Dit weer is toch een ramp?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Zal wel aardig druk worden deze week, toch?

Gast473 op 27 jan. 2014 09:41

Alleen aankomende zaterdag. Voor de rest zijn er nog geen schoolvakanties, feestdagen of andere gelegenheden, waarom men makkelijker en/of sneller vrij zou nemen. Hoogstends een paar meer mensen die speciaal verlof nemen om een dag nog rustig te kunnen skiën/snowboarden.

frans, verwacht jij op zaterdag meer drukte dan op zondag, koen

Voor de kenners: ik zit in het weekend van 15-16 februari in Sauerland (zal wel lekker druk zijn). Maar als er na deze week helemaal geen sneeuw meer valt, maar de temperatuur blijft zo rond het vriespunt, kan ik dan genieten van sneeuw in dat weekend?

Ik ga komende woensdagmorgen naar Winterberg. Donderdagavond weer terug.
Ik ben alleen en heb nog wel plek in de auto. Dus wil je gratis meerijden? Reageer dan even.
Ik kom zelf uit zwolle.
Groetjes Lars

Zo slecht is het allemaal nog niet… vandaag waren de Ritzhagen, Sonnenlift en de wilddieblift open… heb geïnformeerd en ze hopen morgen de Ettelsberg Seilbahn open te gooien voor skieers (nu alleen voor wandelaarz). Morgen maar eens een kijkje nemen in Winterberg. We zijn in ieder geval niet voor niets gekomen. Vannacht en morgen verwachte ze 10-20cm sneeuw.

Hele weekend in landal gezeten! Vrijdag aangekomen bijna alles nog groen op een klein laagje na. Toen begon het te sneeuwen en gingen alle sneeuwkanonnen aan. Zaterdag piste nr 12 open en zondag was echt een top dag met meer dan de helft geopend met een top sfeer. Hoe alles kan veranderen in drie dagen. Voor de gene die nog gaan deze week succes want de pistes liggen er top bij.

Yes! Binnenkort weer even een dagje tussendoor gaan dus :)

Sluit dit onderwerp maar snel af. Ik ben afgelopen weekend in winterberg geweest en het is nu echt begonnen. Condities zijn sinds de sneeuw van zaterdag op zondag gewoon goed. Snel de valse start van het seizoen vergeten en gaan genieten van de winter in winterberg. Ik heb ook nog een tip voor de mensen die iets willen eten. Er zitten nieuwe eigenaren in het restaurant aan de kapperundweg. Het restaurant heet nu An der Kappe. Je kunt er heerlijk eten voor een heel goede prijs. De kinderen kunnen hier ook nog in een eigen hoekje kleuren. Top restaurant voor zowel jong als oud.

Gang is alles

[quote]Men vergeet even dat er, ondanks de subtropische weersomstandigheden van de afgelopen weken, nu al bijna een maand onafgebroken geskied kan worden in winterberg. Ook vandaag is er nog een lift geopend. [post]Gast175 op 5 jan. 2014 11:51[/post][/dat is niet waar!!! Het was helemaal dicht!!

Woensdag is er flutlicht skien. Ik ben van de partij. Wie zijn er nog meer.

Afgelopen dagen rondom Winterberg verbleven. Sneeuwval is prima. Mooiste pistes bij Postwiese/Neuastenberg. En vandaag geen enkele rij. En morgen gaat er weer een lift open in Postwiese, met zwarte piste erbij. http://www.postwiese.de/deutsch/skigebiet/abfahrten/…

@roelvossie: Je zult me overdag of 's avonds vast wel een keer tegenkomen. ;) Ben de hele dag in het skigebied onderweg.

Gezellig ik ben er ook hele dag. Kunnen we samen nog even een afdaling maken. Tenminste als je dat wil

In ieder geval tot woensdag frans

Weet je ook of de surenberg open gaat frans

@roelvossie: De Sürenberg is sinds vandaag geopend. De Landallift gaat vlak voor het weekend open, evenals de Nordhang. Aankomend weekend zullen ongeveer alle liften draaien.

frans, verwacht jij op zaterdag meer drukte dan op zondag, koen

Gast175 op 27 jan. 2014 14:33

Ja, de zaterdag is altijd nog een stuk drukker als de zondag. Natuurlijk is er ook op zondag genoeg te doen, maar de druk is dan van de ketel af. Dat maakt qua wachttijden al een behoorlijk verschil.

zaterdag gaat het regenen, dan kan iedereen maar beter thuis blijven. Hebben wij tenminste de ruimte, dank je voor reactie frans, koen

De weersverwachtingen voor volgende week worden weer minder. Toch warmer en kans op regen. @frans dekken de uitbaters zich daarop in om juist meer of minder te besneeuwen? Hoop zo voor iedereen dat het koud genoeg blijft en we allen nog lang kunnen genieten van een wit winterberg.

