skieen vanuit Nendaz.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nendaz

Hoi Gerry! Die boekelpistes vallen wel mee hoor in aantal! Deze die je zag is de afdaling van de Mont-Fort; het hoogste punt van het gebied en enkel bereikbaar met een pas voor het hele gebied. Dus schrik niet, er is gelukkig een veel breder aanbod aan pistes. Wil je echter alles van het gebied zien en ook dat mooie uitzicht vanaf de Mont-Fort, dan is een pas voor het hele gebied wel aan te raden. Met de Printze pas zul je bijvoorbeeld niet naar Verbier kunnen of zoals eerder aangegeven ook niet naar de Mont-Fort. In Siviez zit je wel centraal in het gebied, dus met de pas voor het hele gebied kan je heel mooi alle kanten van het gebied op!
In ieder geval veel plezier, er valt weer genoeg sneeuw de komende tijd!

Is er naast de gondel van Haute nendaz nog een kleine schotellift?

De gondel is uiteraard noodzakelijk om op Tracouet (2200m) te komen. Hier heb je meerdere kleinere pistes die voorzien zijn van schotelliften. Is dit een antwoord dat je zoekt?

Nee, ik heb op een duitse site een klein schotellift gezien, een soort oefen liftje naast de gondel. Misschien is deze lift er niet meer.

zie http://www.nendaz-urlaub.de
Ga naar winter, piste info tracouet en bekijk de kaart

Ik begrijp nu wat je bedoelt. Deze lift is volgens mij niet meer in gebruik. Hij liep vanaf naast het dalstation tot zeg maar een derde deel van de gondelbaan mee. Vorig jaar was deze lift tijdens mijn verblijf niet in gebruik. Ik vind het ook een beetje een onnodige lift op die positie; je kunt beter helemaal mee gaan naar boven, veel leuker!

Ben wel redelijk goeie skier maar vraag me toch af hoe je veilig vanuit Siviez terug naar Nendaz skiet? Ik vermoed eerst de grote lift terug en is er dan naast de zwarte pist richtin Priarion noch een alternatieve piste richting tracouet?

Ik heb het gezien, ik wil ook graag naar de mont fort maar ik heb echt veel schrik van boekelpistes. Corinne jij bent al geweest dit jaar. Zijn ze er inderdaad weer, en wat moet ik me voorstellen bij ongeprepareerde pistes. Net wat ann zegt moet je perse de zwarte piste nemen als je richting Priarion gaat.

Aan mijn mening heb je niets Gerry, zodra ik een piste niet durf te nemen ( te stijl, te hobbelig,te smal, te dicht langs een afgrond)doe ik mijn ski’s uit en ga ik lopen of neem ik een lift:)Wacht even de reactie van Burton af, hij kent het gebied goed en geeft objectieve informatie.

Ben net terug uit Nendaz… een week met gigantisch veel sneeuw en we kwamen bijna niet meer weg… helaas bijna hahahaha.

Nadat het heeft gesneeuwt geen bugels meer maar lekkere skiroutes en zwarte pistes met diepe sneeuw. Maar donderdag waren de bugels er weer… moet je van houden(ik wel…) je hoeft geen skiroutes te nemen als je dit niet wilt, je kan altijd de gondel nemen. Alleen richting Nendaz na plan du fou is er een zwarte afdaling die je moet nemen om in Nendaz te komen. Durf je dit niet kan je met de bus vanaf Siviez naar Nendaz.
De zwarte afdaling is over het algemeen aardig te doen. Ben je beginnende skier… pak dan de bus of doe het rustig aan op de zwarte.

Nou kijk, dat zijn mooie berichten Dennis :D!! En Gerry en Ann hebben ook meteen hun antwoord. Je moet idd of een zwarte piste nemen of de bus, een andere mogelijkheid is er niet (nou ja, de liften…) Hopelijk krijg ik ook zoveel sneeuw, beter kun je het niet treffen!

We zijn 15 of 16 jaar geleden er al eens geweest en vertrekken zaterdag weer naar haute nendaz.
Het ziet er veelbelovend uit in ieder geval.

Ziet er zeker veelbelovend uit! Graag hoor ik hoe 't was qua omstandigheden, aangezien ik zelf over 2 weken ga!

Hallo luitjes. Wij zijn vandaag teruggekomen. Wij hebben een beetjes pech gehad. We hebben dinsdag een sneeuwstorm gehad, Lessen gingen wel door alleen de lift in Sievez de middelste was open. Woensdag waren ook veel liften en afdalingen gesloten. Maar in de loop van de dag gingen er wat afdalingen open en konden we naar Veysonaz. Heerlijk geskied was geweldig. Donderdag hebben we heel de dag sneeuw gehad, waren weer veel liften gesloten. Maar vrijdag was geweldig heel de dag zon. Zijn we naar Verbier geweest. Was ook heerlijk. Het is niet het gemakkelijkst gebied, maar wij hadden natuurlijk wel geluk dat er zoveel sneeuw lag. Al met al hebben we toch wel erg genoten.

