Maatregelen Italië (Livigno) mat carnaval.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno en Livigno

Met Carnaval (27/2 tot 06/3) gaan we met een aantal families naar Livigno.
Voor de volwassenen is alles duidelijk en zijn er ook geen problemen. Ze hebben allemaal hun booster gekregen in dec of jan, dus zijn de 6 maanden nog niet verlopen sinds de laatste vacinatie (booster). Zij moeten enkel nog een test (pcr of antigeen) afleggen en het PLF invullen.
We zitten ook met enkele jongeren en daar is de uitleg die we op livign.eu lezen niet echt duidelijk.
Dit staat op hun website.
12-17 YEARS:

  • the dPLF form must be filled out
  • travel with vaccinated or recovered parents*
  • a negative result of a molecular test (carried out 48 hours prior to entry) or antigenic test (carried out 24 hours prior to entry into the national territory must be shown at the borderline.
  • mandatory SUPER GREEN PASS** to access any accomodation facility, ski areas, restaurants, bars and many other activities
  • face mask mandatory

ik maak hieruit op dat de kinderen tss 12 en 17 geen covid safe pas nodig hebben om naar Italië te reizen, zolang ze maar met gevaccineerde ouders reizen. Test en PLF is wel nodig.

Men heeft wel een super green pass nodig voor de skipas en toegang tot restaurants.
Voor de kinderen tussen 12 en 17 jaar lees ik dit over deze super greenpas:

**For the SUPER GREEN PASS (vaccinated or recovered from Covid-19), no 3rd dose is mandatory as long as the vaccine has been made since not more than 9 months. From 1st of February 2022 the duration of the SUPER GREEN PASS with vaccination is reduced from 9 to 6 months. For children receiving the 1st dose of vaccination, the SUPER GREEN PASS is valid from day 15 after the injection.
The duration of the SUPER GREEN PASS for recovered from Covid-19 is 6 months.

Vooral de regel “For children receiving the 1st dose of vaccination, the SUPER GREEN PASS is valid from day 15 after the injection” is voor mij verwarrend.
Moetend kinderen (12-17 jaar) een geldig Covid safe pas hebben of niet?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 23 jan 2022 13:43

Ja, ze hebben een super green pass nodig in hotel, restaurant en ski lift. Ze kunnen zonder pas wel Italië binnenreizen.
Kennelijk is voor kinderen zo dat ze 15 dagen na de eerste vaccinatie al een groene pas krijgen en niet hoeven te wachten op hun tweede shot.
Maar: de geldigheid is vanaf 1-2 nog maar 6 maanden, dus als de tweede vaccinatie langer geleden is dan eind augustus, heb je in de carnavalsvakantie dus geen geldige groene pass meer, en kun je dus niet skiën.

Kunnen onze kinderen (Belgie) tss 12 en 17 ook een booster gaan halen in Duitsland?
Komt deze booster ook in hun de Covid safe app?

De huidige maatregelen lopen wel maar tot 30 januari. Ik hoop dat ze ook denken aan versoepelingen.

Ik weet niet hoe dat in België geregeld is met de app. In Nederland is het niet mogelijk om in het buitenland gezette boosters toe te voegen aan de app, maar hier is het ook technisch niet mogelijk om bij een positieve test de app 11 dagen te blokkeren terwijl dat in België wel kan.
Wat in ieder geval wel kan is de Franse of Duitse app downloaden en daarin dan zowel je eerdere vaccinaties als boosters te zetten. Voor Duitsland moet je dan bij de apotheek waar je je QR ophaalt ook je eerdere bewijzen laten omzetten.

Ik weet dat in Duitsland en Oostenrijk het mensen gelukt is om 17 jarigen te boosteren, maar weet niet of dat met jongere kinderen ook kan.

Plaats een reactie