Zillertal arena 13/02 - 22/02

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hallo allemaal!
De laatste 10 dagen ben ik op vakantie geweest naar de Zillertal Arena. Dat is me heel goed bevallen en dus leek het me wel leuk om er een verslag over te schrijven. Dat ga ik niet vandaag doen want ik heb weinig tijd in verband met school maar dat zal wel binnenkort zijn.

Wat algemene info:
Reisorganisatie: Sunweb
Vervoer: “Royal class” touringcar, oftewel 10 cm meer beenruimte…
Locatie: Gerlos in de Zillertal Arena, vlakbij de isskogel bahn en niet te dicht bij de aprés ski.
Accomodatie: Gasthof Oberwirt
Ski/Snowboard: ski en snowboard :)
Totaal aantal skidagen: ongeveer 7.5

Skiline van de laatste 7 dagen: 47.196 verticale meters, 132 liften, 7 ski dagen en 384.8 km geskied en gesnowboard

Ik hoop snel meer te kunnen schrijven. Ik heb vooral veel foto’s van de bergen zelf maar niet zoveel van het skigebied…

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:30

#proudtobepartofleswintersporters

Sorry dat het zo lang duurt. De laatste 3 weken erg druk geweest met school. Afgelopen zondag had ik het verslag van dag 1 en 2 al getypt. Na 4.5 uur uploaden voor 8 foto’s moest ik mijn pc uitzetten dus was alles weer weg… Ik ga proberen morgen of overmorgen met of zonder foto’s de eerste 2/3 dagen te doen.

#proudtobepartofleswintersporters

Je hebt wel heel erg snel internet zo te horen :P
Probeer anders via de photobucket app (op mobiele telefoon) je foto’s te uploaden. Kan natuurlijk alleen als je de foto’s met mobiele telefoon hebt gemaakt

Gang is alles

Ja normaal wel @Jesper zal dat is proberen want ze zijn idd met mijn mobiel gemaakt.

#proudtobepartofleswintersporters

Good luck

Gang is alles

Anders wil ik ze ook wel uploaden voor je trouwens, moet je maar ff pm sturen dan geef ik je m’n nummer.
59 foto’s binnen 30 seconden geupload net :P

Gang is alles

@Jesper ja dat zou ook nog kunnen, zal eerst zelf nog 1 keer proberen. 59 in 30 sec is best snel :)

#proudtobepartofleswintersporters

Aha okay, suczeven

Gang is alles

Na (weer) wat problemen kan ik het eerste deel nu eindelijk maken/posten hoop ik.

Dit is voor mij en mijn moeder onze eerste echte wintersport. Ik heb 2 jaar geleden bij skidome leren snowboarden en 1 jaar geleden geleden op skikamp in Hochkrimml leren skiën. Dat ben ik allebei indoor blijven oefenen en door mijn 3 maanden abonnement kon ik vrij vaak gaan oefenen. Door het kijken van veel video’s heb ik mijn skitechniek veel verbeterd. Wij zijn al wel 2 keer eerder op wintersport geweest maar dat was allebei in Willingen met 1 keer papsneeuw en 1 keer geen sneeuw.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en sorry dat ik zo veel foto’s gemaakt heb.

Vrijdag 13/02

Na eerst nog een dag school 's middags de laatste spullen ingepakt. Dat schoot niet op want m’n moeder wilde maar niet begrijpen dat ik geen 4 jassen en 4 broeken nodig had… Rond half 7 vertrokken we naar eindhoven. Eerst nog zo’n lekkere milkshake van de Mc Donalds op en om 9 uur kwam de bus aan. Het was even zoeken want er stonden 5 verschillenden sunweb bussen maar dat was geen groot probleem en om kwart over 9 vertrok de bus met ons erin. De reis was niet zo heel boeiend, op m’n ipad 2 films gekeken en na de nachtstop geprobeerd te slapen. Vanaf ongeveer 3 uur 's nachts lag er wat sneeuw naast de weg en vanaf half 6 lag er pas echt een sneeuwdek. Rond die tijd kwamen we ook ongeveer de eerste bergen tegen.

Zaterdag 14-02
Vanaf 7 uur reden we verschillende adressen in Mayrhofen, Kaltenbach en nog wat andere plaatsen af voordat we om 9 uur eindelijk voor ons gasthof stopten… Het eerste wat we deden was naar de dichtstbijzijnde hut lopen voor een apfelstrudel want we hadden geen ontbijd op :D

Nadat we de skipassen voor de volgende dag opgehaald hadden heb ik me omgekleed en zijn we richting de gondel gegaan. Mijn moeder wilde graag op haar skiles de volgende dag wachten maar ik wilde perse de eerste dag al :D Die dag ging ik skiën. Het was extreem rustig in het gebied met wachttijden van ongeveer geen tot een stoeltje. De sneeuw was ook nog best goed, soms een beetje ijzig maar weinig buckels doordat het zo rustig was.