ik heb alle verhalen gelezen en ben erg benieuwd wij gaan 28 februari met ons zesjes naar Haute Nendaz app Les Soldanelles. Ik vind dat Burton bijna een salaris verdiend als promotor van Nendaz. Wij hopen op mooie sneeuw en zon want we zijn met een gezelschap van 3 skiers en 2 snowboarders en 1 skier die op moment zwanger is dus het skien even laat afwachten van de moeilijkheid en de breedte van de pistes en de condities van de sneeuw. Maar zoals we op de verschillende sites lezen is wandelen daar ook goed mogelijk.Kun je zonder skies, dus om te wandelen ook naar boven en dan weer met dezelfde lift terug? Wij hebben ook het programma gezien en ik ben ook wel geschrokken van de "vallende moeder" op de bugelpiste… maar ja we zien wel we hebben ook minstens 3 cracks bij ons.Kun je als je wel van het mooie uitzicht op de Mont Fort wilt genieten maar niet terug wilt skien dan wel met de lift weer terug? En Burton…jij bent dus ook vanaf 28 feb daar? Ben je te herkennen aan alleen kleding van Burton? Onze cracks zijn ook Burtons met snowboards… bedankt voor alle informatie, toch leuk dat internet… groetjes Joke

Hoi Joke, je kunt er heel goed wandelen! Natuurlijk kun je ook gewoon met de lift omhoog en met de lift ook weer naar beneden. Het is echter niet makkelijk om daar te wandelen, daar zul je denk ik andere routes voor moeten zoeken (die zijn er genoeg, maar even vragen bij de plaatselijke vvv). En als je even een kijkje wilt nemen op de Mont-Fort kun je ook gewoon met de lift naar beneden. Een lift die omhoog gaat, moet gelukkig ook weer naar beneden :)
Ik moet ook nog 2 weken wachten (28 feb daar), wat ik wel erg moeilijk vind, heb namelijk erg veel zin!
Heb inderdaad veel spul van Burton :), maar zal niet de enige zijn daar denk ik!
In ieder geval veel plezier daar, hopelijk bevalt het!

hallo burton bedankt voor je reactie en als ik iemand in nendaz om Niels hoor roepen zal ik zeker even checken of hij soms veel burton aan heeft wie weet…tot in nendaz wij hebben er ook echt zin in.

Nou, ben net terug uit Nendaz en het was machtig. Veel sneeuw en ook veel zon. alleen dinsdag deed het sneeuwen, verder alleen maar zon. Zelfs de Prarion, waar zoals de meesten wel weten,over het algemeen weinig sneeuw ligt, was voortreffelijk besneeuwd. Volgens de locals was het de beste sneeuw-zon week in 9 jaar. Het was er wel verschrikkelijk koud. Gemiddeld rond de 10 graden onder 0, op 3000 meter. Maar de zon maakte veel goed.
Volgend jaar maar weer.

groetjes
Linda

Dat zijn mooie berichten!! Hoef me dus nergens druk over te maken! Het lijkt alleen wel iets warmer te worden de komende dagen, maar er ligt genoeg en het kan nog alle kanten op met het weer. Als ik de webcams ook steeds bekijk, zie ik hoeveelheden die ik de laatste jaren niet gezien heb. Vrijdagavond de auto in, kan niet wachten!

Wij zijn ook net terug uit Nendaz. Wat een geweldig skigebied!We hebben nog nooit zo mooi kunnen skieen. Vanaf de mont fort naar beneden, een hele tocht maar zeer de moeite waard. De kinderen vonden het snowboardpark het einde. Minpuntje zijn de trage liften en veel oudere schotelliften mn. de richting van Versonay.

Ja, het is jammer, dat bepaalde liften (nog) niet worden aangepakt. Maar ja, ook dat heeft wel weer z’n charme.
@Burton: Veel plezier volgende week en we lezen wel hoe het is geweest.

Burton, fijne vakantie.

Burton, Ik hoop dat je een geweldige vakantie zult hebben. Kom veilig weer thuis!

Dank allen! Heb er onwijs veel zin in!

Ga ook vanavond naar Haute-Nendaz. Paar jaar geleden in Veysonnaz gezeten. Door de goede ervaringen weer naar hetzelfde gebied. Nog even een vraagje (aan onze deskundige Burton)…klopt het dat het grootste funpark voor skiërs en snowboarders in Verbier zit??

Fijne vakantie en alvast bedankt voor de reactie!

@ matthijs, in Nendaz zit ook een groot funpark tegenwoordig.
Ook jij veel plezier.

Geen bericht, goed bericht Burton???
We mogen toch hopen dat jij een fantastische vakantie hebt gehad!
Laat je even weten hoe 't geweest is?

Ja… ik ben ook benieuwd hoe het verder was.

Inderdaad, sorry, geen bericht is zeker goed bericht!! Het was top!! Zeer goede sneeuw, weinig zon gezien, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken!! Paar dagen sneeuw gehad (enkel de zaterdagen veel zon), maar dat vind ik alleen maar heerlijk. Weekje vloog werkelijk weer voorbij helaas… Kunnen we weer een jaartje wachten!

Goed om te horen dat ook jij een geweldige vakantie hebt gehad!
't Was leuk om op deze manier ervaringen te delen.
Bedankt en wie weet komen we elkaar weer eens op een site tegen.

Plaats een reactie