Wat komt er allemaal bij kijken als je naar Zermatt Gaat?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zermatt

Portes du soleil
Grand massief (wil je op de piste zitten dan flaine, maar zou zelf liever voor samoëns gaan)
Net wat meer dan 1000km vanaf Utrecht, maar dus monte rosa. Ik vind het zeker de moeite waard.
Zillertal arena (konigsleiten)
Montafon

Om er maar eens een paar te noemen.

@Tiny-M
Franse gebieden spreken ons niet zo aan, en zeker flaine niet. Dat lijkt net de soviet…
Monte Rosa zal ik zo eens naar kijken.
Heb gekeken bij Zillertal Arena en Montafon (VVV), maar kon daar geen goedkope accommodatie vinden waar honden zijn toegestaan. We nemen de hond dit jaar mee omdat mijn moeder niet alle dagen / volle dagen wil/gaat skiën en we geen oppas voor de hond hebben die week.

Wintersport, het beste wat er is.

gewoon naar hintertux gaan, hoger piste aanbod en minder duur. ik ben er ook weer met een maand.

Hoe Hoger Hoe Beter

Komend voorjaar ga ik naar Zermat en heb dus nu even uitgezocht waar we rekening mee moeten houden…
prijs is per persoon:
€433 Skipas 7dgn (Zermatt Cervina International)
€919 Hotel
€280 Eten lunch 8x
€400 Diner 8x
€70 Koffie 2x (7d)
€105 (apresski) drankje 2x (7d)
Per persoon: 2207

Reis op basis van 2 personen met auto (exclusief afschrijving auto):
150 Diesel (retour)
50 Lunch/diner + 1x koffie pauze (retour)
25 lekkers voor onderweg (fris snoep)
35 Autobahn Vignet (1 kalenderjaar geldig)
60 Autotrein Kandersteg
116,5 Parkeerplaats Täsch
33 Trein Täsch - Zermatt (retour)
€469,5

Dus voor p.p. 2500 ben je ongeveer wel klaar.

Inderdaad bij Kanderstegg, moet niet maar is wel snelste optie. Anders moet je een flink stuk omrijden.

Tiny-M op 16 sep 2018 14:03

scheelt 100 km en het scheelt 10 minuten… (132 km via kanderstegg en 219min).

null

*bericht bewerkt door Auke83 op 16 sep 2018 19:35

@Auke83: jij hebt het over pp prijzen dan red je het wel. TS heeft het over 2000 totaal voor 2 volwassenen + 1 kind.

Je blijft je hier verbazen.

@Auke83
Dat is behoorlijk wat…
Voor dat geld gaan wij 3 keer op wintersport xD

Wintersport, het beste wat er is.

@Auke83: jij hebt het over pp prijzen dan red je het wel. TS heeft het over 2000 totaal voor 2 volwassenen + 1 kind.

Tiny-M op 16 sep 2018 19:37

Maar ook een appartement, dan eet je 's avond denk ik meestal thuis. Met kinderen kan ik mij voorstellen dat je wat meer mee neemt voor onderweg (pakjes drinken reepje, bammetjes smeren). Kan je goed op besparen.
Natuurlijk ook op skipas, een ander gebied, of een ander land…

2 jaar geleden naar Zermatt geweest, is echt duur, vooral de skipas. Aan de andere kant door de snelle liften + enorm lange afdalingen wel heel veel kilometers gemaakt. Waar kan je nog om 5 uur de laatste lift omhoog nemen en daarna nog even een laatste afdaling van 10 kilometer maken? Als je efficiënt skiet, kan je veel meer kilometers maken dan in bijv Oostenrijk en haal je je geld er wel uit als je de prijs van de skipas deelt door de geskiede kilometers. Maar ja het blijft duur, maar ook een geweldig gebied :)

Nee, Zermatt is helemaal geen geweldig gebied. Prachtige, unieke omgeving en erg leuk dorp.
Piste & off piste echter zeer gemiddeld. Er zijn veel betere skigebieden in de Alpen.
Kratje mee in Zermatt: hopeloos.

2 jaar geleden naar Zermatt geweest, is echt duur, vooral de skipas. Aan de andere kant door de snelle liften + enorm lange afdalingen wel heel veel kilometers gemaakt. Waar kan je nog om 5 uur de laatste lift omhoog nemen en daarna nog even een laatste afdaling van 10 kilometer maken? Als je efficiënt skiet, kan je veel meer kilometers maken dan in bijv Oostenrijk en haal je je geld er wel uit als je de prijs van de skipas deelt door de geskiede kilometers. Maar ja het blijft duur, maar ook een geweldig gebied :)

Mike_dK op 16 sep 2018 20:58

Had de eerste keer dat ik Zermatt kwam dat ik het toch beetje tegenviel. Maar ben er daarna nog een aantal keren geweest en ben het gebied enorm gaan waarderen.