Om er weer in te komen eerst een paar keer de blauwe 32 gedaan. Het viel me op dat ze daar ongeveer 1/3 van de hele berg als een piste geprepareerd hebben want die is echt heel breed. Daarna heb ik de dalafdaling gedaan. Ook die lag er nog erg goed bij. Het was misschien niet zo handig om daarna meteen van de zwarte 36 te gaan maarja… Dat ging nog een beetje moeizaam door de weinige slaap maar ik kwam veilig beneden :D Toen ben ik nog een stukje richting Königsleiten gegaan maar boven aan de Fussalm-express kon ik zo snel het paadje richting de Falschbach niet vinden dus toen maar weer terug richting Gerlos gegaan. Rond kwart over 3 stond ik weer aan het eind van de dalafdaling. Ookal dat het nog niet heel goed ging was het toch leuk om al even 2 uur te skiën.
Ik weet niet meer wat we gegeten hebben maar ik weet wel dat het erg lekker was :D

De volgende dag had mijn moeder haar eerste dag skiles in groepje E3 (het ging van E1 tot en met E5). Ik ben die dag 's ochtends naar Königsleiten gegaan en 's middags naar Zell am Ziller.

De foto’s probeer ik hieronder te posten.

#proudtobepartofleswintersporters

null

De bus

null

De tweede berg

null

De zon ging schijnen.

null

De zwarte pistes bij de Falschbach

null

Het weer was erg goed.

null

Oja het eten was friet met schnitzel.

#proudtobepartofleswintersporters

Kek hoor

Gang is alles

leuk!

meui hoor! kom maar op met de volgende lading foto 's

Certified ski-boy, glijbewijs

Apfelstrudel Früstuck :) That’s the way to go! Ziet er leuk uit hoor.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Bedankt voor de reacties :D Vanavond ga ik proberen het volgende deel van dag 3 en 4 te maken/uploaden. Misschien komt er na morgen ook nog een verslagje van winterberg aangezien ik daar morgen misschien heen ga. Dan met meer foto’s.

#proudtobepartofleswintersporters

Zondag 15-02

Wachttijden: bij de meeste liften 3-4 gondels/stoeltjes

Beste pistes: De rode 38 en 39 waar vrij weinig buckels op lagen.

Slechtste piste: De rode 52, behoorlijk steile stukken die helemaal vol lagen met buckels werden afgewisseld door nog steilere stukken met nog meer buckels en overal liggende mensen. Om de ongeveer 2 meter lag iemand.

's ochtends om 7 uur uit bed want we wilden vroeg aan het ontbijt zitten. Rond half 9 stonden we bij de gondel en er waren nog geen wachttijden. Mijn moeder had vandaag haar eerste ‘echte’ skidag/les. We hadden afgesproken om bij Seppi’s hutte te lunchen want daar zouden ze met de les eindigen. Deze dag heb ik gesnowboard. Ik heb eerst weer een paar keer de blauwe 32 gedaan om er weer in te komen. Via de zwarte 36, 1 keer gevallen :/, richting Königsleiten gegaan. Ik was van plan om tot ongeveer de Gerlospass te snowboarden en daarna terug zodat ik optijd was. Omdat hij helemaal leeg was tussendoor nog even snel de 38 gedaan. Daarna via de Falschbach naar de Königsleitenspitze. Via de 52, die er echt enorm slecht bij lag, richting het dal gegaan. Ook de
52b en 52c lagen er heel slecht bij, het leek alsof ze bij de preparatie overgeslagen waren. Ik was daar rond 10 uur en het leek wel alsof het 4 uur was. Toen ik uiteindelijk in het dal was nog even snel de plattenkogel-X-press gepakt voordat ik terug moest. De piste was ook al redelijk bebuckeld maar daar had ik niet heel veel last van. Via de Sonnenwendkopf naar de Gipfelbahn gegaan. De verbinding tussen die 2 liften is behoorlijk lang blauw pad waar ik mijn snowboard maar gewoon uit heb gedaan. Dat liep niet echt handig want tussendoor moest ik ook nog 2 pistes oversteken. Bij de Gipfelbahn ook weinig wachttijden en ik was dan ook snel boven. Via de 39 en de 38 die nogsteeds erg leeg waren kwam ik weer bij de Krumbach-X-press uit. Toen ik boven was kwam ik erachter dat ik nog een half uur had. Dan dus maar een paar keer de 32 gedaan. Daar kun je echt lekker snel vanaf zonder last te hebben van de andere skiërs en snowboarders. Tussen de middag Kaiserschmarrn gegeten. Het lijkt altijd alsof het maar een paar kleine pannenkoekenreepjes zijn maar die dingen vullen echt enorm… 's middags ben ik naar Zell gegaan. Omdat de verbinding vrij langzaam is had ik daar niet heel veel tijd. Ook daar lagen de pistes helemaal vol met buckels en die zijn niet mijn sterkste punt. Via de Hanser-X-press en de Kreuzjoch-X-press kwam ik weer uit bij de Krimml-X-press en rond half 4 stond ik weer bij het dalstation van de Isskogelbahn. Voor het eten zijn we nog even naar het kleine zwembad van het hotel gegaan en daarna gegeten en weer vrij optijd uit bed.

