Zillertal arena 13/02 - 22/02

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Tnx voor de reacties :) dat van terug willen heb ik ook elke keer als ik naar de foto’s kijk… ik zie wel dat ik inplaats van een foto van de zwarte piste een dubbele foto heb geplaatst… vanavond komt de rest!

#proudtobepartofleswintersporters

Helemaal tuppie

Gang is alles

hmm ik was gisteren blijkbaar vergeten om op reactie plaatsen te drukken…

null

De zwarte 36 zag er best stijl uit zo

null

De Plattenkogel lag lekker in de zon.

null

Ook in Königsleiten was het warm en zonnig.

null

De sonnwendkopfbahn met op de achtergrond de Plattenkogel.

null

Mooie blauwe gondels.

null

Het hotel van skikamp: Sporthotel Gerlosplatte. In de zomer kwamen we er ook met een wandeling langs alleen toen was alles verlaten.

null

En weer terug, nogsteeds erg rustig met mijn voet op de voorgrond.

null

Dit blijft mijn favoriete buitenland eten.

's middags in Zell am Ziller was ik vergeten foto’s te maken. Dit was de meeste andere dagen ook zo dus van de andere dagen heb ik veel minder foto’s.

null

Het avondeten was wat minder…

null

Klaar voor de skishow van Michi’s Skischule.

null

Billy stal de show.

null

Allemaal fel vuurwerk enzo.

null

Het hotzone snowboard team.

null

null

En als afsluiting een vette vuurwerkshow.

Maandag 16-02

null

Königsleiten van bovenaf met de Dorfbahn erbij.

null

Nog een keer

null

Grandioos uitzicht

null

Königsleiten vanaf de Plattenkogel gezien.

null

Hier heb ik leren skiën op skikamp. We moesten de eerste les op die schaduw plek rechts omhooglopen en dan weer naar beneden. De dag erna mochten we met de sleeplift rechts en die middag mochten we al met de Duxeralmbahn, de 4pers stoeltjeslift links.

null

De sleeplift

null

De langste rij stond elke dag bij de Krummbach-X-press

null

Wintersport noemen ze dat…

#proudtobepartofleswintersporters

Mooie plaatjes weer ! Behalve die laatste dan :o

Gang is alles

@Jesper tnx! Ja dat vond ik ook jammer… gelukkig daalde de temp 1 minuut later alweer naar ‘maar’ 12 graden

#proudtobepartofleswintersporters

Leuke foto’s weer!

@vic2000 Yeeahh!
Ik had eigenlijk moeten zeggen de laatste en eennalaatste :P

Gang is alles

Tnx @Joepiedepoepie
Ja dat was ook wat minder @Jesper

Ik was vergeten te melden dat ik maandag Frans Bauer tegenkwam. Mijn moeder en ik waren mijn skiles aan het regelen toen we ineens een bekende stem naast ons hoorden. Toen we om keken zagen we de enige echte Frans Bauer. Hij vroeg of ik voor het eerst les had en of ik skiede of snowboardde en toen ging hij weg.

Dinsdag 17-02

Vandaag had ik skiles. Ik moest om half 10 onderaan de Isskogelbahn staan dus ik ben eerst zelf nog even een uurtje gaan skiën. Paar keer de blauwe 32 en daarna met de dalafdaling terug. Toen ik daar aankwam zeiden ze dat het handiger was dat ik een niveau lager ging omdat ik zei dat ik niet heel goed zwart kon. Toen werd ik dus bij de 7 en 8 jarigen geplaats… Officieel was dat niet een groep specifiek voor 8 jarigen maar het was gewoon toevallig zo dat ik de enige oudere in die groep was. Na 1 afdaling bleek al dat mijn niveau overeenkwam met het officiële niveau van het groepje. Het jammere was alleen dat het niveau nu afgestemd werd op de kleine kinderen dus dat mijn niveau een stuk hoger was… Toen benoemde de leraar me maar meteen als assistent-leraar. Ook leuk :D Het enige wat die kinderen wilden was 1 meter buiten de piste gaan om er dan weer terug op te springen. Dat was voor hun nou echt de perfecte leraar. Ik moest elke keer met zo’n groepje kinderen de gondel in als begeleider omdat ze zich nooit echt konden gedragen. Ze stonden soms op het punt om elkaar bijna te vermoorden omdat de andere voordrong… Om even op het skiën zelf terug te komen. We zijn die dag richting Hochkrimml gegaan. De bedoeling was dat we de skibus zouden pakken maar die zat vol. Toen zijn we er maar heen geskied met tussendoor nog wat pistes bij Königsleiten. We aten bij de Plattenkogel-alm. Van de skischool kregen we bratwurst met friet en ranja :D Na het eten zijn we teruggegaan omdat onze tijd bijna op was. Doordat Stef het nogal druk had met die kinderen onder bedwang houden hadik aan het einde van de dag dus niet echt veel bijgeleerd, behalve dan dat skileraar zijn erg vermoeiend kan zijn… Mijn skileraar heette Stef, misschien dat iemand anders hem kent? Hij droeg bij de skishow ook de Nederlandse vlag :D Mijn moeder vond het helemaal onterecht dat ik in zo’n groepje geplaatst werd en die ging bij Michi’s klagen. Dat liep best goed af want de volgende dag mocht ik weer mee. Deze keer alleen wel met de volwassenen. Op aanraden van Stef zelfs het beste groepje. Mijn moeder was weer naar Zell am Ziller gegaan en ze was best wel geschrokken van de steile pistes.

