skieen vanuit Nendaz.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nendaz

Ik zit de eerste week in een appartement in Veysonaz en tweede week naar Haute Nendaz. Nou is mijn vraag rijd er een bus daar tussen??

Top! Ben benieuwd, hopelijk vinden jullie het leuk daar! Volgens mij krijgen jullie mooi weer!
@ Karis: Er rijden bussen, dus je kunt je verplaatsen ;)

hahaha oke…

Ja kan het nergens vinden op internet:)!

hallo burton,
je hebt niets te veel gezegd. Het is hier genieten! prachtig weer en mooie pistes…straks ben jij aan de beurt.

Alvast veel plezier

Dat is erg leuk om te lezen!! Ik kan niet wachten!! Veel plezier nog!!

@Karis. Je kunt je wel verplaatsen met de bus van Veysonaz naar Haute Nendaz, maar volgens mij gaat dat altijd via het dal, dus via Sion.
Ken het gebied ook behoorlijk goed en het is een prachtig gebied voor iedereen. Zelf vind ik het gebied van Printze erg mooi. En het is best nog groot. Je kan altijd een supplement aanvragen voor het grote gebied, maar in Printze valt echt wel genoeg te beleven.
En ik heb al ruim 50 weken ski/snowboard ervaring, waarvan zeker 30 weken in Siviez/Nendaz. Ben ook al regelmatig in Frankrijk geweest (verschillende gebieden), maar ga nu met mijn kinderen toch weer terug.

Allen,

even een reactie van een van jullie Belgische buren ;-)
Ik heb voor het eerst een skireis geboekt in Siviez, en ben nu al aan het dromen via enkele sites e.d. meer.

Voor diegene die me wat info kunnen geven:
We komen aan op 31 januari, en vertrekken terug de 4de februari. We zijn met twee ervaren skiërs, een vriend van me en ikzelf. We zitten in RosaBlanche in Siviez.

Iemand een tip over welke skipas ik moet boeken, want ik vind het niet echt duidelijk op de site van 4 vallées…

Alvast bedankt voor de reactie.
Pieter

Hoi Pieter,
Siviez is als het ware het hart van de 4 Vallées; vanuit hier kun je alle kanten op. Het is dan ook leuk denk ik, zeker als je een ervaren skiër bent, om een pas voor het hele gebied aan te schaffen (dus niet de pas Printze, maar 4Vallées - Mont-Fort). Zou je enkel de pas Printze nemen, dan kun je bijv. niet naar Mont-Fort en Verbier (en dat is toch zeker de moeite waard om nu juist wel te doen!). Dus mijn advies is een pas voor de hele 4 Vallées.

Ik ben een beetje jaloers op iedereen die de skivakantie nog voor de boeg heeft…we hebben het ontzettend leuk gehad in Haute Nendaz en het weer was fantastisch! Elke dag in de zon op het terras geluncht.Wel even stevig gebaald omdat ik mijn tas met skikleding thuis had laten staan dus in Haute Nendaz nieuwe kleding moeten kopen.De sneeuw was prima van kwaliteit en de sfeer super relaxed in Siviez waar we meestal met de skibus naar toe gingen. ( slechts 200 meter lopen van ons chalet en slechts 10 minuten rijden).Voor ons als beginnelingen was Siviez uitdagend genoeg, mijn zoon die goed snowboard heeft het wat hogerop gezocht.Informatie over de passen kan ik je niet geven Pieter, de deskundige op deze site is Burton. ( is dat trouwens je echte naam of gebruik je de merknaam:)

Hoi Pieter, ik ben het Burton eens. Als je een beetje ervaren bent, zou ik ook kiezen voor de 4Vallees pas, zeker vanuit Siviez.
Wij zitten in Haute Nendaz en onze kinderen zitten daar op skiles/creche tot half 2, vandaar dat wij de kleine pas nemen.

Appartement Rosablanche is helemaal fantastisch gelegen, ligt zo goed als op de piste. Alleen zijn niet alle appartementen erg groot, maar vergeleken met Frankrijk, is het altijd nog groter.

Aan Corrine, blij dat je het leuk heb gehad. Volgend jaar weer zeker?

groetjes
Linda

Nou ben niet de enige meer zie ik :) Zijn er gelukkig nog meer die van Nendaz houden! Burton is inderdaad enkel de merknaam ;) Was er mee begonnen, dus dacht ik hou het maar zo! Echte naam is Niels.
Linda zit jij nu in Nendaz (zo begrijp ik het uit je bericht)? Zo ja, hoe zijn de condities nu? Hoe is de temperatuur? Ben benieuwd :) Moet nog even geduld hebben, aangezien het nog even duurt voordat ik ga, dus hoop vurig dat alles goed blijft uiteraard!