De foto’s upload ik morgen avond denk ik.

#proudtobepartofleswintersporters

null

Haar eerste dag skiles in het echt.

null

De echte gangsters

null

Onderweg in de Ebenfeld-X-press

null

Onderweg in de Ebenfeld-X-press

null

Verrassend genoeg nogsteeds onderweg in de Ebenfeld-X-press. De 32 was tot half 10 nagenoeg leeg met ribbeltjes en zelfs na die tijd was hij nog behoorlijk rustig door de breedte.

null

Nu onderweg in de Stoanmandl, het waaide behoorlijk en dat was niet heel fijn.

null

Enorme poepplek? of is het een rots? ik denk dat 2e.

#proudtobepartofleswintersporters

o oeps perongeluk al geupload

hij upload de rest niet meer…

#proudtobepartofleswintersporters

Volgens mij is het Sahara zand in een alternatieve kleur.

Gang is alles

heerlijk weer (weer) :p

Certified ski-boy, glijbewijs

Hmm… hij upload ze nogsteeds niet… De door mijn moeder gemaakte foto’s upload hij wel maar die van mij niet. Terwijl dat gisteren nog wel lukte eerst.

#proudtobepartofleswintersporters

Weet iemand hoe dit kan komen? of wat ik hieraan kan doen?

In ieder geval hier het verslag van dag 4, de foto’s van dag 3 en 4 upload ik dan later wel.

Maandag 16-02

Drukte: Behoorlijk rustig, op de meeste pistes boven gerlos en bij de fussalm-X-press was er binnen 150m niemand anders. Boven Königsleiten was het wel drukker maar niet dat je er echt last van had. Wat mijn moeder en ik dachten dat we zouden aantreffen in het hoogseizoen was drukte zoals bij skidôme maar dat viel ons behoorlijk mee.

Wachttijden: 2-3 stoeltjes/gondels behalve bij de Krumbach-X-press waar op de terugweg rond 3 uur ongeveer 15 minuten wachttijd was.

Beste pistes: De blauwe 32 lag er zoals gewoonlijk goed bij en de rode 51 naar het middelstation van de Dorfbahn was ook niet verkeerd om wat carve-oefeningen op te doen met snowboard.

Slechtste piste: Weer de 52 die ik deze keer moest nemen om bij de lunchplek te komen.

Ook deze dag weer optijd uit bed. Eerst weer lekker ontbeten. Het ontbijt in gasthof Oberwirt bestond uit een paar manden met onder anderen croissantjes, kaiserbroodjes, enorm droog Oostenrijks brood en zachte pistoletjes. Er was een salade buffet met tomaat, komkommer en ook een bak fruitsalade :D. Ze hadden ook een tafel met verschillende soorten vlees, kaas, jam en andere soorten beleg. Elke ochtend kwamen ze direct koffie of thee brengen. Dat was best goed geregeld.

Mijn moeder was de vorige dag overgeplaatst van E2 (beginners) naar E3 (licht-gevorderden) en daar was de heel erg trots op. Haar skileraar had haar zelfs het compliment gegeven dat ze soms toevallig parallel skiede… 's Ochtends om 10 over half 9 zaten we weer in de gondel omhoog (want ja, naar beneden heeft ook niet zoveel zin). Ik wilde deze dag naar de gerlosplatte skiën en tussendoor wat pistes in Königsleiten doen. Na eerst (weer) een paar keer de blauwe 32 gedaan te hebben omdat die zo rustig was en die ribbeltjes zo chil skiën ben ik weer met de zwarte piste naar beneden gegaan. Zelfs om kwart over 9 's ochtends liggen daar al de nodige buckels door alle beginners (lijkt soms op die Harakiri video) die daar afdalen. Omdat het nog erg rustig was de 38 nog een keer gedaan waarna ik direct omhoog ben gegaan. De zwarte pistes liet ik nog even voor later die week liggen.

