Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Mooie foto’s op dat forum inderdaad. Er wordt daar met enige teleurstelling gepraat over het niet doorgaan van het vervangen van lift 15 (Kappe) door een stoeltjeslift. Dat daar tot nog toe nog geen bekendmakingen over zijn gemaakt wil toch nog niet zeggen dat die plannen voor komend jaar van de baan zijn, of zie ik iets over het hoofd?

Victor_Varsseveld op 2 jun 2015 21:37

Niets is zeker, we zijn wel vaker verrast…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Hopelijk, want wat tot nu toe allemaal gaat gebeuren zijn mooie verbeteringen maar ik val er nog niet van mijn stoel af…

Er werd gesproken van een Bigfive toch? Is de nummer 5 inmiddels ook al bekent? Of was het stiekem toch gewoon een big 4 ? Maar bekte Bigfive lekkerder ? Of heb ik zitten slapen?

nummer 5 is toch die lopende schans bij de schans! De belangrijkste verbetering is natuurlijk wel de Poppenberg, bij drukte zijn de wachtrijen daar altijd lang. Kappe schijnt nu dus twijfelachtig te zijn? Wel vreemd, je zou verwachten dat dit een veel hogere prioriteit heeft dan Bure Herrloh of Astenstrasse. Maar dit heeft waarschijnlijk te maken met eigenaarposities.

De aanpassen van de Astenstrasse is een opertunity die voortkomt uit een andere verbetering. Ik hoop nog steeds dat op de kappe iets gaat gebeuren. Dit is ook eigen belang omdat ik meer last heb van de drukte daar dan op andere plaatsen in het gebied. Blijven hopen voorlopig dat Brinkmann alsnog iets gaat ondernemen.

De aanpassen van de Astenstrasse is een opertunity die voortkomt uit een andere verbetering. Ik hoop nog steeds dat op de kappe iets gaat gebeuren. Dit is ook eigen belang omdat ik meer last heb van de drukte daar dan op andere plaatsen in het gebied. Blijven hopen voorlopig dat Brinkmann alsnog iets gaat ondernemen.

Jos12345 op 3 jun 2015 19:09

veelvuldig bezoek aan Kletterwald, Sommerrodelbahn, panoramabrücke en Bikepark kan helpen! ;-)

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Verhaal rondom Kappe is denk ik iets complexer dan bij de rest. Niet te vergeten dat Kappe meeste geld verdient in de zomer aan MTB-ers. Een betere verbinding voor skiërs is dus belangrijk maar niet noodzakelijk. Ook niet te vergeten dat de nieuwe lift aan Kappe in het eerste skiseizoen slechts een aantal dagen open was en dat ze pas dit jaar konden inzien wat ze van de lift tijdens een “normaal” seizoen kunnen verwachten. Daarnaast is het helaas zo dat de verbinding nu wel aanwezig is en dat een stoeltjeslift wel functioneel is maar relatief weinig gaat bijdragen aan X-factor van het gebied. Persoonlijk vind ik dat het een must is, omdat ik zelf ook heel vaak merk dat ik geen zin heb om naar Kappe te gaan vanwege trage band en altijd drukke sleeplift.
En de logica in Winterberg is niet gelijk aan logica in rest van de wereld, vandaar dat ze door waanzinnige beslissingen een waanzinnig skigebied hebben gemaakt!

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Ik merk dat als ik ga ik gewoon direct de eerste liften pak richting Kappe, daar ga skiën tot ik het beu ben en vervolgens de rest van de pistes over ga waaien.

Zoveel prioriteit heeft een stoeltje richting Kappe bij mij niet. Het gevolg zou kunnen zijn dat het daar drukker wordt en dan heb ik liever de verbinding zoals deze nu is. ;)

Hopelijk, want wat tot nu toe allemaal gaat gebeuren zijn mooie verbeteringen maar ik val er nog niet van mijn stoel af…

Frank66 op 3 jun 2015 17:02

Wat is daar dan voor nodig? Een verbinding met een ander skigebied? Die komt er helaas niet. Het gaat om de hoeveelheid nieuwe liften en vooral ook hoe ze gebouwd worden en sommige pistes er straks uit zullen zien. Let maar goed op wat er zo rond de Poppenberg en Büre-Herrloh zal gebeuren.

nummer 5 is toch die lopende schans bij de schans!

koen_s op 3 jun 2015 18:57

Zo kan je dat meer of minder zien, als je de kleinste lift als laatste neemt.

De grote vraag die nog open stond was natuurlijk waar de oude stoeltjeslift van Möppi naartoe gaat. Die blijft in zijn eigendom. En wat heeft hij naast de Poppenberg en Sürenberg? Precies, de Ruhrquelle. Hij wil van dat skigebied niet alleen vroegstarter maken vanwege de snowfactory, maar vooral een echt beginners gebied. Stel je voor: Een stoeltjeslift direct aan de doorgaande weg, nog voor Winterberg met mooie makkelijke pistes… inclusief skischool, skiverhuur en restaurant. Hebben beginners meer nodig? Nee. Wat doen de prijzen? Zijn duidelijk goedkoper. Drie keer raden wat er zal gaan gebeuren… :)

Niet te vergeten dat Kappe meeste geld verdient in de zomer aan MTB-ers.