Woensdag 18-02

Deze dag kreeg ik skiles in het beste volwassenen groepje. Mijn skileraar heette Rambo. Zijn echte naam was
… Rambonis maar dit vond hij leuker klinken. Ik geloof dat hij rond de 50 jaar oud was want hij had in ieder geval grijs haar. Ik zat met alleen volwassenen in het groepje waarvan ook een aantal Nederlandse uit hetzelfde hotel. Om erin te komen hebben we eerst de rode piste naast het funpark bij de Vorkogel lift gedaan. Daarna zijn we richting Zell am Ziller gegaan waar we de hele dag zouden blijven. Rond kwart voor 11 stonden we bij de Arena Stadl. Tot 1 uur 's middags hebben we verschillende afdalingen gedaan waarbij we achterelkaar aan skiën afwisselden met techniek oefeningen. Het skiën ging in een behoorlijk hoog tempo vergeleken met de dag ervoor en dat was wel fijn. Na een pizza Hawai gegeten te hebben bij de Kreuzwiesen Alm gingen we weer verder. Samen met iemand uit mijn hotel zijn we rond half 4 terug naar Gerlos gegaan. Op hoge snelheid over de buckels op de dalafdaling was ook wel eens grappig om te doen :D Hierbij nog mijn excuses voor alle mensen die ik daarbij heb afgesneden :D ze stonden gewoon in de weg… Mijn moeder was met haar groepje naar Königsleiten gegaan wat ze toch wel een stuk leuker vond dat Zell am Ziller.

Van deze 2 dagen heb ik weinig foto’s. Wel bedenk ik me net dat ik nog wel de skiline tabellen heb.

null

Het eten van Dinsdag, het was best lekker.

null

Foto van het Zillertal. Kan iemand mij zeggen welke skigebieden er zichtbaar zijn? Ik heb wel vermoedens maar ik weet het niet zeker. Daar helemaal rechts is toch de Hintertux Gletscher?

null

De pizza, hij was echt enorm groot (en lekker).

De skiline van zondag toen ik een beetje door het hele gebied gegaan was.

De skiline van maandag, toen was ik naar Hochkrimml gegaan.

De skiline van dinsdag, zoals je wel kunt zien was dat niet echt een productieve dag met dat groepje.

Deze dag daarentegen heb ik wel wat meer gedaan. Die Ebenfeld aan het begin had ik bijna elke dag :D

#proudtobepartofleswintersporters

O hij post ze niet

#proudtobepartofleswintersporters

Dan maar zo met screenshots.

null

De skiline van zondag toen ik een beetje door het hele gebied gegaan was.

null

De skiline van maandag, toen was ik naar Hochkrimml gegaan.

null

De skiline van dinsdag, zoals je wel kunt zien was dat niet echt een productieve dag met dat groepje.

null

Deze dag daarentegen heb ik wel wat meer gedaan. Die paar keer Ebenfeld aan het begin had ik bijna elke dag zo gedaan om erin te komen en omdat het zo rustig was :D

