Raak je uitgekeken.....?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaital

Beste allen,
Dit jaar gaan we sinds tijden naar een skigebied (Schlick2000) wat beduidend kleiner is dan dat we ‘gewend’ waren. Nu vraag ik me af; wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of is het zo dat als je groot nu eenmaal gewend ben, je niet zo snel meer naar heel klein ga? 150+ km vs 20 km, tochten maken vs twee flanken, elkaar de hele dag tegenkomen… enzovoort.

Hoe lang ga je?

Ik weet me er een weekend nog wel te vermaken, maar een hele week zou ik te lang vinden. In het Stubaital heb je natuurlijk nog andere gebieden die je aan kunt doen, zoals de gletsjer. Daarmee wordt het voor een week wel afwisselend genoeg.

Een week, de voorjaarsvakantie noord, moet er wel bij zeggen dat het een grote groep betreft. Wat ervaren skiërs, kinderen die les krijgen, (groot)ouders die het rustiger aan doen. Een gemêleerd geheel dus. Het skiën opzich, vanuit mijn oogpunt, zal zijn dat ik samen met zwagers en vrienden veel op de piste zal zijn en wellicht de rit naar Stubai gletsjer een keer of wat zal maken.

Liever 1 mooie piste in een rustig gebied dan 50 mindere pistes waar je over de hoofden moet skiën.

Kortom: hangt er allemaal maar vanaf.

Ja, dat kan ik me voorstellen! We waren wel verwend de afgelopen twee jaar, aangezien we in Hochkönig verbleven, mij dus benieuwen of we na een aantal dagen daar al naar terug verlangen…

Er zijn mensen die het hele jaar door op één helling in snowworld skiën en niet uitgekeken raken. Schlick is een mooi en leuk gebied en met snowworld vergeleken gigantisch groot.

Hochkönig is echt een leuk gebied. Zelf geen ervaring met Schlick2000, maar wellicht kun je het idd combineren met de Stubaier Gletscher voor een dag of twee? En je hebt in de praktijk maar een paar hele fijne pistes nodig om je een week te vermaken is mijn ervaring!

Mr. Slow

Het gezelschap bepaalt uiteraard ook de vakantie; bij ons gelden wat dat betreft alle clichés, dus na het skiën een beetje après-ski, savonds met z’n allen eten, daarna spelletjes en sterke verhalen. Denk en hoop dus ook niet dat de grootte van het gebied er erg invloed op gaat hebben. Maar ben nog steeds wel nieuwsgierig of er van jullie nog zijn die van groot naar klein zijn gegaan en hoe dat bevallen/niet bevallen is…?

Voordat we kinderen hadden gingen we altijd naar grote gebieden. De oudste heeft haar eerste meters gemaakt in Fugen/Spieljoch, een heel klein gebied. Voor ons dat jaar prima, want met halen en brengen naar skiles, en nog een dreumes die we niet te lang in de opvang wilde laten, hadden we toch geen tijd voor lange tochten. En de uitzichten en ski-ervaring is niet heel nders als je telkens dezelfde afdalingen skiet, zeker niet als je van een afstandje de vorderingen van je kind op de piste kunt zien.

Nu de kinderen wat groter zijn kiezen we wel weer voor wat grotere gebieden, maar ook nu geldt. ‘op tijd terug zijn om ze op te halen uit de les, dus vanuit Gerlos hebben we Hochkrimml nooit gehaald.

Anders een dagje Patscherkofel, dagje Muttereralm. Kan allemaal met de juiste skipas.

Aftellen maar!

Schlick is een leuk gebiedje. Voor gemêleerd gezelschap op zich goed met ook niet skiërs, je komt elkaar steeds tegen. Voor ervaren skiërs ( als in willen km maken) veel te klein. In de omgeving zijn er binnen 30-45 minuten gelukkig mogelijkheden voor een dagje wat anders en dat zou ik dan zeker doen, bijvoorbeeld ook net over de grens in Italie!
Als je daarvoor anders ( fiks groter) gewend was voor een week vakantie, dan kan het best tegenvallen.

Plaats een reactie