Lange op 4 jun 2015 11:09

Aan het seizoen op zich verdienen ze inderdaad meer aan de zomer, omdat het seizoen langer en stabiler is, maar per dag verdienen ze meer in de winter. Op die manier zijn voor hun beide seizoenen erg belangrijk. Het probleem is nu eerder dat de investeerder natuurlijk wat lucht wil happen, na nu een eindelijk redelijk winterseizoen. Verder moet de nieuwe lift aan de Käppchenhang eventueel ook voor bikers geschikt gemaakt worden, om de oude sleeplift niet te hoeven laten staan of verplaatsen.

Persoonlijk vind ik dat het een must is, omdat ik zelf ook heel vaak merk dat ik geen zin heb om naar Kappe te gaan vanwege trage band en altijd drukke sleeplift.

Lange op 4 jun 2015 11:09

Die trage lopende band is mij ook een doorn in het oog, maar van drukte voor de sleeplift heb ik eigenlijk nooit geen last van. Ik vermijd natuurlijk ook wel de drukste dagen en/of tijdstippen. ;) Je kan de sleeplift natuurlijk ook als pluspunt zien: Het schrikt nog altijd een hoop beginners af en het zorgt dat het er niet gelijk overvol wordt.

En de logica in Winterberg is niet gelijk aan logica in rest van de wereld, vandaar dat ze door waanzinnige beslissingen een waanzinnig skigebied hebben gemaakt!

Lange op 4 jun 2015 11:09

De grap is dat de escalatie, waarmee die ‘waanzinnige beslissingen’ oorspronkelijk begonnen zijn, onder invloed van alcohol heeft plaatsgevonden. :P

Dat bedoel ik @Frans :) :) :)

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

@frans
Ik weet nog goed dat ik een jaar of vijf geleden aan Klaus (aka Möppi) vroeg of hij de achtzitter ging bouwen. …
"Dan staan ze boven te wachten in plaats van beneden! " was het antwoord. …
En ja, alcohol vloeit rijkelijk in de bergen. Niet altijd goed, maar creatief word je er wel van :-)

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

@HarryvdBerg: Ja, typisch iets voor hem om zoiets te zeggen. Maar goed, in feite heeft Klaus niks over de skiliften te vertellen. Hij runde slechts de skihut. Afgelopen seizoen overigens helaas voor het laatst actief.

Ha wat een beetje alcohol niet kan doen. Laat ze nog maar meer drinken dan komt er nog veel meer moois in winterberg misschien.

@ Frans of harry of iemand anders die het weet.

De bure herrloh lift komt die een heel stuk naar rechts? En waar het oude dalstation nu staat word dat piste? Dan krijgen we daar een mooie brede piste.

Ha wat een beetje alcohol niet kan doen. Laat ze nog maar meer drinken dan komt er nog veel meer moois in winterberg misschien.

@ Frans of harry of iemand anders die het weet.

De bure herrloh lift komt die een heel stuk naar rechts? En waar het oude dalstation nu staat word dat piste? Dan krijgen we daar een mooie brede piste.

roelvossie op 4 jun 2015 20:59

Bergstation blijft ongeveer op dezelfde plek, het dalstation gaat naar rechts en iets richting Moppi (van onderaf gezien). Kan niet anders, want onderaan piste 6 was het met de 4-zitter al een catastrofe. Daar wordt het inderdaad een stuk breder en beter,

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

@HarryvdBerg: Ja, typisch iets voor hem om zoiets te zeggen. Maar goed, in feite heeft Klaus niks over de skiliften te vertellen. Hij runde slechts de skihut. Afgelopen seizoen overigens helaas voor het laatst actief.

Frans op 4 jun 2015 18:07

Ja, erg jammer… altijd goed voor een grap en gezelligeheid. Wel goed dat hij naar zijn lichaam luistert, na die eerdere klap… Florian maakt er intussen wat moois van…

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Hoe zit het eigenlijk met de snowmaker? Komt die nog of is die geannuleerd?

Ik vind de Ruhrquelle een prima investering. Nu zal er zo goed als onderbroken skiles kunnen aangeboden worden. En dat is toch wel het gros van het cliënteel in WB. De krokus is meestal sneeuwzeker gebleken, maar met Kerst is het toch soms problematisch. Niet alleen in WB uiteraard :). Wat men hier realiseert is eigenlijk een heel mooi voorbeeld van hoe je met passie veel kan verwezenlijken!