#proudtobepartofleswintersporters

Links op de foto zie je het skigebied van Hochzillertal bij Kaltenbach en iets rechts van het midden kun je nog net een deel van de dalafdaling van Spieljoch zien. Helemaal rechtsachterin heb je het Rofangebergte met het skigebiedje van Maurach (niet zichtbaar) en het LSAP gebied van Kramsach. De Hintertuxer Gletscher is niet te zien op de foto, die ligt in het zuiden van het Zillertal/Tuxertal. Deze foto is naar het noorden genomen :)

Links op de foto zie je het skigebied van Hochzillertal bij Kaltenbach en iets rechts van het midden kun je nog net een deel van de dalafdaling van Spieljoch zien. Helemaal rechtsachterin heb je het Rofangebergte met het skigebiedje van Maurach (niet zichtbaar) en het LSAP gebied van Kramsach. De Hintertuxer Gletscher is niet te zien op de foto, die ligt in het zuiden van het Zillertal/Tuxertal. Deze foto is naar het noorden genomen :)

HenriS op 1 apr 2015 20:39

De echte kenner

Gang is alles

aha bedankt :D @HenriS dat dat hochzillertal en Spieljoch waren dacht ik al maar dat van de andere gebieden wist ik niet.

#proudtobepartofleswintersporters

Donderdag 19-02

Drukte: Zoals de andere dagen vrij rustig, alleen op de Gerlosplatte was het op sommigen pistes wat drukker.

  • Weer rustig
  • Weer zonnig
  • Weer warm
  • Weer warm
  • Erg snel weer veel buckels

Beste piste: De blauwe 76, goede sneeuw, heel erg breed, erg rustig en ook nog een snelle lift.

Slechtste piste: Weet ik niet meer…

Donderdag 19-02

Omdat ik de afgelopen 2 dagen geskied had ging ik vandaag weer snowboarden. Mijn plan was om wat pistes op de Gerlosplatte te pakken. Mijn moeder zou naar Zell am Ziller gaan met haar skiles dus dat betekende dat ik alleen moest eten…

Eerst weer een paar keer de 32 en daarna zoals altijd met de 36 richting Königsleiten. De zwarte pistes daar waren nog zo rustig dat ik die ook maar meteen meepakte. De 41 wordt ook wel de sportabfahrt genoemd. Hij is niet besneeuwd maar de sneeuwlaag was voldoende. Aan een kant was er wel een grote bruine/grijze plek maar die was te ontwijken. De piste zelf had een erg mooie hellingsgraad die ik eerder rood dan zwart zou noemen. De breedte was perfect voor middellange bochten. Het enige nadeel was dat er bij de preparatie een soort van hopen waren overgebleven waardoor je bij wat langere bochten nogal over de piste vloog/stuiterde. De uitloop was lang, breed en rood en daar kon je gewoon vol gas rechtdoor richting de Gipfelbahn. De 42 is wel besneeuwd en de sneeuw was daarom ook wat beter. Dat preparatie probleem had je daar niet. De hellingsgraad was over het algemeen hetzelfde op het eindstuk na, daar ging het ineens behoorlijk stijl naar beneden waarna er een vangnet stond voor de mensen die doorschoten. Daarna nog 1 keer de 41 gedaan en toen weer omhoog. Boven bedacht ik me dat ik de piste naar de oude Mitterlegerbahn ook nog niet had gedaan. De piste was niet heel bijzonder maar wel gewoon mooi rood. De lift zelf was erg langzaam maar wel met een mooi uitzicht. Even later op de Gerlosplatte wilde ik in ieder geval elke lift 1 keer pakken.

