Welke SkiPass?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Matterhorn Zermatt

Hey ik ga in een weekje of 2 op skivakantie voor de eerste keer. Ik verblijf in Täsch met de hoop om te gaan kunnen snowboarden in Zermatt Matterhorn. Alleen ik weet nu niet welke skipass en waar ik deze het best kan halen. Is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

Hamza Ouaali

Je hebt de keuze voor een skipas voor alleen Zermatt, of voor een internationale pas (inclusief Cervinia). Je kunt ook per dag een nationale pas upgraden. De internationale pas is alleen leuk as je heel veel km maakt. Er is ook een skipas inclusief shuttle vanuit Täsch.

De pas kun je ter plekke bij de kassa kopen, of online:
https://www.matterhornparadise.ch/en/Information/Tickets-pri…

Houd er ook rekening mee dat de aansluiting met Italië ruim boven 3.000 meter hoogte is, waardoor de verbinding redelijk snel dichtgaat als het slecht weer is. In het beste geval (verbinding meerdere dagen gesloten wegens slecht weer) heb je dan betaald voor een skipas die je niet kan gebruiken, als je echt pech hebt en ze de boel sluiten als je aan de verkeerde kant zit kan je kiezen tussen een hotelletje zoeken in Italië, een dure héél lange taxirit of een korte, héél dure helicoptervlucht 😉.

Ik zou enkel overwegen om de internationale pas te nemen als het weer voor de periode als heel mooi is aangekondigd, en je echt graag de Italiaanse kant wil verkennen. In Zermatt zelf is méér dan voldoende te doen.

Het omgekeerde gaat natuurlijk ook op voor Cervinia hangers, waarbij het grappiger is een hotelletje in Cervinia dan in Zermatt extra bij te boeken. Ik ben er asn ontsnapt 2 weken terug, kreeg nog net even een lift van een snowscooter, iets te lang gewacht met terug gaan naar de it kant zeg maar. Wel een belevenis hahaha

Edwin van Riel

TS gaat voor de eerste keer…

TS gaat voor de eerste keer…

DrPhil op 16 dec 2021 08:43

Dan zou Zermatt niet echt mijn eerste keus zijn. Maar misschien is TS wel een enorm talent, veel plezier! :-)

*bericht bewerkt door Elveewee88 op 16 dec 2021 09:14

*bericht bewerkt door Elveewee88 op 16 dec 2021 09:14

ach, als je het geld er voor (over) hebt, waarom niet? Het is gewoon wel een waanzinnig mooie omgeving natuurlijk. Ken weinig gebieden in de alpen die zo imposant overkomen.

Edwin van Riel

Misschien bedoelt hij/zij voor de eerste keer Zermatt.

Plaats een reactie