Op zoek naar een gezellig wintersport groepje "dertigers" (in week 11 - vanaf 12 maart 2016)

Hoi!

Om niet langer andermans topic te kapen, toch maar even een los draadje!

Vanuit https://www.wintersport.nl/forum/topic/201457 was er, vergelijkbaar aan twintigers, ook een aantal dertigers die reageerden. Laten we kijken of we hier een verzameltopic kunnen maken voor mensen die een groepje gelijkgestemden zoekt, ergens zo rond maart, om in een zelfde gebied terecht te komen!

Vast een aantal mensen taggend die daarin reageerden, waaronder @nienke, @flow en @rmgb

Zelf ben ik skiër, 33jr, die na een seizoen of 4 aardig de rode berg af komt, maar by no means zichzelf 100% comfortabel op zwart durft te noemen :-)

*bericht bewerkt door moderator op 21 sep 2015 10:17: In goede subforum geplaatst

Ik heb dus interesse. Kan de week van 5-12 maart, 12-19 maart (voorkeur) en 20-27 maart.

Voorkeur voor een wat groter gebied (Oostenrijk, Frankrijk, Italie, Zwitserland), mooie accommodatie (hoeft niet de hoofdprijs te zijn, maar ook geen low budget) en lekker eten.

oja, of iemand nu beginner of expert is, maakt mij niet uit. Dat lost zich wel op.

Hallo,

Ik heb ook interesse.
Ben zelf skiër, 32 jaar, heb ± 10 weken ski ervaring. Kan leuk rode pistes afkomen, zwart kom ik ook wel beneden alleen dan iets rustiger.

Hoi allemaal,

Ik ben een snowboarder van 42 jaar (althans, als het sneeuwseizoen goed en wel van start is gegaan wel in ieder geval). Niet echt meer een dertiger dus, maar jong van geest dus ik denk dat dat wel goed komt :P

Qua ervaring zit ik aardig op hetzelfde niveau als @Wouter1981, vooral omdat we de afgelopen 3 jaar 4x samen op wintersport zijn geweest (we zijn vrienden en collega’s ;).

Ergens in maart wil ik erg graag een gave week naar een voor ons nieuw gebied (bij voorkeur). Buiten de schoolvakanties is echt een hele grote pre, niet zozeer vanwege de prijzen, maar wel vanwege de mogelijke drukte op de piste’s.

Ik heb er in ieder geval zin in!

volgens mij zijn de schoolvakanties in februari en pas eind maart is de paasvakantie (belgie/duitsland), Dus dat komt mooi uit.
@Hindrik je hebt het over een voor jullie nieuw gebied? waar denk je aan?

@rmgb We (@Hindrik en ik) zijn voorheen naar Valfrejus (klein), Val Thorens, Alpe d’Huez en naar Les Sybelles geweest.
Ik ben zelf erg benieuwd naar Tignes, Sölden of Ischgl

Eind maart lijkt mij inderdaad ook mooi voor de 2e keer – ik wil als 't effe kan in December ook een week meepakken.

ischgl heb ik al in april staan. Ik zou graag weer eens naar portes du soleil willen, vorig jaar kerst letterlijk in water gevallen. Maar andere plekken zijn ook optie.

Hallo!

Zo te zien is er al aardig wat animo! Wat betreft mijn planning komt de week 12-19 maart het beste uit, maar zolang het voor pasen is zal het geen probleem zijn.

Zelf ben ik een gevorderde snowboarder van 33 jaar. Voorkeuren qua gebieden heb ik niet, zolang er genoeg km te pakken zijn (denk aan 100+).

Ben benieuwd naar de uitkomst :)

Dag all… Ik heb interesse in een extra week… Maar mijn eerste week met familie moet nog geboekt worden. Dus ik kan nu nog niet teveel zeggen over hoe serieus het voor mij is. Zoals het er nu uit ziet ga ik januari of begin februari met familie. Dan zou maart natuurlijk mooi te combineren zijn.

Ik ben vorig jaar in Portes du Soleil geweest, mooi gebied. Daarvoor 2x Val Tho, en inmiddels ook 2x in Grand Massif. Heel eerlijk: waar naar toe maakt niet heel veel uit. Als er maar sneeuw is. Het liefst wel een gebied waar langere tochten te maken zijn. Dat vind ik echt heerlijk om te doen.