De Plattenkogel-X-press 1 en 2 waren weer erg druk maar de pistes waren nog rustig en zonder buckels. Bij de Filzsteinalmbahn en piste was het wel heel erg druk. De hele piste stond vol en bij de lift kon ook aangeschoven worden. Misschien dat een 8er beter was geweest dan een 4er daar. Bij de duxeralmbahn en pistes was het een stuk rustiger. En dat terwijl de pistes daar misschien nog wel fijner waren… De pistes worden bediend door een 4er stoeltjeslift. De blauwe afdaling bij de Duxer 6er bubble was een van de mooiste van de week :D De piste daar is enorm breed, niet heel vlak en er staat een snelle lift naast. Op de piste zijn er wel een hoop beginners maarja… Bij de lift hoefde je maar ongeveer maximaal 5 minuten te wachten. De rode pistes daar waren ook leuk. Toen ben ik maar even gaan lunchen bij de Duxeralm. De kaisersmärren waren daar minder lekker maar nogsteeds goed te eten. 's Middags vond ik het tijd om maar even tussen de pistes te gaan snowboarden… (sorry @Rogier) Dat waren meer een soort buckelvelden maar ik kan me voorstellen dat het er erg mooi is met verse sneeuw. Er waren ook een soort natuurlijke halfpipes gevormd op de plekken waar zomers riviertjes stromen. In een van de halfpipes kwam ik ineens een stukje poeder van 3 bij 3 meter tegen, ik gleed erin, mijn eerste keer in poedersneeuw, het was geweldig :D en even later kwam ik weer een vlak stukje met poeder tegen, dat leek ook zo klein en ondiep te zijn maar toen ik eenmaal stil stond en een halve meter wegzakte was het toch iets minder leuk :D In ieder geval weet ik nu ook dat het erg vermoeiend is om terug omhoog te klimmen als je elke keer een halve meter wegzakt. Na nog een afdaling gedaan te hebben ben ik snel via de Sonnwendkopfbahn en de Gipfelbahn terug naar Gerlos en terug naar het hotel gegaan.

De skiline en foto’s komen morgen.

#proudtobepartofleswintersporters

null

Daar ging ik vandaag heen :D Helemaal links de 42 ‘Diretissima’ zoals hij genoemd wordt, daarnaast als je heel goed kijkt de 41, net links van die rand bij die kleine bruine vlek, en weer rechts daarnaast heb je dan de rode piste.

null

Even over de oefenweide.

null

Mijn moeder begreep niet dat de foto points zelf een foto maken dus die dacht dat ze maar even een selfie moest maken…

null

Eigenlijk weet ik niet meer waar ik deze foto maakte… Ik dacht boven Gerlos maar het kan net zo goed Königsleiten zijn… In ieder geval was het uitzicht erg mooi :D

null

De skiline

null

Een kaart ter verduidelijking, tussen de 76 en 77 lag dat buckel, poeder, halfpipe en nog meer buckel stukje.

#proudtobepartofleswintersporters

Leuk om je verslag te lezen en je foto’s te bekijken. Leuk om de foto’s te herkennen. Niet veel later zijn we ook daar wezen skiën!!

null

Ben je nog hier wezen eten?? Die glijbaan naar de wc is echt geniaal bedacht!!

The mountains shall bring peace to the people

@martijn-koevermans ja bij de Larmach-alm, daar stond een rij voor de glijbaan terwijl de trap helemaal leeg was :D

#proudtobepartofleswintersporters

Hahaha, dat was ook toen ik er was!!

The mountains shall bring peace to the people

Vrijdag 20-02

Plan voor deze dag: Met de skibus naar Hochkrimml samen met mijn moeder.

Drukte: Aangezien ik deze dag alleen op de Gerlosplatte geskied heb kan ik over de rest van het gebied niks zeggen. Bij de Plattenkogel-x-press 1 en 2 was het nog best rustig omdat we er optijd waren, de rest van de Gerlosplatte viel ook wel mee op de Filzsteinbahn en piste na.

  • Mooie brede en niet te stijle pistes
  • Meestal vrij snelle liften
  • Weinig mensen op de pistes omdat elke lift ongeveer 3 pistes bedient.
  • Filzsteinbahn erg druk en de blauwe piste daar ook.
  • Te warm zoals elke dag ;)