@burton, nee ik zit er nu niet. Pas vanaf 14 februari. Maar op diverse sites ziet het er goed uit en de laatste jaren is de sneeuw ook pas later gevallen, dus ik ga er vanuit dat het zoals altijd weer goed komt. Kwam er vroeger heel vaak, meestal in de voorjaarsvakantie en in de toen nog paasvakantie. En eigenlijk hebben we in al die jaren maar 2 x echt slechte sneeuw gehad.

gr.
linda

Ja ik hou de sites ook altijd scherp in de gaten en het lijkt allemaal top, maar dacht als je er nu toch zit ben ik benieuwd naar hoe je 't op het moment zelf ervaart :) Ik ga zelf eind februari. Het komt inderdaad eigenlijk altijd goed, heb nooit echt slechte condities gehad in Nendaz!

Ga dit jaar voor het eerst naar Haute Nendaz in februari. Het is me nog niet duidelijk of ik vanuit Haute Nendaz het hele skigebied in kom met de lift. We zijn met 2 gezinnen en 6 kinderen en willen dus niet met de skibus. We zitten in chalet Dzile wat volgens mij vlak bij de gondel ligt.

Saskia, je kunt alles bereiken via pistes en liften. De bus hoef je niet nodig te hebben. Alleen bij slecht weer is het soms noodzakelijk om de bus te nemen, maar in principe kun je alles bereiken zonder bus!

Dank je voor je antwoord. Weet je een goede snowboardschool Bij de gondel in Haute nendaz?

Dan zou ik gaan voor Neige Aventure. Hun shop ligt iets beneden het dalstation bij een kruispunt, makkelijk te vinden als je daar eenmaal bent! http://www.onthemountain.ch is hun site, kan je alvast een kijkje nemen :)

Dank voor de antwoorden…Ik ga dus zeker voor de volledige skipas…Kijk er al naar uit ;-)

@Saskia, ik zou ook kiezen voor Neige Aventure. Daar zitten onze kinderen ook en volgens insiders aldaar, waar wij nog regelmatig contact mee hebben, is het een goede skischool.
Veel plezier allemaal en ik heb er zin in. :)

Volgende week zaterdag (17-01) zijn ze met Snowmagazine (RTL7) in Nendaz! Even kijken dus!

Bedankt voor de tips!

wat ben je toch attent, Burton!
Ik ga zeker kijken en 't verlangen om ogenblikkelijk terug te gaan, zal vast en zeker opgeroepen worden bij 't zien van
( hopelijk) bekende beelden. Maar ja, een mens moet ook tevreden zijn, toch! ( dit zegt de calvinist in mij:)

Niet jaloers worden… zaterdag naar Nendaz… en volgens meteo swiss gaat het zondag sneeuwen, dat wordt dus lekker verse poeder pakken…
Kan bijna niet wachten.

Ik zie "groen en geel" Dennis…wrijf het me nog maar eens even lekker in:)
Nee hoor…'t is je gegund!

Nou, dat was weer ff genieten van de mooie bekende beelden op snowmagazine!! Nu kan ik helemaal niet meer wachten!! Nog 6 weken…

hoi al naar de chalet indifex geweest corrine?
hoe was het ?
wij gaan nm in voorjaarsvakantie.

mvg

Ja Gert, wij hebben in de kerstweek in Idéfix gelogeerd. Een knus chalet met voldoende comfort, ruim genoeg voor 6 personen en een prachtig uitzicht.De bushalte naar Siviez is ongeveer 5 minuten lopen, naar het dorp loop je binnendoor in een kwartiertje. Veel plezier!
Burton, 't was idd. heel leuk om bekende plekjes op tv te zien.Ik vermoed dat de opnamen na ons verblijf gemaakt zijn gezien de iets mindere hoeveelheid sneeuw. Arme moeder van de brandweervrouw; ze stond er gekleurd op:)

Ik dacht zelf dat het zelfs vorig jaar is opgenomen, gezien de hoge sneeuwgrens. Nu ligt de sneeuw tot veel dieper het dal in, dat was hier niet het geval bij deze opnames. Hoe dan ook, het was leuk om te zien!

Ik heb ook weer genoten. Vast voorbereiden voor de vakantie met mooie beelden. Was wel een goede aflevering op zich, maar ze blijven van restaurant naar restaurant skien. Nog maar 3,5 week en dan gaan we weer. Ik heb er zin in.

Hoi allemaal ik meng me ook in jullie gesprek, ik heb al erg genoten van datgene wat jullie allemaal opgeschreven hebben, wij gaan 8 feb naar Siviez. Ik was wel geschrokken afgelopen zondag van snowmagazine. Wat een boekelpistes, (niet mijn sterkste kant)de afdaling leek me wel geweldig, maar erg stijl, klopt dat. Ik weet inderdaad ook niet wat het besate is een printze pas of heel het gebied, Ik lijk een beetje op die moeder in het programma, wel wat jaren jonger. Ski ook al wel 25 jaar, maar net te laat begonnen.

Plaats een reactie