naar de Westkant. Voor de uitdaging moet je zeker in Lenzerheide gaan zitten, aangezien Arosa meer voor families is met wat makkelijkere pistes die ook allemaal op een helling liggen. Ook voor de off-piste kan je het beste in Lenzerheide zitten met afdalingen vanaf de Rothorn.

Dank je wel @Pieteranker. Nuttige informatie!
In Parpan en Valbella ook maar eens zoeken.
Meestal verblijven we in een chalet of appartement, vaak via Airbnb of GoogleMaps, en dat lukt altijd wel jaar van te voren. Voor deze vakantie willen we echter een hotelletje/pension, maar die zijn voor volgend jaar februari nog niet te reserveren, tenzij ik ze mail misschien.

❄️

Ik was begin april '22 4 dagen in Arosa. Dorp zelf is wat langgerekt maar wel overal leuke tentjes en opstapliften. Uitdaging vind je an sich ook wel in Arosa; vanaf elke serieuze lift hogerop begint wel een steile rode of een zwarte piste. Daarbij heb je voornamelijk rond de Weisshorn wat freeride mogelijkheden. Niet zo extreem als vanaf de Rothorn, maar zeker mogelijkheden.

Centraalst is inderdaad Parpan, maar een accommodatie in de buurt van de Hörnli gondel in Arosa is ook niet mis. Vanaf daar hoef je maar 2 liften (Hörnli+Urdenbahn) te nemen om in Lenzerheide te staan en aan het einde van de dag hoef je alleen nog de Urdenbahn te nemen om vervolgens in 1 x terug te kunnen skiën naar je accommodatie.

Wat wij hadden was accommodatie op 300 m van de Kulm gondel. Vanaf daar is het 1 korte blauwe piste naar de Hörnli en dan enkel nog de verbindingsgondel naar Lenzerheide. Dit hotel zat naast ons appartement: https://www.hotelalpensonne.ch/
Super eten en hele goede bediening. Zal zich vast ook vertalen naar het hotel gedeelte.

Over het Lenzerheide gedeelte kan ik weinig zeggen, toen wij er waren sloten ze net de hele West kant.

Gang is alles

Als je volgend jaar wilt gaan, in de periode van 10-23 februari, dan zou ik tijdig reserveren. Dan is namelijk het WK biatlon in Lenzerheide! Accommodaties worden nu al vol geboekt.

*bericht bewerkt door Ppl1959 op 26 feb 2024 15:24

Als je volgend jaar wilt gaan, in de periode van 10-23 februari dan zou ik tijdig reserveren. Dan is namelijk het WK biatlon in Lenzerheide! Accommodaties worden nu al vol geboekt.

Ppl1959 op 26 feb 2024 15:22

Oh wat goed dat je dat zegt!! Dat zou inderdaad onze periode zijn. Hm, nog maar eens over nadenken….
Kan aan de andere kant ook voordeel zijn omdat er dan minder skiërs op de pistes zijn.
Dank ieder geval voor dit aandachtspunt!

*bericht bewerkt door Marije77 op 26 feb 2024 15:37

❄️

Plaats een reactie