verschil .be en .nl

Beste mede-belgen,

op de blog .nl is verschenen dat de 2 websites totaal afzonderlijk zullen werken: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/3664/Nederlandse-e…

Wat is jullie mening? Zelfs het forum wordt gescheiden. Ik vind dit een jammerlijke ontwikkeling. Blijkbaar reageren we te weinig.

Voorstel: maak terug 1 website, maar met verschillende tab-bladen die bereikbaar zijn voor zowel nl als be. Op deze manier moeten we tenminste niet steeds tussen sites switchen en hebben we ook alle info ter beschikking.

Ik heb elk jaar gestemd voor "website van het jaar", maar zie hier nu naast terug deze stemmogelijkheid, weet niet goed wat te doen hoor.

better to be off piste, then to be pisted off

Volledig met je eens.

Dat we af en toe wel eens kunnen lachen met onze verschillende versies van het Nederlands, maar dat we vooral bezig waren over wat ons bindt - namelijk de wintersport - dat maakte dit forum tot iets leuks. Waarom dat nu moet gesplitst worden is mij volkomen onduidelijk.

Dat Vlamingen (sorry, maar dit is geen Belgische site want ik zie geen Franstalige of Duitstalige versie) nu eenmaal wat terughoudender zijn op internetfora is gewoon normaal, dat gaat niet veranderen met een afzonderlijk forum.

Admins: gebruik de .be en .nl domeinnamen gewoon om bv. andere advertenties, een andere filter op de blog, en eventueel een andere vertaling voor bepaalde titels etc. te kiezen, maar laat ons voor de rest toch wat internationaler denken in een wereld die steeds kleiner wordt.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Vind ik ook, Lieven!

Heren, volledig met jullie eens.
Hier mijn stukje wat ik ook al schreef onder het blogbericht:

Als regelmatig bezoeker vind ik het ook bijzonder jammer dat de site en zeker het forum nu opgesplitst wordt in 2.

Als Belg is het me nog nooit overkomen dat ik de inhoud of het taalgebruik van blogs/forumtopics "te Nederlands" vond. Er komt af en toe een Nederlandse uitdrukking of woordenschat in voor, maar dat is voor mij echt geen probleem.

Ook wat de onderwerpen betreft, is er nu toch ook niet zoveel verschil tussen Belgen en Nederlanders? Belgen willen toch evenzeer over de actuele condities, over nieuw materiaal en leuke nieuwtjes lezen.

Er is een verschil tussen beide landen wat betreft populaire skigebieden, maar om daarvoor 2 aparte websites te maken? Het is toch geen probleem om nu eens een review te tonen van een typisch Belgengebied als Livigno, en dan weer eentje van een typisch Nederlands gebied als WilderKaiser. Als het je niet interesseert, lees je het toch gewoon niet…

Hetzelfde geldt voor de vakanties. Ik vond het als Belg leuk om te lezen hoe de tripjes waren van de Nederlanders tijdens de voorjaarsvakantie. En ik denk dat de Nederlanders het ook leuk vonden om te horen hoe de condities waren tijdens de Belgische krokus.

Dat de blogs in tweeën worden verdeeld, vind ik al een verkeerde keuze waardoor het onoverzichtelijk wordt. Maar dat het forum nu ook opgesplitst wordt, vind ik echt heel jammer.

Het maakt toch niet uit of de inbreng Nederlands of Belgisch is in een materiaaldiscussie, reisverslag, discussie over een gebied etc.
Wat was er mis met het systeem met het Belgische vlagje?

Ik vind het alleszins een vreemde keuze. Ipv 1 website en 1 forum, moeten vaste bezoekers nu eigenlijk 2 websites en fora bezoeken. Imho niet echt een vooruitgang.

Je kan het zo stellen: ik vond het feit dat de site zowel Nederlands als Belgisch was eerder een meerwaarde dan een beperking. En ik denk dat ik lang niet de enige ben.

Misschien moeten we hier ook beginnen links naar interessante topics posten op het .nl forum.

Want zeg nu zelf, wat is er specifiek Nederlands aan de prachtige beelden van een arend die @Rogier heeft gepost ( https://www.wintersport.nl/forum/topic/119767 ) of de discussie over GoPro alternatieven ( https://www.wintersport.nl/forum/topic/119579 ), of autorijden in de bergen ( https://www.wintersport.nl/forum/topic/80183 ),…

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ja van die toestanden ga je nu krijgen…

Ach ja, vanuit commercieel oogpunt zal dit wel interessanter zijn zeker?
Zie anders niet in waarom deze beslissing wordt genomen.

Seg die skiër op de achtergrond van de .be, das volgens mij iemand van het testteam, en zijn dat niet allemaal Nederlanders ? ;)

Ik denk/hoop dat dit niet puur om het commerciële gaat, maar ook dat valt heel gemakkelijk op te lossen hé @Niels. : toon Vlaamse advertenties op de .be site en Nederlandse op de .nl

En als het om de pageviews te doen is (doordat mensen nu vaker moeten switchen van site), dan kan dat gemakkelijk door de blog nog steeds gesplitst te houden, maar een link te voorzien waarmee je kan switchen naar de andere blog.

Door maatregelen te nemen die op korte termijn de pageviews de hoogte in duwen maar de gebruikers irriteren kan een site gemakkelijk instorten, trust me, ik heb het met andere sites zien gebeuren…

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Door maatregelen te nemen die op korte termijn de pageviews de hoogte in duwen maar de gebruikers irriteren kan een site gemakkelijk instorten, trust me, ik heb het met andere sites zien gebeuren…

Lieven op 19 sep. 2013 13:47

Het begint me nu al te irriteren. Op de BE versie worden de reacties op een blogbericht niet allemaal weergegeven en op de NL versie wel.

Op de BE versie worden de reacties op een blogbericht niet allemaal weergegeven en op de NL versie wel.

Niels. op 19 sep. 2013 13:53

@Martijn : is dat een bug of is dat de bedoeling?
Indien de bedoeling: why?
Indien niet de bedoeling: waarom wel reacties op blog-posts gemeenschappelijk houden maar het forum niet?

Geek, Snowboarder, iPhone developer

@Lieven dit is een bug. We proberen dit op te lossen.

Plaats een reactie