Mogelijkheden november

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val d'Isère

Plannen om op de ‘bonnefooi’ naar Frankrijk heen te rijden volgende week (22 - 27 november)
Voorheen had ik plannen om naar oostenrijk heen te rijden, maar vanwege 2G maatregel niet meer mogelijk.

Val d’Isere lijkt me een mooi gebied met genoeg sneeuwzekerheid in de maand November vanwege de twee Gletschers… echter zie ik dat de seizoensopening pas op 27 nov plaatsvindt.
In hoeverre is het hiervoor al mogelijk om de liften te gebruiken? Ik zie dat er wel 6 van de 80 liften open zijn. Iemand hier ervaring mee?

Gletsjer is al open, skigebied Tignes Val d’Isère de 27e. M.a.w. de gletsjer kun je op, de rest van het skigebied nog niet.

Dit stuk dus: https://en.tignes.net/skiing/le-ski-en-automne-sur-le-glacie…

*bericht bewerkt door Tiny-M op 11 nov 2021 13:48

Bedankt, vooral deze interactieve kaart helpt me goed een beeld te vormen. https://en.tignes.net/skiing/ski-area/ski-map

Lijkt me dan vooral interessant om niet in Val d’Isere te boeken maar in Val Claret.
Ik ga solo dus echt alleen voor het skieen, lijkt me wel een serieuze optie dan.

Heeft iemand toevallig ervaringen met alleen dat deel van de Gletscher?

Ben eigenlijk alle keren met de opening geweest van de rest van het gebied, maar vanuit val claret zit je wel vrij snel op de gletsjer. Stel je er alleen niet teveel van voor. Mocht je 1 week later kunnen, zou ik dat zeker aanraden. Dan is er echt al wel veel open (mits lekker gesneeuwd natuurlijk).

Plannen om op de ‘bonnefooi’ naar Frankrijk heen te rijden volgende week (22 - 27 november)

j3reun op 11 nov 2021 12:14

In die week zou ik eerder voor Val Thorens opteren, daar zal je dan veel meer open pistes hebben.
Of als 't niet per sé Frankrijk hoeft te zijn Zermatt of Breuil-Cervinia

Bedankt voor jullie reacties, echt heel nuttig! Val Thorens ben ik twee jaar geleden al eens geweest.
Zermatt en Breuil-Cervinia lijken me beide heel interessant! Ben afgelopen zomer naar Chamonix geweest om de MB te beklimmen en toen ook door Zwitserland gekomen, dus heb nog een vignet :)

Italie trekt me sowieso wel; ga eens op Booking.com kijken of er leuke accommodaties in Breuil-Cervinia zijn te vinden zo last minute. Zie in ieder geval al dat er nu meer te beleven valt en meerdere skiliften al open zijn!

Plaats een reactie