Mijn ervaring: 6 weken, ik kom rood goed af. Zwart als het moet ook, maar ga liever voor iets meer relaxed en gewoon lekker skien.

Mochten jullie al wel op kortere termijn eea vast willen leggen, dan weet ik niet of ik dat kan waar maken. Dus dan zie ik wel wat er van komt.

Btw: wat is het toch heerlijk om weer naar de sneeuw te kunnen uitkijken! :-)

Take a smile :-) :-) :-) :-)

@Jules123 Wellicht is dit topic ook interessant voor jou… Je schrijft dat je kijkt naar maart, tot nu toe gaat het hier om een groep om in maart wat te plannen… Dus kijk eens, zou ik zeggen.

Take a smile :-) :-) :-) :-)

Hallo allemaal

Leuk te zien dat er plannen gemaakt worden. Zoek inderdaad nog een reisje ergens rond maart. Bestemming maakt niet zoveel uit als het maar een sneeuwzeker gebied is. Ben benieuwd om te zien wat het gaat worden. Moest het concreet worden wil ik alvast wel rijden.

Leuk, al die interesse zo vroeg in het seizoen. Is al een aardige groep met 6 en 1 misschien. Wellicht handig om wat concreter te worden met datum en gebied en voorkeur voor accommodatie (hotel/appartement)?

Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de week van 12/3 - 19/3.
Voorkeur gebieden: portes du soleil, SerfausFissLadis, Solden
Voorkeur voor hotel

Wie doet een tegenvoorstel?

Qua voorkeur word ik zelf altijd wel blij als ik relatief dichtbij de acco (of dat nou een hotel is of een appartement maakt me al minder uit) op de piste kan stappen. Ik zal wel verwend zijn maar voor mij is ski-in/ski-uit wel ultiem :) Veelal kom je dan volgens mij in Frankrijk uit? Verder houd ik wel van doorskiën en niet té veel dubbelskiën, dus een paar honderd km aan piste :) Fijn dat 'r ook wat skiërs meegaan! Als skiër met boarders op pad heeft zo z’n eigen uitdagingen ;)

ja dicht bij piste heeft ook mijn voorkeur. Lukt ook in oostenrijk of italie meestal wel.

Ik ga dit topic zeker in de gaten houden, ben zelf 39 jaar, snowboarder, ca 10 wkn ervaring, sta graag vroeg op om de eerste sporen te trekken, maar dan niet tot 16.00 uur…dan begint het namelijk op werken te lijken…
Heerlijk die blauwe pistes, rood ook prima, zwart laat ik aan de professionals over.

Gezellig na een dagje boarden, apres ski, maar dan niet tot diep in de nacht, hapje eten, wijntje erbij en uiteraard de sterke verhalen van die dag mogen niet ontbreken.

Rijden heeft zeker niet mijn voorkeur, dus als het een skigebied is met op redelijke afstand een luchthaven, dan lijkt het mij wel leuk, verder voorkeur Oostenrijk, maar andere landen ook prima.

Hallo iedereen

Ik ben Bart (30 jaar )een gevorderd snowboarder en ok skiër

Ieder jaar ga ik een 10 tal keer boarden

De laatste jaren neem ik een Tirol Snow Card = 90 skigebieden in Tirol Oostenrijk

Ik kan me meestal vrijmaken en neem graag iemand mee

Party na het boarden/skiën is super en 's ochtends ben ik meestal vanaf 9 op de piste

In het forum zie ik begin maart passeren = geen probleem

Nog iemand die begin november gaat of december 2015?

Wie wil mee?

Greetz Bart

Hoi Bart,

Het klinkt alsof je een zeer ervaren snowboarder bent.
Ik ben 31 jaar en een gemiddelde snowboarder die de piste graag afwisselt met funpark.
Zelf wil ik in het voorseizoen, liefst december, een weekje snowboarden.
Dus heb zeker interesse!

Groeten Harmen

Zo, ik heb gisteren kaarten voor Muse weten te bemachtigen, op 09 Maart!

Dat houdt in dat ik dan het liefste de week erna zou gaan boarden, dus 12 - 19 Maart.