Een paar dagen van te voren hadden we al het plan om deze dag naar hochkrimml te gaan. Ik wilde daar gewoon graag een keer skiën en mijn moeder wilde na 5 dagen skiles op mooie blauwe pistes gaan skiën. We pakten de eerste skibus om 9.15 richting de gerlospass. Daar aangekomen was het nog redelijk rustig bij de Plattenkogel-X-press 1 en 2. Daarboven vond mijn moeder het al eng om van de blauwe piste af te dalen. Doordat ze de dagen ervoor van stijle rode en zwarte pistes gegaan was met haar les was ze nu al weer bang voor de blauwe piste. Eenmaal beneden heb ik haar maar afgezet bij de Plattenalm… Zelf snel weer naar boven want er stond al een langere rij. Na nog een keer die blauwe piste gedaan te hebben ben ik verder de Gerlosplatte opgegaan. Eerst via de vrij vreemde verbinding van de top van de Plattenkogel-X-press naar de top van de Filzsteinbahn. Die verbindings paden worden amper geprepareerd en zijn slecht aangegeven waardoor je op de enorme buckels na niet kunt zien waar het pad loopt en waar het off-piste is. De blauwe piste bij de Filzsteinbahn was erg slecht met heel veel volk en erg veel buckels. De rij bij de lift was ook heel erg lang. Daarna ben ik via de veel mooiere en rustigere blauwe 81 naar de Duxeralm-bahn gegaan. Daar stond nagenoeg geen rij maar de lift is ook weer een stuk langzamer… Toen heb ik de blauwe 76, welke ik gisteren zo chil vond op snowboard, gepakt. Die was op ski’s nog fijner dan op snowboard! Aangezien mijn moeder aan me vroeg waar ik bleef voor de lunch ben ik maar snel teruggegaan naar de Platten-alm. De Duxer-6er-bubbel is behoorlijk snel en de rij daar is altijd beperkt. Bij de Platten-alm maar even een arena-burger naar binnen gewerkt. Die smaken niet verkeerd moet ik zeggen :D. Mijn moeder wilde graag naar beneden en die dacht dat ze zo even naar de lift kon lopen met haar ski’s en dat ze dan naar beneden mocht. Ik probeerde haar uit te leggen dat dat helemaal niet mocht volgens de regels maar daar wilde ze niks van weten. Toen het haar niet lukte om bij de lift te komen koos ze er toch maar voor om via de piste in pizza punt naar beneden te gaan, maar alleen als ik haar zou begeleiden… Toen we bij het allerlaatste wat stijlere stukje waren zij ik dat ze rechts aan moest houden. Dat was wel wat stijler maar minder ijs en buckels dus dat zou makkelijker moeten zijn. Toen blokkeerde ze alleen helemaal door het woord ‘Stijler’. Na 20 minuten zijlings lopen was ze beneden bij het busstation. En toen had ik 45 minuten van mijn skitijd opgebruikt aan een afdaling die normaal 2/3 minuten duurt… Snel weer omhoog zodat ik de 76 nog een aantal keer kon doen. De breedte van die piste is echt geweldig :D Hij begint wat ‘stijler’ waarna hij weer wat vlakker wordt. Op dat ‘stijlere’ stuk kun je mooi snelheid maken waarmee je tot het dalstation lekker lange bochten kunt maken. Ik geloof dat de piste ongeveer 2.5 km lang is dus dat is wel mooi. Die piste heb ik 8 keer kunnen doen waarna ik ook weer snel terug moest om de bus van 15.38 te kunnen halen. Om 15.37 stond ik beneden en sprinte ik naar de bus die op het punt stond om te vertrekken… Net optijd stond ik erin. 's avonds nog lekker gegeten, de spullen weer ingepakt :( en nog even gezwommen. Daarna nog besloten dat ik de volgende dag zou gaan snowboarden.

Dit was wat mij betreft een van de leukste of zelfs de leukste dag en de 76 is wat mij betreft de leukste piste van het skigebied: Lekker breed, niet te stijl, snelle lift en weinig volk. Ik vind het skigebied op de Gerlosplatte erg leuk en ik zou het erg aanraden voor beginners. De enige nadelen zijn de lage capaciteit van de Filzsteinbahn en de langzame Duxeralmbahn, ookal dat die wel een leuk uitzicht + mooie pistes heeft. Ook zijn er op de Gerlosplatte vrij weinig sneeuwkanonnen aanwezig. Elke lift heeft eigenlijk maar 1 besneeuwde piste en daarbij vaak nog 2 natuursneeuwpistes. Natuursneeuw ligt er meestal wel genoeg. De verbindingspaden bovenin zijn ook besneeuwd. Het grote voordeel aan de Gerlosplatte is wat mij betreft dat er vaak een sleeplift aanwezig is tot +/- de helft van de piste voor de beginners en dat er vaak de keuze is uit een leuke blauwe of een makkelijke/gemiddelde rode piste.

Morgen plaats ik hopelijk het laatste deel van het verslag, mogelijk ook nog een samenvatting van de hele vakantie. Dat zou wel mooi samenkomen met de seizoensafsluiting die ook morgen plaats vindt.