Boven Königsleiten liet ik na mijn ervaring van gisteren de 52 maar even links (of in dit geval rechts) liggen. In plaats daarvan ben ik richting de Dorfbahn gesnowboard via de 53. Die heb ik nog maar een keer gedaan omdat het er relatief rustig was vergeleken met de rest van Königsleiten. Daarna ben ik via de 53 en de 55A/B naar de Gerlospass gegaan. Dat laatste stukje was leuk om te snowboarden omdat ik daar met skikamp van school al geweest was :D dat paadje boven Königsleiten. Ook herkende ik plekken van de zomervakantie zoals de sterrenwacht. Op dat paadje was er nog een aardige skiër die me vooruit trok met zijn skistok :D. Toen ben ik volgens plan via de Plattenkogel-X-press 1 en 2 naar boven gegaan. De X-press 1 was een van de drukste liften van de vakantie met een wachttijd van ongeveer 5 minuten. Op hoge snelheid ben ik daarna weer afgedaald naar de Gerlospass. Tussendoor nog even een foto gemaakt van het skikamp hotel (Sporthotel Gerlosplatte). Ik zat nog volledig optijd in de Sonnwendkopfbahn en was al bezig met het plannen van welke pistes ik nog even voor de lunch kon doen toen de lift stilviel.

Ik dacht dat iemand gewoon moeite had met instappen of uitstappen maar toen er na 15 minuten omgeroepen werd dat we stil moesten blijven zitten liet ik m’n planning maar varen (of skiën in dit geval ha-ha-ha). Weer 5 minuten later werd omgeroepen dat de technische dienst gearriveerd was. Na in totaal een half uur daar gezeten te hebben ging de lift weer verder. Via dat veel te vlakke paadje kwam ik lopend bij de Gipfelbahn uit.

En toen kwam ik erachter dat ik die leuke rode 52 toch weer moest nemen om bij de Larmach alm uit te komen… Na weer een hoop Harakiri praktijken gezien te hebben en m’n moeder nog gezien te hebben kwam ik zonder gebroken botten bij het restaurant uit. Na een behoorlijk lekkere Bratwurst mit pommes gegeten te hebben ging ik weer verder.

Die middag heb ik nog een paar pistes bij Königsleiten gedaan. Eerst via de (deze keer blauwe) 52 naar de Gerlospass gegaan om daarna weer met de Sonnwendkopfbahn omhoog te gaan. Dat ging deze keer gelukkig wel goed :D Eerst naar de Dorfbahn gesnowboard, toen naar de gipfelbahn en vanaf de Königsleitenspitze weer terug naar de Fussalm-X-press. Daar was het vrij rustig en de piste was op de schaduwplekken met veel ijs nog behoorlijk goed. Toen ik daarna bij de Krumbach-X-press aankwam had ik spijt dat ik hem niet nog een keer had gedaan. Daar begon de rij ongeveer al 20 meter voor de lift omdat iedereen terug naar Gerlos en Zell wilde. Je stond daar ook midden in de zon en de thermometer gaf 13 graden aan. Het is hartje winter zeggen ze dan… Rond half 4 stond ik weer boven en na toch nog een keer de 32 gedaan te hebben, die er nogsteeds goed bijlag, ben ik toch maar naar beneden gegaan.

Terug bij het hotel haalde mijn moeder me over om toch nog maar een dag skiles te boeken. Ik werd geplaatst bij de Super junioren, oftewel de 14/15 jarigen. Dat ik niet vloeiend zwart kon skiën zou geen probleem zijn zeiden ze…

Ik post zo snel mogelijk de foto’s

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000 probeer via photobucket/imgur/tinypic oid je foto’s up te loaden

Gang is alles

@Jesper ik ben ze nu op photobucket aan het uploaden, maar hoe zet ik ze daarna hier?

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000 De tweede van boven (direct link) in je verslag plakken.

Gang is alles

@Jesper aah tnx ik zet ze er morgen op

#proudtobepartofleswintersporters

null

Mooi uitzicht
null

De stoanmandl: veel te langzame en koude 4 persoonslift.
null

Uitzicht vanaf de Isskogel
null

Genieten van de zon ofzo?
null

De piste bij de Fussalm-X-press
null

de bergen vanuit de Fussalm
null

De piste was erg rustig, zelfs nog om 10 uur.
null

De zwarte 36 zag er zo best stijl uit.
null

Wat een prachtig uitzicht richting Gerlos
null

De Isskogel vanaf de Königsleitenspitze gezien
null

wooooo rode piste.

Omdat ik nu (weer) geen tijd heb komen de andere foto’s morgen.

#proudtobepartofleswintersporters

mooie plaatjes al!

Certified ski-boy, glijbewijs

Lekkere plaatjes, laat de rest maar snel komen :)

Damn, bij het zien van deze plaatjes wil ik terug! :D

Mooi!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Plaats een reactie