Stubai Gletscher of Schlick 2000 met kleine kids?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaital

Wij gaan dit jaar in de voorjaarsvakantie met kleine kinderen (4 en 6 jaar) naar Neustift in het Stubaital. De kids gaan op ski les en we twijfelen of we een ski school op de gletscher zullen nemen of in het kleinere gebied Schlick 2000. Voordeel van Schlick is dat we er in 10 minuten naar toe rijden (Gletscher half uur) en dat het er minder koud is, maar ik ben bang dat we zelf ((licht) gevorderden skiërs) na 2 dagen wel zijn uitgekeken op dit kleinere gebied. Heeft iemand ervaring met beide gebieden? Wat zou je aanraden?

Als dat je zorgen zijn zul je ook op de gletscher snel uitgekeken zijn. Naar ik heb begrepen is Schlick voor de kinderen echt fantastisch, dus ga lekker daarheen. En misschien dat je een paar dagen om en om “oppasdienst” neemt zodat de ander naar de gletscher kan.

Schlick is inderdaad heel leuk voor de kinderen, maar ik begrijp ook dat je zelf wat sneller uitgekeken bent op het gebied. Weet niet of de kinderen hele dagen lessen? Dan kun je kiezen om zelf een dag naar de gletsjer te gaan en de gebiedjes in de buurt. Gletsjer is wel wat groter, maar nog steeds geen uitgebreid skigebied.

Kleine kinderen en voorlopig sneeuw zat, lekker voor schlick kiezen. Liever niet met ze op een gletsjer mocht het weer tegenvallen en voor de sneeuw lijkt het voorlopig niet nodig.

Edwin van Riel

Tijdens afgelopen kerstvakantie ben ik zowel naar de stubaier gletcher als schlick geweest (en nog een aantal andere gebiedjes rondom Innsbruck). Schlick vond ik persoonlijk geen succes…

Oorzaak hiervan is dat het inderdaad een ideaal beginners en kindergebied is, kinderen onder de 10 krijgen een gratis skipas (mits betalende volwassene). Dat maakt het een echt budgetgebied waar veel beginners en gezinnen met meerdere kinderen op af komen. Als gevorderde (of lichtgevorderde) ben je dus vaak beginners/kinderen aan het ontwijken of aan het afremmen, bijsturen etc. Een lekkere afdaling aansluitend doorskiën lukt niet snel. Daarnaast heb je het gebied als gevorderde skiër binnen een halve dag wel gezien. Er zijn wel diverse liften maar alle pistes komen op hetzelfde punt uit.

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je zeker om 09:15 bij de gondel op het dalstation moet zijn op de schlick, wil je op tijd boven zijn voor de skiles van 10:00. (De eerste dag nog vroeger. Het kopen van de skipas, ID-controle van de kinderen etc. levert flinke rijen op zeker tijdens de schoolvakanties) Dus het voordeel van de kortere reistijd naar Schlick t.o.v. de Gletscher ben je hiermee al kwijt. Op de Gletscher was de wachttijd met de kerstvakantie slechts 5 min (bij de nieuwe 3s gondel).

Ik zou dus zeker de Gletscher aanraden, dit bied jullie iets meer uitdaging/afwisseling en het gebied is relatief rustiger dan de Schlick. Bij het bergstation Gamsgarten is een uitgebreid kinderland en ook de rest van de gletscher is met blauwe pistes te bereiken, dus prima te doen samen met de kinderen.

Wat wel een voordeel van de Schlick is, is dat de dalafdaling een blauwe piste is die ook voor kinderen kan, de dalafdaling op de Gletscher is een skiroute dus dit is geen optie voor de kinderen. Hier moeten ze dus met de gondel naar beneden.

Dank voor de reacties! Het wordt waarschijnlijk een combi van beiden!

Omdat ik met dezelfde vraag zat en bij deze post uit kwam, toch nog mijn eigen ervaring. Ook al is deze post al meer dan een jaar oud.

Volgens mij zijn de prijzen in Schlick 2000 aangepast waardoor alleen kinderen onder de 8 nog een gratis pas krijgen.
Op de Stubaier Gletscher krijgen kids onder de 10 overigens nog wel een gratis pas. Niet vergeten om een paspoort of ID mee te nemen. Die willen ze echt zien.

De Stubaier Gletscher ligt er hoog en daardoor snel koud. Zeker als er wat wind staat en weinig zon. De pistes daarentegen zijn mooi en zeer breed. De absolute topper voor mijn zoontje is piste nummer 7, blauw, breed en niet steil.

Puur op basis van de weersvoorspelling heb ik meerdere keren een dagticket gekocht.
Bij slecht weer of sneeuw hoef ik de piste niet op en waren de voorspellingen erg koud of veel wind hadden we de mogelijkheid om een dagticket te kopen voor Schlick 2000.

Zijn de voorspellingen goed, ga dan lekker naar de Stubaier Gletcher.

Plaats een reactie