#proudtobepartofleswintersporters

null

Voor de zekerheid maar een foto van de timetable.

null

Skitracker aanzetten.

null

En zo ging mijn moeder naar beneden… Het was grappig om in de lift iedereen naar die sporen te zien wijzen :D

null

Het avondeten :D het laatste avondeten :(

null

De skiline van deze dag.

null

De skiline kaart van deze dag.

null

De skitracker, de 2 dagen hiervoor en de dag erna had ik hem ook gebruikt alleen die heeft hij op den duur verwijderd?

#proudtobepartofleswintersporters

Ha, leuk verslag weer. Dat wijzen vanuit de lift komt me bekend voor: dit jaar met een vriend op pad geweest die voor het eerst op de latten stond. Hillarisch om de horen hoe er door mede liftgebruikers werd gereageerd als hij stuntelend onderuit ging.

@MiyukiJan Ja klopt dat gebeurd altijd wel veel. Soms wel lullig voor die persoon maar wel grappig. Zeker als je aan het snowboarden bent en je valt, hoor je alle snowboarders in de lift tegelijk gaan lachen of oeeee roepen ofzo :D

#proudtobepartofleswintersporters

morgen of overmorgen komt het laatste deel. Vandaag ben ik te druk met school en mogelijk morgen ook maar donderdag moet in ieder geval wel lukken.

#proudtobepartofleswintersporters

Zaterdag 21-02

De laatste dag alweer :( voor mij was dit de 8ste ski/snowboard dag.

Mijn moeder ging een beetje in het Arena center chillen ,omdat ze niet meer durfde maar nogwel een skipas voor die dag had, en ik wilde naar Zell am Ziller gaan.

Drukte: Het was vandaag natuurlijk weer een wisseldag dus ik verwachte dat het nog rustiger dan de andere dagen zou zijn maar dat viel erg mee. Het was misschien zelfs de drukste dag van de week.

Wachttijden: Ongeveer 4-5 (!!!) stoeltjes bij de rustige liften en 6-7 (!!!) bij de drukkere. De gondels bij Königsleiten hadden zoals gewoonlijk ongeveer 2-3 gondels wachttijd. Al met al de langste (!!!) wachttijden van de hele vakantie.

  • Alweer erg zonnig en warm
  • Weer veel van het gebied gezien
  • 's ochtends goed geprepareerde afdalingen
  • Weer erg veel buckels na 10 uur…
  • Alweer erg zonnig en warm
  • Erg veel wind
  • Laatste dag :(

Zoals al eerder gezegd had ik het plan om naar Zell am Ziller te gaan. Dat omdat ik daar nog niet veel geweest was en omdat ik eens bij het actionpark wilde kijken. Toen ik daar een paar dagen eerder langs skiede bleek het namelijk toch groter te zijn dan verwacht. Toen ik 's ochtends boven kwam en op het geopende liften bord keek werd ik toch wat minder blij… alles was geopend op de Stoanmandl en de Teufeltal na… Precies de liften die ik moest hebben… Nouja, dan maar weer naar Königsleiten :D Bovenin bij de Isskogelbahn waaide het al behoorlijk en bij de Ebenfeld-X-press waaide het zo hard dat ik achteruit ging in plaats van vooruit :p Kruipend kwam ik op de piste waar het sturen er ook niet makkelijker op werd door die wind. Omdat het erg rustig was bij de Fussalm-X-press deed ik die nog maar een keer waar ik ook meteen mijn hardste val van de vakantie maakte… In een bocht ging ik over een buckel en toen lande ik 5 meter verder op mijn kont :p gelukkig had ik zo’n kont-bescherm-broek aan maar het deed alsnog 3 weken pijn… Even later was ik boven bij Königsleiten op de pistekaart aan het zoeken naar pistes die ik nog niet had gedaan. De 53 zag er op de kaart wel oke uit, een rode piste die uit kwam bij de Gipfelbahn, welke ik toch wel een van de fijnste gondels in het gebied vind. De piste zelf was bijna net zo chil als de blauwe 76 bij Hochkrimml. De piste wisselde stijlere stukken af met wat vlakkere waardoor je elke keer goed snelheid kon maken :D Het was er alleen op sommigen stukken wel enigszins druk maar dat was vaak goed te ontwijken. Na die afdaling 4 keer gedaan te hebben met tussendoor nog een keer de boardercross, was het tijd om terug te gaan om bij het Arena center te lunchen. De H… steak met friet is echt een enorme aanrader :D