Waarom zouden ze net besneeuwen? Het lijkt mij at het duurder is als er niet geskied kan worden dan de kosten aan energie die zo’n sneeuwkanon gebruikt…

Waarom zouden ze net besneeuwen? Het lijkt mij at het duurder is als er niet geskied kan worden dan de kosten aan energie die zo’n sneeuwkanon gebruikt…

bram82 op 29 jan. 2014 08:12

ze zijn gewoon buffers aan het opbouwen zodat ze het eind van het seizoen straks makkelijker kunnen halen. Dat doen ze elk jaar

Waarom zouden ze net besneeuwen? Het lijkt mij at het duurder is als er niet geskied kan worden dan de kosten aan energie die zo’n sneeuwkanon gebruikt…

bram82 op 29 jan. 2014 08:12

ze zijn gewoon buffers aan het opbouwen zodat ze het eind van het seizoen straks makkelijker kunnen halen. Dat doen ze elk jaar

Robert5 op 29 jan. 2014 08:16

Klopt! alleen is dit jaar het einde van het seizoen misschien al volgende week in plaats van half april ;)

Hoe dan ook ze zijn afgelopen nacht en aankomende nacht vol gas aan het besneeuwen. Morgen ben ik een dagje in winterberg en ik denk haast dat ik dan de beste dag van het seizoen tot nu toe ga hebben :D

Don`t eat yellow snow

Waarom zouden ze net besneeuwen? Het lijkt mij at het duurder is als er niet geskied kan worden dan de kosten aan energie die zo’n sneeuwkanon gebruikt…

bram82 op 29 jan. 2014 08:12

ze zijn gewoon buffers aan het opbouwen zodat ze het eind van het seizoen straks makkelijker kunnen halen. Dat doen ze elk jaar

Robert5 op 29 jan. 2014 08:16

Klopt! alleen is dit jaar het einde van het seizoen misschien al volgende week in plaats van half april ;)

Hoe dan ook ze zijn afgelopen nacht en aankomende nacht vol gas aan het besneeuwen. Morgen ben ik een dagje in winterberg en ik denk haast dat ik dan de beste dag van het seizoen tot nu toe ga hebben :D

jaapm op 29 jan. 2014 08:57

Oh nee hoor, die pistes kunnen ze na deze dagen besneeuwen met gemak een maand open houden. Zelfs als het boven 0 is. Zolang het maar niet hard gaat waaien met veel regen. Dan is het maar een paar weken.

Zo weer thuis na een paar dagen Winterberg. Wat hebben wij het getroffen. Maandag en gisteren fantastisch kunnen skiën. Vandaag door de combinatie van mist en het draaien van alle sneeuwkanonnen het na twee afdalingen opgegeven. Te gevaarlijk amper zicht. Ze zijn duidelijk een buffer aan het maken. Wat een verademing waren de vele stoeltjesliften, dat het nog een mooi seizoen mag worden.

Vandaag heerlijk kunnen boarden in Winterberg. Zoals hierboven al geschreven was het vandaag zeer grijs en stonden alle sneeuwkanonnen aan. Dit neem ik echter voor lief, aangezien het vorige week nog helemaal groen was. Morgen en vrijdag zal het weer waarschijnlijk beter worden, dus ik (en ik hoop vele anderen hier) heb nog 2 heerlijke dagen in het vooruitzicht :)

Dit weekend zit ik ook toevallig in Winterberg, dus dat wordt zeker het boardje menemen als ik het zo lees en zie!
Zijn ze ook van plan om de sneeuwkanonnen in het weekend overdag te laten draaien?

Het was inderdaad super vandaag en dat ze de sneeuw kanonnen aan hadden ach ze doen het voor ons zodat we over 4 wekeb weer kunnen skien.

@ Frans leuk je even ontmoet te hebben vandaag

Met de inmense mist en alle kanonnen aan… was het alsof je met je ogen dicht aan het skieen was…
MAAR morgen geen bewolking en weer een verse laag, zou weleens een hele mooie dag kunnen gaan worden!!

Snel gaan slapen!!

@gast815
Komend weekend draaien de sneeuwkanonnen niet, het is dan met -2 tot +2 iets te zacht. Omstandigheden lijken goed, zaterdag llater op de dag wat sneeuw en ijzel, zondag meest droog.
Tot medio volgende week lijkt het er op dat het in de nachten blijft vriezen, overdag ornd of net boven nul. Laatste lange termijn kaart van de Amerikaanse weerdienst is richting eind volgende week ook gunstiger bijgesteld

Iemand die toevallig vrijdag of zaterdag ook richting Winterberg vertrekt? Ik ben nog op zoek naar een iets voordeligere en praktischere oplossing dan de trein… ;) en de Winterbergbus heb ik al geprobeerd.

Minion of the boards

Super omstandigheden aan iedereen te horen ik ga 14 februari een weekendje hopen dat komende twee weken niet te warm wordt al voorspellen ze wel weer 6-10 graden en regen :(
… duimen maar ALWEER!

Plaats een reactie