sneeuwhoogte

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Forêt Blanche

Ik ga 13 december naar Risoul, dus ik ben de laatste weken regelmatig de sneeuwhoogte + webcams aan het checken op sneeuwhoogte plus. Hier wordt aangegeven dat de sneeuwhoogte op de berg 120 cm is en in het dal 40 cm. (laatste update vandaag)
Echter als je op de Webcams kijkt ziet het er naar uit dat er zo’n 20 cm ligt. Waar zijn de sneeuwhoogten op gebasseerd en wie geeft deze door?

Het gebied is nog niet open, wat kan ik over een week verwachten als er geen sneeuw meer bijvalt? Zijn er dan 10% van de pistes open of proberen ze toch zo’n 80% open te hebben? Mogelijkheid om van Risoul naar Vars te skieen?
Hoe doet een skigebied dit normaal bij dit soort situaties?

Dit zijn de laatste cijfers die nu door de harde wind aardig veel slechter geworden zijn. Maar een gebied als Vars Rioul heeft een modern besneeuwingssysteem dus ik verwacht dat een groot deel van het gebied open zal zijn. Echter je hoeft geen verse sneeuw te verwachten…

Click. Click. Peace

Daar staat toch 30-50. Ik denk dat er maar een klein deel gaat open zijn in Risoul en in Vars, de verbinding zal volgens mij niet open zijn. De grote start is pas de eerste week van de kerstvakantie.

op de sneeuwhoogte + app is hij wel aangepast vandaag naar 90cm / 25cm maar vanmorgen stond ie nog op 120cm/40cm. Maar zal zeker wel goed komen !! een week op het board staan is 10x beter dan een gewone werkweek :)

30-50 op

Ga naar de site van Vars. Meteo/webcam

Linken naar een site blijkt niet meer te lukken

@Gast446 anonieme posters kunnen inderdaad geen links meer plaatsen. Even een account aanmaken en het is weer mogelijk.

Click. Click. Peace

@rob-board: Laat jij weten hoe het er uitziet komende week, ik ben heel erg benieuwd. Ga zelf de dag na kerst die kant op en hoop dat er nog een dump komt voor die tijd. Misschien kun je zelfs een foto op de live-update gooien?

yep, zal ik doen, had al meer mensen die me vroegen voor een status update.

Vars & Risoul bevestigen beiden dat een deel 15de open gaat.
Denk wel dat het daar goed zit omwille van de sneeuwkanonnen.
Geniet ervan ;)

wij gaan de 27e met een grote groep naar risoul, hopelijk komt het goed met de sneeuwhoogte

Plaats een reactie