Tochtjes vanuit Champagny

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Hoihoi,

Vanaf 7 maart zijn wij een weekje in champagny en vanoise, hebben wel de paradiski skipas. Ik kan alleen weinig info vinden van de pistes bij dit dorp. Is dit voor beginners te doen? En welke blauwe pistes in het gebied zijn voor beginners prima te doen? (Blauw in Frankrijk is lastiger dan in Oostenrijk hoor ik vaak?).

Mocht er iemand tips hebben, hoor ik dat graag!

Bedankt!

Hoi Paula,

Hieronder een scan van Champagny en Vanoise, afkomstig van m’n pistekaart van een paar jaar terug. De 2 pistes bij het dorp zijn rood en zijn niet de makkelijkste. Maar als je de gondel naar boven neemt dan zijn er genoeg makkelijke pistes te vinden. Eventueel kun je denk ik ook wel de gondel terug naar beneden nemen.

Voor dichtbij vond ik de drie pistes langs stoeltjeslift Rossa erg mooi. Breed, een beetje heuvelachtig, maar niet zo steil en heerlijk om te carven. Een specifiek tochtje zou ik niet kunnen aanbevelen, het hele gebied is prachtig en je kunt het zo gek maken als je wilt, b.v. met de Vanoise Express naar Les Arcs.

Martin

null

Kom net terug vanaf boven bij de gondel kun je alle kanten op bijvoorbeeld vanaf roche de mio kun je de piste le tunnel nemen naar belle plagen en van daar verder. Leuke tochtjes mogelijk.

Ben er dit jaar ook geweest , dalafdaling naar Champagny moet je niet met beginners doen . Je neemt beter de gondel terug dan . Een mooi tochtje voor beginners is vanaf de gondel boven doorsteken achter het sleepliftje en naar de Verdons-sud lift gaan , daarboven de verdons piste naar Plagne centre naar lift la bergerie .Dan naar plagne bellecote daar kan je dan kiezen om nog enkele pistes te doen met de blanchets lift of je neemt de gondel naar Roche de Mio .Vandaar is de tunnel piste zeer leuk of je gaat via levasset piste richting Champagny en kom je terug uit aan de verdons lift .Tip terras aan de Borselier beneden is zeer aangenaam en het eten lekker ! Heb je er nog niet genoeg van Borselier lift nemen en vervolgens de Rossa lift en de 3 pistes daar zijn idd super .
Mooi gebied , Champagny een leuk dorp , genieten maar .

Bedankt voor de tips, gaan we zeker proberen! En daarna gewoon met de gondel terug :)

Plaats een reactie