Reisverslag Pillerseetal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Buchensteinwand en Fieberbrunn

Aangezien er niet veel over het Pillersee verteld word dacht ik, ik zal eens wat vertellen over de reis er heen en terug en de skigebieden. We zijn gisterenochtend om 02.00 vertrokken op aanraden van Roel om zo vroeg mogelijk te vertrekken. In NL hebben we heerlijk gereden geen sneeuw in Duitsland ook het liep als een trein tot München. Voor en na München hebben we veel file gehad uiteindelijk is onze rijtijd en niet one reistijd 2 uur langer geweest. Ons Chalet is echt helemaal geweldig wat geweldig mooi en goed geregeld is het allemaal in het chalet. Vandaag zijn we wezen skiën in ST Jacob in Haus. Wat een mist bovenin zeg we zagen geen hand voor ogen de pistes waren niet perfect de zwarte piste 3 was veel ijs net zoals de rode 4. Voor de rest was het prima lekker veel poedersneeuw. Het Heeft de hele dag gesneeuwd het is nu net gestopt met sneeuwen. Morgen is onze planning om naar Fieberbrunn te gaan. Morgen een update over Fieberbrunn!

null
null

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 15:27

Ga je ook nog naar Waidring of Sankt Johann? Leuk verslagje dit alvast :)

❄️

Leuk hoor, ben benieuwd. :)

Top! Veel plezier daar

Kleine tip: probeer met alineas te typen, dan ziet het er wat overzichtelijker uit en lezen wij er makkelijker doorheen

Gang is alles

@David23 Waidring zit ook nog in de planning!

Vandaag dus in Fieberbrunn geweest dat was echt heel erg leuk lekkere piste’s en snelle liften. De blauwe afdalingen waren lekker te doen. Ik was hier samen met me vrouw (beginner) en we hebben dus alleen de blauwe afdalingen gedaan. Ik heb een stukje rood gepakt maar die piste was al helemaal verpest. De route van de blauwe 6a is een aanrader een prachtige mooie skiroute. Foto’s uploaden wilt nog niet lukken die komen later nog wel.

Na de lunch in Fieberbrunn is mijn vrouw gestopt met skiën die was moe ik heb nog in Sankt Jacob in haus een paar afdalingen gemaakt. Het verschil tussen Jacob en fieberbrunn was qua kwaliteit erg groot. In Fieberbrunn lekker poedersneeuw en in Jacob heel veel ijs.

Vandaag in Jacob de rode 2 afgedaan want die was gister dicht, die was wel leuk om te doen en eigenlijk ook de beste piste om af te dalen. Als allerlaatste heb ik de zwarte gedaan tja kon eigenlijk ook wel schaatsen onder binden…alleen maar ijs.

Wat me ook is opgevallen is dat ze in Fieberbrunn veel sneeuwkanonnen hadden aanstaan om kunstsneeuw te produceren en in Jacob helemaal niks. De mensen in Fieberbrunn denken toch wel iets verder vooruit als hier in Jacob. Verder was het weer fantastisch ik ben zelfs een beetje verbrand in me gezicht. Vandaag geef ik een dikke 9 lekker weer alleen jammer van sommige ijspistes.

Oooh mooi! Ik kijk uit naar de foto’s uit Fieberbrunn!:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Welke skipas hebben jullie?

@RRski we hebben de Pillersee schneewinkel pas genomen voor 6 dagen.

Toevallig ben ik vorige week in o.a. Fieberbrunn, Steinplatte en St. Johann geweest.

Fieberbrunn is erg leuk, mooie rode en blauwe pistes.

Steinplatte was ook mooi, veel cruise-pistes.

St. Johann waren we op zaterdag, relatief druk i.v.m. veel bussen/dagjesmensen. Wel mooi gebiedje, echter zeer weinig sneeuw aan Eichenhof-kant, veel steentjes en langzame lange Jodlalmlift. Wel de moeite waard, maar iets minder dan de overige gebiedjes.

Specifieke tips nodig?

Nu ff de laatste update, was een beetje druk met ook apres skiën en de zin om 's avonds te schrijven was ook weg.

We zijn ook op de Steinplatte geweest dat was ook een leuke ervaring! Met de Gondel omhoog en aan het eind van de dag ook weer met de gondel terug, dit omdat een dalafdaling niet mogelijk is. Lekkere brede piste’s zeg op de Steinplatte ideaal voor beginners. Het grootste nadeel van de Steinplatte is de populariteit het was daar gewoon druk vergeleken met Fieberbrunn en Buchsteinwand. De piste’s waren hierdoor al snel knudde. Het vervoer met de skibus was wel echt ideaal!

Zelf hadden wij ons verblijf in St Jacob in Haus we hebben daar ook elke dag lekker geskied! Het was echt een perfecte week gewoon elke dag verse poeder sneeuw wat wil je nog meer als je op wintersport gaat.

Wat wij echt super vonden was de rode 2 aan de Buchsteinwand. Dat is een ‘natuurpiste’ daar doen ze niks aan en met elke dag verse poeder voelde het voor ons als off piste skiën. ( Sorry als ik nu de harde kern off piste’s skiërs beledig)

Onze kinderen worden dit jaar 3 dat is voor ons de reden waarom we volgend jaar weer terug gaan St Jacob in haus. De skischool geeft daar al lessen vanaf 3 jaar. Natuurlijk zijn er meerdere scholen die ook vanaf 3 jaar lesgeven maar het is hier heerlijk rustig en dat is ook niet erg in het drukke bestaan die we hebben.

Onze terugreis naar huis was echt ******* tot na de ring München file gereden wat een drama! Maar we zijn zonder ongelukken thuis gekomen en dat is het belangrijkst.

Omdat het internet een drama’s was in Oostenrijk hieronder nog wat foto’s van de omgeving:

null
null

Wat me ook is opgevallen is dat ze in Fieberbrunn veel sneeuwkanonnen hadden aanstaan om kunstsneeuw te produceren en in Jacob helemaal niks. De mensen in Fieberbrunn denken toch wel iets verder vooruit als hier in Jacob.

Sylvester op 26 jan 2015 19:01

Dit kan meerdere oorzaken hebben zoals bijvoorbeeld de beperkte water opslagcapaciteit. Vraag er maar eens naar bij een local. Neem van mij aan dat als de capaciteit er is en de omstandigheden er naar zijn ze volop zullen spuiten.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie