Skiles in Zell am See - tips voor gevorderden gevraagd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Hallo beste forummers,

Ik ben op zoek naar tips voor skilessen in Zell am See, voor gevorderden.

Waar ik naar op zoek ben:

  • kleine skiklasjes (mag ook met klein privegroepje van ~3p, maar m’n budget is niet eindeloos)
  • enthousiaste leraren die je graag technisch verder willen helpen
  • mag specifiek gericht zijn op racing, slalommen, drills en/of moguls. Wel allemaal on-piste.
  • ~3-4 uur per dag, ~3-5 dagen (afhankelijk van beschikbaarheid en prijs)

Ik ben niet op zoek naar:

  • te grote groepen
  • teveel niveaus door elkaar, waardoor je weinig of geen uitdagende oefeningen doet
  • leraren die hun uurtjes vol maken

Mijn niveau: fitte, fanatieke skier. Kom met goede techniek rode hellingen af. Zwarte hellingen in principe ook, maar ik heb altijd wel wat op te merken over het verlies aan stijl ;). Verder heb ik een gekke voorliefde voor buckels en zou daar graag beter in worden.

Zijn hier mensen met tips voor skischolen in Zell am See en omgeving?
Gr!

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Bumpje! Geen tips voor Zell am See? Dat bekende skigebied? Geen skileraren die hier rondhangen?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Hoi Quisa2,

Mijn ervaringen zijn van vòòr corona dus mss wat verouderd. Ik heb jarenlang gelest bij www.skischool-zellamsee.at (5 dagen van 2x 2 uur met gezamenlijke lunchpauze. Leraren keken niet op een kwartier meer of minder).

  • Groepsgrootte: klasjes waren (de week na schoolvakantie) wel groter dan jij zoekt, rond de 10 personen. Het “allerbeste” klasje was meestal wel wat kleiner, rond de 6 personen. Maar hoe later in het seizoen hoe kleiner de klasjes zullen zijn.
  • Niveau: groepen werden ingedeeld op niveau via voorskiën op dag 1. En gedurende de dagen/week werden mensen ook wel weer gewisseld als ze beter in een ander klasje pasten.
  • Uitdaging: afhankelijk van de groep, maar elke dag werden de fun parks meegenomen en er was een slalomrace op de laatste dag. Als er buckels lagen, werd daar zeker op geoefend.

Helaas bieden ze dit jaar geen 5 volle dagen meer aan, alleen maximaal 4 dagen 2,5 uur les in de ochtend. Ik kijk dus zelf ook verder en hou me aanbevolen voor tips van anderen!

Gr, Jane

Glide on!

Dank jullie wel!
Ik heb ook een tip gekregen dat Tjeerd van skitraining.nl in het gebied zit. Dus die kun je ook benaderen @Jane

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Snowsportsgt van Geri Tumbasz zit daar ook.

Hallo Quisa2,

Je kan altijd het plaatselijke ski team benaderen. Hoeveel jaren ski ervaring heb je momenteel (in volledige ski weken en hoeveel les weken)?

Plaats een reactie