Wie biedt nog meer? :)

@hindrik ik had ook al een voorkeur uitgesproken voor die week. Zie mijn vorige berichtje.

“Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de week van 12/3 - 19/3.”

In die week is trouwens in PDS ook “Rock de piste” festival. Ik weet niet of daar animo voor is?

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de week van 12-19 maart.

Wat betreft voorkeur qua gebied ben ik niet de moeilijkste :). Zolang er genoeg km zijn en tochten gemaakt kunnen worden.

In die week is trouwens in PDS ook “Rock de piste” festival. Ik weet niet of daar animo voor is?

rmgb op 23 sep 2015 10:39

Oeh, dat is stiekem best wel een toffe combinatie! Ik ken amper namen van 't programma, maar dat mag de pret niet drukken! ;-)

Ik heb heel basic een kleine verzameling gemaakt van wat voorkeuren hier en daar. Hij’s nog niet 100% compleet dus fakkel me niet te hard af als ik iets over 't hoofd heb gezien ;)

https://goo.gl/7k1mt8

Voorzichtig zie ik vanaf 12 maart regelmatig langskomen en hoor ik een paar keer Portes du Soleil alleen is @nienke daar al geweest vorig jaar.

Hallo

Leuk dat er wat overzicht in is gekomen. Wat mij betreft is die week prima (ben niet de moeilijkste als het over timing). Ik ben nog nooit in Pds geweest dus dat zou goed uitkomen. Het is ook één van de minder verre gebieden qua afstand, dus dat is ook altijd handig! Wat betreft accommodatie heb ik wel een lichte voorkeur voor een (groot) appartement.

@rmgb Ik had inderdaad gezien dat je dezelfde week als voorkeur had opgegeven, so that’s cool :P

Ik was nieuwsgierig naar de anderen in deze discussie, maar daar lijkt inmiddels ook al redelijk wat animo voor te zijn!

Ook dat rock-feest klinkt als een extra reden om rond die tijd daar eens rond te neuzen ;)

Ik volg nog steeds hoor ;-) Nog een keertje PdS is voor mij geen reden om af te haken en de combi klinkt ook erg leuk!
Dus ik blijf het nog even volgen. Appartementen in Frankrijk zijn altijd erg klein, daar moet je wel rekening mee houden. Afgelopen jaar zat ik in Avoriaz, in een heel (te) klein appartement…

PdS is een mooi gebied, je kan lange tochten maken, maar ik vond het af en toe wel wat vlak, waardoor je moest prikken (en das niet mijn hobby). De liefhebber kan in dit gebied de Mur Suisse mee pikken ;-) Zie Youtube… Ik wil dan vanuit het liftje de foto’s wel verzorgen…

Take a smile :-) :-) :-) :-)

Zelf vind ik Morzine gezellig, maar ook Chatel ( hotel Le schuss, bij la linga is een aanrader). Avoriaz is meer betondorp

@wouter1981 goed idee zoń overzicht. Wat is jouw idee, hoe verder?

Momenteel heb ik geen concrete plannen.

Hier hoop ik vooral een aantal mensen te treffen die ongeveer in dezelfde regio in 't zelfde tijdvak met elkaar samenkomen. Dat hoeft voor mij nog niet eens per sé in 'tzelfde appartement of per sé allemaal in 'tzelfde hotel, maar gewoon een groep gelijkgestemden die je van tevoren al eens hebt gesproken.

Daarnaast maak ik me niet de illusie dat we iedereen tevreden kunnen stellen, dat is niet mijn doel en ook helemaal niet erg als dat niet lukt. Met een groep van dit formaat is dat een behoorlijke uitdaging namelijk :)

Als we wél met z’n allen als een groep die kant op gaan is 't wel handig om eerst eens een keertje met elkaar af te spreken om te zien of 't een beetje klikt denk ik ;-)

Persoonlijk denk ik dat ik zo rond december, na de eerste week, eens ga kijken naar iets concreets voor de tweede week. Maar als jullie denken, “laten we in oktober voor maart boeken als groep” wil ik daar best wat coördinatie tegenaan gooien! Zeg 't maar, wat willen jullie graag?

Prima als jij het initiatief neemt om iets te prikken om ergens in oktober samen te komen en een voorstel te doen voor maart.

Plaats een reactie