Toen ik weer wilde vertrekken zag ik ineens dat de Stoanmandl en Teufeltal weer draaiden. Toch nog even snel die kant op want daar wilde ik wel graag naartoe. Onderweg waaide het nog wel erg hard maarja, de lift draaide in ieder geval :D Om bij het actionpark te komen moest ik eerst naar de Karspitz-X-press. Daarna had je een lang pad richting het funpark. Op dat pad lukte het me nog om te vallen :p best hard zelfs… Omdat het heel erg vlak was maakte ik geen bochten. Opeens hapte een van mijn kanten in de sneeuw waardoor ik viel… tijdens die val bleef de voorkant van mijn snowboard in de sneeuw steken terwijl ik verder vloog :p dat zorgde voor een nogal onaangenaam gevoel in mijn bovenbeen :p Na een tijdje ‘van het landschap genoten te hebben’ ging ik weer verder. Lopend deze keer omdat ik geen snelheid meer had. Het actionpark bestaat uit een funpark met een beginners line, een medium line en een rail-line, een bagjump (big air), een speedrun en een boardercross. Daar ben ik vanaf gegaan. Hij was opzich wel grappig maar op die van Königsleiten maakte je net wat meer snelheid. Na nog even bij de bag jump gekeken te hebben ben ik weer omhoog gegaan met de Karspitz-X-press. Vanaf daar kon ik kiezen: Of de rode piste naar de Hanser-X-press waarna ik ook weer de Kreuzjoch-X-press moest pakken of via een blauw, niet besneeuwd pad met sneeuwtekort direct naar de Kreuzjoch-X-press. Ik ging voor dat 2e wat met gelukkig niet teveel krassen opgeleverd heeft… Het pad was vrij ijzig en er kwamen erg veel stenen door, ook was het op sommige plekken best lastig om de snelheid een beetje laag te houden. Eenmaal boven vond ik het ook tijd om de Kapauns lift en piste een keer te doen. Het was er extreem rustig maar dat is niet zo gek met zo’n oude 2 persoons lift. De piste was opzich best leuk rood. Niet heel stijl en best lang. Op de kaart staat hij als besneeuwd maar ik ben wel een sneeuwkanon tegengekomen. Verder waren er nog 3 van die blokken waar een sneeuwlans op kan maar dat was het ook wel. Toch wel vrij weinig voor een piste van +/- 2 km… Het verrassende was dat er juist tegenover dat sneeuwkanon veel stenen door kwamen! Het was meestal wel te ontwijken gelukkig. Na een lange, koude en winderige rit was het tijd om terug te gaan :( Via de Krimml-X-press en de verbindingspistes kwam ik weer uit bij de Stoanmandl. Vandaar af aan ben ik in een keer naar het dal gegaan. Bij de dalafdaling heb je 3 keer de keuze of je de rode of de zwarte variant wil doen. Die zwarte variant stukjes snijden dan vaak net zo’n bocht af dus die zijn ook niet veel langer dan 100 m. Ze zijn wel een stuk rustiger en breder dus die deed ik deze keer wel. Als het wat drukker is op de dalafdaling zou ik het zeker aanraden om dat te doen want de sneeuw is er wel echt een stuk beter :D En toen was ik beneden :( skipas inleveren, de snowboardspullen in hun tas, Joggingpak aan en naar Joe’s restaurant voor het laatste avondmaal… De pizza die we er kregen was best goed te eten, de sfeer daarzo was echt niks… Het was klein, niet echt authentiek en er overal liepen schreeuwende kinderen… De bediening en de ouders zeiden daar ook gewoon niks van… Na het eten nog even afscheid genomen van Gerlos en nog even gechilld. Rond kwart over 8 was de bus er en gingen we weer richting Eindhoven. Onderweg kwamen we nog langs de verlichte Arena-coaster en langs de verlichte dalafdaling van Kaltenbach wat wel leuk was om te zien. Daarna viel ik perongeluk in slaap waardoor ik de hele rit door de bergen miste… rond 7 uur 's ochtends waren we aangekomen in Eindhoven en stond mijn vader ons weer op te wachten.

