Welk skigebied komt het dichtst in de buurt bij mijn ideaal?

Ben op zoek naar mijn ideale skigebied. Het zou ongeveer aan de volgende voorwaarden moeten voldoen (in volgorde van belangrijkheid):

  1. Vanuit je appartement naar de piste lopen. Indien nodig gewoon tussen de middag in je appartement kunnen gaan lunchen (handig ivm kleine kinderen en vermijden van overvolle restaurants op de piste)
  2. Op dag 1 je auto parkeren en deze verder niet meer te hoeven gebruiken (supermarktje en restaurantjes op loopafstand in het dorp)
  3. Niet te laag gelegen vanwege de grotere sneeuwzekerheid
  4. Niet al te klein gebied en voldoende pistes voor gevorderde skieers (niet per se voor super experts, want dat ben ik zelf ook niet)
  5. Kindvriendelijk (bv. goede skischool)

Hebben jullie suggesties welke skigebieden het dichts in de buurt komen?
Voorkeur voor Oostenrijk, maar suggesties voor Zwitserland, Frankrijk en Italie zijn ook erg welkom!

Dank alvast!

Klinkt als Obertauern.

Riederalp/bettmeralp

Val Cenis dorp bijv maar ik denk dat er in vrijwel ieder gebied dergelijke wensen te realiseren zijn.

Appartement, op de piste, graag in app eten, klinkt mij toch wel als een gemiddeld Frans gebied eigenlijk,
zat keuzes zou je zeggen, wil je veel kilometers kijk dan eens richting de dorpen in de trois vallee (en dan niet valtho :P )

Serfaus-Fiss-Ladis?

Obergurgl/Hochgurgl.

Deze voorkeuren zijn niet heel specifiek.
mijn tips:
Avoriaz
Obergurgl kan ook, maar is meer een hoteldorp.
Een wat onbekendere misschien: katschberg

Serfaus en dan een appartement vlakbij de dalstations. Daar is de afgelopen jaren flink gebouwd, dus keuze genoeg.

Obergurgl is wel echt een dorpje met kerk. Hochgurgl is inderdaad wel alleen een hotel dorp.

Val Thorens!

Naar de piste lopen… of gelijk bij het naar buiten stappen je board / skis in kunnen klikken ook goed?
Zat overdekte parkeergarages
Hoogste wintersportplaats van Europa
Val Thorens - Orelle (150 km pistes), de Belleville Vallei (300 km pistes) en Les 3 Vallées (600 km pistes)
Zat skischooltjes, ook voor kinderen.

don't eat the yellow snow

Saalbach - Hinterglemm

http://saalbach.appartement-bernhofer.at/
Perfecte ski-inn ski-out locatie. Les-weide naast de deur. Lift direct achter het appartement.

Why work if you can ski!

Serfaus Fiss Ladis moet ik aan denken…

Fieberbrunn. Maar ik schat de accommodatie aan de pistes eerder beperkt. Maar wel aanwezig.

Met exact dezelfde wensen zijn wij vorig jaar vertrokken naar Obertauern. (inclusief twee kids). En dit jaar gaan wij weer. Zijn zelf ook meerdere jaren in Serfaus geweest zonder kids, maar daar kun je lang zo makkelijk niet tussen de middag van de skiklassen even naar je appartement lopen. Dan moet je dus altijd naar beneden skien en smiddags weer omhoog omdat de lessen niet op pistes bij het Serfaus worden gegeven maar bij de Komperdell. Ladis en Fiss heb ik niet gezeten, dus weet ik niet. Daarnaast is Obertauern erg overzichtelijk en kun je hierdoor erg goed inschatten hoe laat je weer terug moet om op tijd bij de skiklassen te zijn. Onze kinderen hadden les bij skischool Frau Holle. Erg goed bevallen dus dit jaar weer. ( Ook Nederlandstalige skileraren). Alles is prima te voet te doen. En bijna alles is praktisch ski-inn/out.

Bedankt voor de reacties! Ik ga alle suggesties eens rustig bekijken. Vorig jaar zijn we in Berwang geweest, wat ook al aardig in de buurt komt, maar te weinig km aan pistes heeft.

Sölden. En dan iets boeken op Innerwald. Ski in ski out, kinderskischool en oefenweide voor de deur. Altijd sneeuwzeker ivm 2 gletschers. Zentrum lift naar het dorp en de supermarkt aan de overkant.

Skiën. What else.

Klinkt als SEISERALM! echt een gebied voor het gezin, met toch een paar uitdagende pistes, maar ook makkelijke pistes voor de kleintjes. Daarnaast is het de grootste alm van europa, dus meer voldoende hotels aan de piste( ongeveer 20). Kom hier al 3 jaar en het is altijd lekker rustig, nog nooit langer op een lift gewacht dan 5 minuten

Val Thorens, Belle Plagne, Obertauern vanuit eigen ervaring voldoen aan al je eisen.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@JohnZillertal, Ik vind Sölden ook wel een goede. Vooral de sneeuwcondities en het piste aanbod lijken me er uit te springen. Alleen voor kinderen twijfel ik. Ze zijn wel makkelijk te vinden en er is zeker genoeg aanbod wat betreft skischolen. Ik merkte zelf alleen wel op dat de skiklasjes naar mijn mening écht te groot zijn. Ik heb een aantal keren groepen van 16 kinderen met 1 skileraar gezien. Dat vind ik nou ook weer niet bij kindvriendelijkheid passen.

@Thomj Zo, 16 maar liefst! Is niet echt verantwoord, zeker als het druk is en er een onervaren skileraar bij is. Ik had in Sölden in de schoolvakanties hooguit 12 kinderen tegelijk maar vaak niet meer dan 10. En altijd mooie tochten gemaakt door het hele gebied met ze. Waar ik nu werk zijn er klasjes van 6. Of hooguit 8 wanneer ze al goed kunnen skiën. Eigenlijk is dit gebied (Skijuwel) dus ook wel geschikt voor de topicstarter.

Skiën. What else.

Mijn ideale skigebied is daar waar alles gratis is.
Ik ben nog steeds op zoek!

Dacht ook aan Serfaus (-Fiss-Ladis)

Plaats een reactie