Finkenberg of Zell Am Zee

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Beste ski en snowboard fanaten,

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik twijfel over het wil een last minute snowboard/ski reis boeken. Nu kan ik kiezen tussen het gebied Zell am See of Finkenberg. Wat raden jullie al voor een beginner (met wel een beetje ervaring)? We zijn op zoek naar met name veel blauwe pistes. Après skiën is geen vereiste. Zell am See lijkt me zo’n klein

Groeten,
Marlinde

Als je beginnende skiër/snowboarder bent dan is Zell am See meer dan groot genoeg. Tevens is het gebied meer geschikt voor beginners.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Als beginner zal je het in Finkenberg wel moeilijker hebben. In Zell heb je meer dan keuze genoeg als beginner, en als je alsnog beu bent dan ga je naar de gletsjer in Kaprun of doe je eens een namiddagje Langwied.

better to be off piste, then to be pisted off

@Wim9, ik denk dat je een namidagje Maiskogel bedoelt. Langwied is dat laatste stukje onderaan de gletscher en niet echt gezellig blauw. De Maiskogel daarentegen is voor liefhebbers van blauw uiterst aangenaam, alleen wel beperkt qua grootte.

oeps, kleine vergissing, het ging inderdaad over Maiskogel.

better to be off piste, then to be pisted off

ja, die ken ik ook, heb dat ook gedaan in mijn eerste jaar, idd zeer aangenaam als beginner !
doen !

Finkenberg! Zell wordt erg overgewaardeerd. Zonder de Kitz stelt het weinig voor, een raar en onlogisch skigebied.

Plaats een reactie