Het was een geweldige eerste wintersport :D:D:D

Binnenkort komt er een samenvatting en een nabeschouwing :D

#proudtobepartofleswintersporters

Je mag je tekst over meer alinea’s verdelen ;) leuk om te lezen verder!

❄️

null

Fett uitzicht :D

null

Uitzicht richting de Falschbachbahn. Die bruine plek rechts van het midden van de lift was die grote bruine plek op de zwarte 41. Het weer was al een stuk minder zonnig.

null

Boven Zell am Ziller, zoals wel te zien is was het weer 's middags al een stuk minder dan 's ochtends.

null

De natuursneeuw laag was niet zo geweldig dik zoals rechts zichtbaar.

null

De bergen waren hier wat ruiger dan bij Gerlos, misschien door de hoogte? Rechts een van de sneeuwkanonnen van Zell am Ziller. Het viel me hier op dat het vaak voorkwam dat gedeeltes van pistes besneeuwd werden in plaats van hele pistes.

null

Deze foto had ik al eens eerder gemaakt.

null

Ingezoomd, in de verte scheen de zon een beetje.

null

Het werd nogal bewolkt.

null

null

Doei :(

null

De skiline

null

De skiline map, het paste er net niet op…

#proudtobepartofleswintersporters

lekker vic, je blijft ons maar vermaken met je vakantie :D

Certified ski-boy, glijbewijs

na-pret @Jorian :D

#proudtobepartofleswintersporters

Zo dat was mijn eerste wintersport :D Ik was al een keer met school geweest maar die tel ik niet mee. Ook die keer naar Willingen met regen en beginnersles bij de rolband tel ik niet echt mee. Als het aan mij ligt gaan we volgend jaar weer :D Mijn moeder vond het minder leuk maar dat was meer van de schrik. Deze zomer nog minimaal 1 dag, afhankelijk van het weer en mijn rapport misschien meer, naar de Hintertuxer Gletsjer. Of ik ga skiën of snowboarden weet ik nog niet maar ik maak er misschien nog wel een verslag van :D De eerste week van die vakantie zit ik in Gossensass in Zuid-Tirol. De tweede week in Lanersbach. Vanaf het balkon van het appartement zouden we uitzicht op de Gletsjer moeten hebben dus dat wordt ook leuk :D

Het gebied kende ik dus al van een zomervakantie een paar jaar geleden en van skikamp vorig jaar. Ik kon wel merken dat ik sinds skikamp nog wat geoefend had met skiën :D Toen pizza-punt en nu parallel :D

Dag 1: Busreis van 12 uur, helemaal enthousiast bij de eerste sneeuw + bergen :D

Dag 2: Aangekomen bij het hotel en de eerste kilometers gemaakt. Eerst boven Gerlos en daarna nog heel even richting Königsleiten. Om 8 uur 's avonds in slaap gevallen door het skiën en de busreis :D

Dag 3: De eerste volledige dag in Oosterijk. Op snowboard naar Königsleiten en Zell am Ziller geweest, waarbij ik Königsleiten wat leuker vond qua pistes.

Dag 4: Via Königsleiten naar Hochkrimml gesnowboard. Daar lekker wat pistes die ik van skikamp kende gesnowboard.

Dag 5: Skiles bij de 7 en 8 jarigen… Naar hochkrimml geskied en weer terug. Waarbij ik assisten-leraar mocht zijn :D

Dag 6: Deze dag veel geskied bij de skiles van Rambo, de beste volwassenen groep :D De hele dag bij Zell am Ziller geskied. Op ski’s is het daar een stuk leuker dan op snowboard.

Dag 7: De zwarte pistes bij Königsleiten uitgeprobeerd en de rest van de tijd op de Gerlosplatte gesnowboard.

Dag 8: Met mijn moeder op de Gerlosplatte geskied. Na een afdaling ben ik alleen verder gegaan en heb ik vrij vaak de 76 gedaan. Heen en terug met de Skibus, die wel altijd op tijd is, was best leuk voor een keer.

Dag 9: De laatste dag alweer :( Eerst veel boven Königsleiten gesnowboard en daarna bij Zell am Ziller bij het actionpark gekeken. 's avonds weer terug naar huis :(

Dag 10: 's ochtends vroeg aangekomen in Eindhoven.

Dat was het dan :D Binnenkort nog een korte review over het gebied hier :D

#proudtobepartofleswintersporters

Plaats een reactie