Beste autoroute naar Serfaus Ladis Fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schmittenhöhe

Hoi, Ik heb twee vragen, kan iemand mij helpen?

Ik hoor verschillende verhalen over rijden naar Oostenrijk:

Kan je beter via Karlsruhe of Wurzberg naar Ulm (Duitsland) om in Oostenrijk te komen?

Of kan je deze route (via Fernpass B179) beter vermijden en via Basel en Bodensee naar het skigebied?

Hoop dat iemand t weet! Groeten,

Martijn

Ik rijd altijd Aachen-koln-frankfurt-aschaffenburg-wurzburg-ulm-memmingen-bregenz-arlberg-landeck. Zeker dit jaar de beste route, want de baustelles zijn allemaal klaar in Duitsland, terwijl er op de route via stutttgart nog wel zijn. Was zelfs geen file in de Kerstvakantie!
Alleen bij de pfandertunnel kun je even ast staan, ik weet niet hoelaat en wanneer je daar bent?

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Mocht je wel via Karlsruhe gaan, dan is dit stuk ook als aternatief te overwegen
http://g.co/maps/5frjp
Is meestal veel rustiger dan via “Speyer”
Verkehrsinfo volgen

Bij ons is het al een paar jaar op de heenweg behoorlijk drama geweest rondom Stuttgart. Meestal begint het geouwehoer al bij Pforzheim (waar de A8 vanuit Karlsruhe opeens gaat slingeren en smaller wordt) en vervolgens nog een paar keer behoorlijke files, waarvan de ergste voorbij Stuttgart op het stuk tussen Aichelberg en Merklingen (waar de heen- en terugrijbaan aan twee aparte kanten van een berg langs slingeren). En dan nog een beetje langzaam doortuffen tot Ulm.

Afijn, dit jaar dus maar eens via Wurzburg proberen, want die A8 levert wel erg veel ergernis en tijdsverlies op.

Dank, dat zijn nog eens goeie tips! Ik ga t onderzoeken, wij gaan overigens 2 maart weg uit NL en komen 3 Maart aan in Serfaus. We zoeken dus nog we hotelletje voor onderweg. Mocht je iets weten…

Hoe laat vertrek je 2 maart?

als je dus 's ochtends de Pfandertunnel passeert zal dat geen probleem zijn. Veel plezier :)

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

@wintergast: sochtends om 10 uur uit Hilversum.
@ Thijmen: ik heb nog geen idee wat die pfandertunnel is, ik zit nog in Duitsland met m’n planning ;-)

Meestal rij ik via Wurzburg. Alleen van Frankfurt naar Wurzburg wil het nog wel eens druk zijn. Van Wurzburg naar Ulm nooit problemen en kun je echt lekker vas geven. Dit jaar een keer 's nachts via Stuttgart gereden. Ook dat was geen probleem. Ik heb veel in NL gewerkt met een firma uit Ulm. Deze reden overdag altijd via Wurzburg en s’nachts via Stutgart. Keuze Fernpass of Bregrenz laat ik altijd afhangen van het weer en de verkeersinformatie. Bij goed weer is de Fernpas over het algemeen sneller.

@Martijn:
Ik zou vrijdags gewoon doorrijden naar Serfaus!
In principe ben je er dan om 20.00 uur.
Heb je zaterdag de hele dag de piste voor je zelf, zeer rustig.
Ik zou een paar dagen van te voren bellen naar de eigenaar van je accomodatie, misschien dat je er vrijdagavond al in kan. Wij doen dit ook vaak, soms slapen we vrijdagsavonds ergens in een pensionnetje in Serfaus. Tot nu toe altijd gelukt. Fiss zou ook een optie zijn.
Dan heb je ook geen files op zaterdag bij de Pfandertunnel en Arlbergtunnel.

Maar wil je toch onderweg ergens slapen:
http://www.gasthof-roessle.de/
http://g.co/maps/8wpzz
Is natuurlijk wel afhankelijk van je gekozen route.

Op "links und rechts der autobahn" vindt je altijd wel een hotel waar je kunt overnachten!
Goede reis! (wijzelf zijn in Fiss van 3 maart tot 16 maart; we overnachten ook, in de buurt van Memmingen: dan kan je nog alle kanten op!)

Plaats een reactie