Route naar Samoens (Le Grand Massif)

Wij zijn hier al eerder geweest toen via Duitsland, Zwitserland
Weet iemand mischien of de route via Luxemburg/Frankrijk sneller en mischien goedkoper is (ivm snelwegvignet Zwitserland0?

Heb diverse opties geprobeerd. Qua tijd en geld maakt het per saldo geen ene moer uit. Mijn ervaring is dat je via Belgie, Luxemburg en Frankrijk toch relaxed rijdt.

in Duitsland scheuren ze je aan alle kanten voorbij. Of je rijdt zelf lekker door en je auto slurpt benzine. Daar gaat je voordeel dan gelijk weer ten opzicht van tolwegen in Frankrijk. Bovendien is via Zwitserland verder qua tijd en kilometers. Ook heb je in Zwitserland veel tunnels waar je 80 km/h moet.

Ik heb TT met hd traffic. Die stuurt mij bij Dijon nog wel eens via Bourg-en-Bresse (=A39) in plaats van Lyon. Meer kilometers. In tijd scheelt het nagenoeg niets. Is vaak sneller omdat TT mij niet voor niets via die route stuurt.

Heb misschien nog ergens een excelsheetje waarin ik alles eens op een rijtje heb gezet. Heb toen ook benzineprijzen in Belgie/Luxemburg/Frankrijk en Duitsland/Zwitserland/Frankrijk meegenomen in de berekening evenals het benzineverbruik. In Dld rij je harder= meer verbruiken. Verder de verschillen in tol ook mee laten wegen. Ligt eraan waar je zit in Frankrijk, maar ook als je via Zwitserland gaat heb je het deel in Frankrijk ook tolwegen. Soms ook behoorlijk aan de prijs, door tunnel of pas.

VIA CH is het ongeveer 50 euro aan tol goedkoper dan door F.

Mensen, bedankt voor de reacties, zal wel Dtsl/Zw worden.

Wij gaan in januari naar Flaine en we zaten ook te denken wat we beter konden doen, maar wij wonen een half uur van de Duitse grens iets ten noorden van Arnhem dus uiteindelijk maar besloten om via D. te rijden. Geen tol (muv vignet in Zwitserland), lekker door jagen en (misschien wel het belangrijkste) natuurlijk chocola en kaas inslaan in Zwitserland!!

Plaats een reactie