May the ski force be with you !!

2 jaar geleden naar Zermatt geweest, is echt duur, vooral de skipas. Aan de andere kant door de snelle liften + enorm lange afdalingen wel heel veel kilometers gemaakt. Waar kan je nog om 5 uur de laatste lift omhoog nemen en daarna nog even een laatste afdaling van 10 kilometer maken? Als je efficiënt skiet, kan je veel meer kilometers maken dan in bijv Oostenrijk en haal je je geld er wel uit als je de prijs van de skipas deelt door de geskiede kilometers. Maar ja het blijft duur, maar ook een geweldig gebied :)

Mike_dK op 16 sep 2018 20:58

Had de eerste keer dat ik Zermatt kwam dat ik het toch beetje tegenviel. Maar ben er daarna nog een aantal keren geweest en ben het gebied enorm gaan waarderen.

CJAHulskamp op 17 sep 2018 08:49

volledig mee eens. Je kunt er prachtige tochten maken en voor ieder wat wils. Prachtige natuur ook. 10x beter dan zo’n overschat gebied als St. Anton, om over Lech nog maar te zwijgen. Het is alleen erg windgevoelig en vaak koud. Dat is wel een groot nadeel.

2 jaar geleden naar Zermatt geweest, is echt duur, vooral de skipas. Aan de andere kant door de snelle liften + enorm lange afdalingen wel heel veel kilometers gemaakt. Waar kan je nog om 5 uur de laatste lift omhoog nemen en daarna nog even een laatste afdaling van 10 kilometer maken? Als je efficiënt skiet, kan je veel meer kilometers maken dan in bijv Oostenrijk en haal je je geld er wel uit als je de prijs van de skipas deelt door de geskiede kilometers. Maar ja het blijft duur, maar ook een geweldig gebied :)

Mike_dK op 16 sep 2018 20:58

Had de eerste keer dat ik Zermatt kwam dat ik het toch beetje tegenviel. Maar ben er daarna nog een aantal keren geweest en ben het gebied enorm gaan waarderen.

CJAHulskamp op 17 sep 2018 08:49

Vertel…! (Gewoon nieuwsgierig)
Wat doet je nu waarderen wat je toen op de piste nog niet besefte(?)

Ik ga vaker naar Zwitserland. Het is duur. Ik neem dan ook geen appartement, maar altijd een hotel o.b.v. halfpension. Het scheelt dan dat je het eten er al in hebt. Het is duurder dan een appartement, maar als je dan ook nog eens moet eten, lopen de kosten snel op.
Eten/drinken uit Nederland neem ik niet mee.

Als je naar Zwitserland gaat, weet je gewoon wat je veel geld “kwijt” bent. Dat is niet erg, maar houd er wel rekening mee.

Toen ik samen met @GiGi de eerste keer in Zermatt kwam,wisten we eigenlijk niet goed wat we er er vonden. Achteraf hadden we er meer van verwacht. Sommige pistes lagen er niet lekker en een aantal pistes meer pad als piste en bij en het rommelige Furi kreeg ik idee dat ik Mischien wel teveel verwachte. Het was die dag ook wel redelijk bewolkt dus echte uitzichten kregen we ook niet. Jaren daarop zaten we in Valtournenche en ging ik met familie voor herkansing voor Zermatt. Ik heb geleerd dat het gebied is wat je een beetje moet kennen voordat je de weg kent naar de verschillende delen. Zo maken we altijd rondje naar Gornergrat en lunchen in Kolm hotel of onder de Matterhorn door naar Stafal. Het is meer genieten van de uitzichten zoals in de Dolomieten. Achteraf ben ik blij geweest voor herkansing en is het gewoon een lekker gebied en genieten van het uitzicht. En zeker met de 3S bahn een mooie aanvulling dit jaar. Ergens jammer dat ik dit jaar dit gebied niet zal bezoeken

May the ski force be with you !!

Maar is het voor de TS geen idee om juist aan de andere, Italiaanse, kant te gaan zitten? Zeker Valtournenche is een stuk goedkoper, boodschappen haal je dan eventueel in het dal na een dagje Pila, bij goed weer kun je alsnog naar Zermatt en anders is de Italiaanse kant ook prima, zeker met een dagje Pila.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83
Daar had ik ook al gekeken, maar kan daar niet echt wat geschiks vinden…
Net zo als het eerder geopperde monte rosa, daar kon ik al helemaal niets vinden.
We kijken nu naar Val di Sole, is wel een behoorlijk stuk rijden, maar de accomodaties zijn daar best goedkoop.
Skipassen niet zo, maar een accomodatie aan de piste voor 500-600 euro heb je zo gevonden.

