Iemand ervaring met La Forêt Blanche / Risoul

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Forêt Blanche

Druk aan het rondkijken op allerlei sites en kom La Forêt Blanche / Risoul een aantal maal tegen.
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

Is het al bijna januari?

Ja.

(wat wil je ervan weten, specificeer je vraag svp. Reis ernaartoe/accommodaties/moeilijkheidsgraad gebied/staat van de liften etc etc)

Ben er ooit enkele jaren geleden geweest. Ik herinner me vooral dat het ver rijden is, vooral die laatste 100 km zijn slopend (Col du Lautaret). Verder hadden wij redelijk weinig sneeuw maar aangezien het hier veelal ondergrond van weiden zijn kon je perfect skiën, zelf buitenpiste. Het gebied zelf vind ik gemiddeld, je vind er wel alle moeilijkheidsgraden en je kan er je zeker een week amuseren zowel gevorderd als beginnend. Accomodaties zijn zoals overal in Frankrijk, … Hoewel het gebied gekend staat voor de snowboardvriendelijkheid vond ik dat er toch wel wat slepers waren (maar ik ben skiër dus mij stoort dit niet). wij hebben in Risoul verbleven maar Vars leek me iets gezelliger. Mijn ervaring dateert wel reeds van een 7-tal jaar geleden, dus ik veronderstel dat het gebied wel iets ge-evolueerd is.

better to be off piste, then to be pisted off

Ja.
(wat wil je ervan weten, specificeer je vraag svp. Reis ernaartoe/accommodaties/moeilijkheidsgraad gebied/staat van de liften etc etc)

Gast159 op 27 aug. 2012 19:47

Vooral wat meer info over het gebied en de après-ski.
Lange afdalingen, beetje reeele verdeling blauw/rood/zwart, prijzen in het gebied zelf en staat van liften

Is het al bijna januari?

Afgelopen seizoen geweest nadat ik er 4 jaar geleden ook al een keer geweest was. Mooi gebied met een diversiteit aan pistes. Vond wel dat er vooral veel blauwe en groene pistes zijn. Pistes zijn mooi breed en goed onderhouden.

Qua sneeuw zat het bij ons goed. We waren er in de periode van 30 december tot 5 januari en hadden in het dal 100 cm en top 140 cm sneeuw. Elke 2 dagen viel er 20 cm verse sneeuw dus was echt genieten!

Prachtig gebied. Veel afwisselende afdalingen door mooie bossen. Breed en meestal perfect geprepareerd. Zou er zo weer heen willen. Risoul is een nieuw, maar toch best gezellig dorp. Laatste jaren veel nieuwe liften bijgekomen, dus minder sleepliften, al zijn er nog steeds wel een paar.
Enige minpunt wat mij betreft: helaas vrij ver rijden (en dan ook nog eens een behoorlijk stuk binnendoor)

Zelf drie keer in Frankrijk op wintersport geweest waarvan 1x naar Risoul.
Vond het een erg mooi gebied met een goede variatie aan pistes en deze werden ook goed onderhouden. Voor de snowboarders waren er naar mijn mening ook minder platte verbindingsstukken dan de andere gebieden waar ik geweest ben.

Thank God summer is over!

Risoul heeft iig een yeti bar, heineken import bier a 5 euro per amsterdammertje. Het gebied is best oke met ietswat verouderd lift materiaal maar iig niet beroerd. Vooral het deel richting Vars is wel de moeite waard.

Laatste reactie was van mij :)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ben er in feb 2011 geweest. Was mijn 2e skivakantie dat jaar dus low-budget. Verblijf incl skipas onder de 400 piek. Hele leuke week gehad. Zaten in appartementencomplex Sirius/Antares dat net was opgeleverd. Mooi afgewerkt appartement met moderne keuken, 2 slaapkamers, 2 badkamers, sauna, zwembad en gemeenschappelijke ruimte met openhaard. Met afstand beste budgetlokatie waar ik ooit heb gezeten. Gebied hoewel kleiner dan waar we normaal gaan beviel goed. Veel bomen en redelijk compact. Hadden wel geluk omdat er in die periode veel sneeuw in de zuid-alpen was gevallen. Lange autorit idd. Apres-ski heb je niet, t’is tenslotte Frankrijk. Pistevoer vond ik goedkoop, tartiflette voor een tientje bijv., steak hachee nog minder zelfs.

Gemengde gevoelens bij La Foret Blanche, de locatie en ligging is goed te doen. Met een beetje moeite kan je zelf tot op je terras skiën. :-) Van de châlet zelf hadden we toch heel wat klachten. De kelder deur kon niet goed op slot. Proper was het ook allemaal niet, vooral de douches. Er was ook te weinig huisgerief voor handen voor het aantal personen dat er mag logeren. Mogelijk is dit intussen wel verholpen.

Zeker de moeite, idd de laatste 100 km met de wagen zijn moeilijk, maar daarna is het een en al genieten. Zeer gezellig een typisch skidopje. Wij verblijven voor de vierde keer in Vars en dat is zeer uitzonderlijk dat we terugkeren naar dezelfde plek. Wij nemen steeds club village du soleil. Zeker een aanrader voor gezinnen, super team met kids

Plaats een reactie