Met de aanpassingen nu rond de Poppenberg heeft dit skigebied een hele mooie moderne kern. Hier kunnen ze dan een paar jaren op teren en sparen misschien wel voor een of andere verbinding. Zeer goed bezig daar. Ze zien mij daar jaarlijks zowieso, en dit is eigenlijk vooral uit sympathie voor de vele investeringen die men maakt. En natuurlijk de gezelligheid voor een mini ski dicht bij huis! TOP!

Hallo iedereen

Zeer goed bezig daar. Ze zien mij daar jaarlijks zowieso, en dit is eigenlijk vooral uit sympathie voor de vele investeringen die men maakt. En natuurlijk de gezelligheid voor een mini ski dicht bij huis! TOP!

Joy85 op 5 jun 2015 09:06

Geldt ook voor mij. Sinds 2012 een jaarlijkse bezoeker, afgelopen seizoen zelfs 3x geweest.
Bizar om met Pasen nog in een laaggebergte te kunnen skiën, maar het is me al 2x gelukt. Ook zit ik soms in andere vakanties in de buurt als de sneeuwbedekking weg is en ik de fietsen achter op de auto heb gebonden.

@roelvossie: Het nieuwe dalstation van de Büre-Herrlohlift komt ondergronds, ala Sürenberg, en wordt in de Weltcuppiste van de Poppenberg geïntegreerd.
@HarryvdBerg: Het leukste aan Klaus vond ik altijd dat hij 's ochtends al op een manier bezig en praten was, alsof hij al een paar drankjes op had. Dat maakte hem (op een positive manier) legendarisch! :)
@Joy85: Voorlopig is de IDE Snowmaker nog niet onderweg.
@rppol: Het is een bekend misverstand, maar laaggebergtes bestaan eigenlijk niet. In dit geval praten we al over een middelgebergte. ;) http://de.wikipedia.org/wiki/Rothaargebirge

@ Frans dat is toch weer super dat ze het zo willen gaan doen. Gewoon over het dalstation heen skiën en rechtsom naar de lift super.
Frans had jij ook nog een filmpje gemaakt de laatste keer dat je er was? Dacht zoiets te lezen op alpinforum. Zal de webcams goed in de gaten houden of er al iets gebeurd op de bure herrloh.

Ik hoop toch dat die nieuwe lift naar de kappe er komt. Er ontstaat dan namelijk een hele mooie brede carvepiste op de plaats waar nu de sleeplift staat

Ik hoop toch dat die nieuwe lift naar de kappe er komt. Er ontstaat dan namelijk een hele mooie brede carvepiste op de plaats waar nu de sleeplift staat

Frank9 op 5 jun 2015 17:38

Ik vond de piste naast de sleeplift er ook erg lekker uitzien maar de rij bij de sleeplift niet dus maar lekker links laten liggen.

Übung macht den meister!!!

En ik hoop dat, als het zover is, dat ze bergstation gaan verhogen. Het bovenste stuk is redelijk vlak want als je van Kappe naar Kappchen gaat moet je behoorlijk wat schaatsen.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Harry weet je al of dat de stoeltjeslift van moppi naar de ruhrquelle verhuisd? Zo ja komt hier dan een extra lift of gaat deze de sleeper vervangen. Jij had hier toch al ideeën over?

Harry weet je al of dat de stoeltjeslift van moppi naar de ruhrquelle verhuisd? Zo ja komt hier dan een extra lift of gaat deze de sleeper vervangen. Jij had hier toch al ideeën over?

Jos12345 op 6 jun 2015 11:16

Hierop heb ik samen met de chef van Neue Skischule Winterberg al 18 jaar geleden gespeculeerd. Je kunt vanaf de Ruhr tot aan bovenop de Dumel een piste van een kilometer lang maken met een gelijkmatig verval a la lift 10, oftewel geweldig voor échte beginners. Mij zijn echter concreet geen plannen bekend in die richting, maar dat het kán, ja: heel goed!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Harry weet je al of dat de stoeltjeslift van moppi naar de ruhrquelle verhuisd? Zo ja komt hier dan een extra lift of gaat deze de sleeper vervangen. Jij had hier toch al ideeën over?

Jos12345 op 6 jun 2015 11:16

In dat geval zou het een extra lift zijn. Maar ook de sleper kan eventueel vervangen worden. Linksachter op het terrein ligt echter een ideaal beginnersgebied om ontsloten te worden; piste kan vele tientallen meters breed worden en meer dan een kilometer lang.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Jetzt Geht’s Los! Op de webcam van de poppenberg zijn graafmachines te zien en alle stoeltjes zijn reeds verwijderd van de Poppenberglift! Here we go!

Via alpinforum is het hele proces te volgen, via het bautagebuch

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=53…

Hoi
Wie weet wat voor betonnen bakken er aan de voet van de bure herrloh staan. Is dat misschien voor de uitbreiding van kunstsneeuw?

Hoi
Wie weet wat voor betonnen bakken er aan de voet van de bure herrloh staan. Is dat misschien voor de uitbreiding van kunstsneeuw?

Plaats een reactie