Wintersport, het beste wat er is.

@Tiny-M
Franse gebieden spreken ons niet zo aan, en zeker flaine niet. Dat lijkt net de soviet…
Monte Rosa zal ik zo eens naar kijken.
Heb gekeken bij Zillertal Arena en Montafon (VVV), maar kon daar geen goedkope accommodatie vinden waar honden zijn toegestaan. We nemen de hond dit jaar mee omdat mijn moeder niet alle dagen / volle dagen wil/gaat skiën en we geen oppas voor de hond hebben die week.

luuk777w op 16 sep 2018 19:22

probeer Wildauhof eens. Denk dat je daar wel wat kan regelen met hond.

@JWWietsma
Bedankt voor de tip, maar die is allereerst niet aan de piste en in een wat klein skigebied.
@all
We hebben nu een appartement in Val di Sole, Marilleva 900 geboekt. Tegenover de skilift, inclusief belastingen, eind schoonmaak en hond voor €600. Tis wel vrij ver rijden, maar denk niet dat het zo goedkoop in Oostenrijk of Zwitserland gaat lukken in een vergelijkbaar skigebied.
Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal! Zonder jullie hadden we dit waarschijnlijk niet geboekt! Gebeurt mij niet vaak dat ik zó veel antwoorden krijgen ;)

*bericht bewerkt door luuk777w op 18 sep 2018 07:49

Wintersport, het beste wat er is.

@luuk777w Italie!!
Veel plezier alvast!

@Luuk777w welke periode is dat?

Mr. Slow

@Quick
16 - 02 tot 23 - 02

Wintersport, het beste wat er is.

Ik heb met de nodige interesse dit topic gevolgd, wij gaan namelijk wel naar Zermatt in de eerste week van de Belgische paasvakantie. Onze dochter is nog net jong genoeg om gratis mee te kunnen (hotel én skipas), dat scheelt dus wel een pakje
Ben benieuwd, is ook voor ons de eerste keer Zermatt, zelfs de eerste keer Zwitserland

*bericht bewerkt door Skiwi op 18 sep 2018 13:06

@Skiwi vast niet de laatste keer Zwitserland ;)

Mr. Slow

@Skiwi
##Jaloers… :P
Nee hoor, heel veel plezier daar en alvast een fijne vakantie ;)
(ook al duurt het nog zo’n 200 dagen…)

Wintersport, het beste wat er is.

Over dat verre rijden naar Val di Sole…

Google Maps zegt dat het vanaf mijn huis (Hilversum) ongeveer 11:30 uur rijden is. Zermatt is 10:30 uur en bijvoorbeeld Val Thorens is ook 11:30 uur. Ik vind het niet overdreven ver dus. Voor een lang weekend zou ik het ook niet zo snel doen (maar Val Thorens of Tignes dus ook niet). Maar als je een week gaat maakt dat uur extra in de auto mij niet uit.

@GiGi
Tja… We gaan ook een week, maar het is wel 2.5 uur verder als bijvoorbeeld SFL. Dat hadden we eerder al geboekt (en nu geannuleerd). Voor ons is Val di Sole wel gewoon ver, omdat we dat niet gewend zijn. (11.5 u) normaal zijn we er in 8.5 a 9 uurtjes…
Naja, we zullen wel zien. Wellicht vertrekken we vrijdag al en doen we een overnachting bij een van onze spot goedkope (€15 p.p. Inc ontbijt) adressjes :)

Wintersport, het beste wat er is.

@GiGi
Tja… We gaan ook een week, maar het is wel 2.5 uur verder als bijvoorbeeld SFL. Dat hadden we eerder al geboekt (en nu geannuleerd). Voor ons is Val di Sole wel gewoon ver, omdat we dat niet gewend zijn. (11.5 u) normaal zijn we er in 8.5 a 9 uurtjes…
Naja, we zullen wel zien. Wellicht vertrekken we vrijdag al en doen we een overnachting bij een van onze spot goedkope (€15 p.p. Inc ontbijt) adressjes :)

luuk777w op 18 sep 2018 14:27

Wat zijn dat voor adresjes??? Kun je die delen? Zoek nog iets rond Bregenz…

@Miel
1 in munchen, en een aantal rond Frankfurt.
En we krijgen daar “speciale” prijsjes omdat we ze via via weten.
Maar als je gewoon op booking.com kijkt en dan gewoon het hotel rechtstreeks mailt, dan krijg je ook meestal wel een goedkopere prijs.

Wintersport, het beste wat er is.

Plaats een reactie