Nederlandse skileraren in Italie

Welk skigebied raden jullie aan in Italië?

Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen met 2 kinderen van 6 en 4 en we kunnen weg van 19-26 dec.

We zouden het heel fijn vinden als de kinderen skiles kunnen krijgen in het NL of semi NL.

Verder vinden we lekker eten belangrijk.

Dank voor de tips!

Ik heb vorig jaar bij alle skischolen geïnformeerd in Breuil Cervinia, maar daar hadden ze in ieder geval geen Nederlandse skileraren. Nou is dat ook een gebied waar bijna geen Nederlanders komen…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

In Selva, val gardena is er tenminste 1.
Die speelt altijd kerstman in ons hotel.
Geeft les bij SKI 2000

Nederlands sprekende leraren zijn dun gezaaid in italie. Maar ze spreken vaak wel duits/engels dus dat zit wel goed. Kinderen zijn zo jong dat ze de talen/instructies toch vaak snel oppikken.
19-26 is wel hoogseizoen dus er is natuurlijk beperkt plek. Ik zou even kijken in de omgeving van selva.

Dank dank! Selva ook sneeuwzeker?

Ja hoor 1000%

Colfosco is ook minstens 1 Nederlander!

Colfosco ziet er prachtig uit maar niet heel sneeuwzeker mid december vlgs mij.

@Coltrane615: Wat zoek je precies? Een groot aaneengesloten gebied, of is een compacter gebied ook goed?

Zo sneeuwzeker mogelijk, mooie carverpistes en lekker eten :-)…en dat de kids op les kunnen. Echt meters maken kunnen ivm de kids wrs toch niet.

Oostenrijk is uiteraard ook een optie maar bruisende apres-ski hoeft wat mij betreft niet…gezelligheid wel maar geen hoempapa en disco’s. Enneh als we helemaal geluk hebben een zwembad…

Of is dit teveel gewenst :-)

Op zich heb je geen moeilijke eisen, behalve dan de periode (duur + redelijk druk). Sneeuwzekerheid is wel lastiger rond die tijd, maar ook weer niet heel spannend. Volgens mij zouden Alta Badia en Seiseralm/Val Gardena prima zijn, daar komen relatief veel Nederlanders volgens mij en is de kans op nl skileraren het grootst.

Zonder die eis, zou Breuil Cervinia of misschien Sulden volgens mij wel prima keuzes zijn. Maar ik denk dat je je echt af moet vragen of Oostenrijk geen optie is. Zat plekken zonder uitbundige apresski, veel meer kans op nl skiles en vaak dichterbij.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Met jou vragen gewoon in Oostenrijk boeken. Elke skischool heeft Nederlandstalige leraren. En niet elk Oostenrijks dorp heeft bruisende apres ski. Eten is mischien niet zo perfect als de Itilianen maar slecht zou ik het ook niet noemen. Een zwembad zit altijd wel in de buurt en met een gastekaart krijg je korting of is zelfs gratis.

May the ski force be with you !!

Ook tips in Oostenrijk zeer welkom hoor :-)…Google me al dagen suf…

Tip: vul je eisen in op de site van een touroperator (Sunweb, bizztravel etc.) zonder een specifiek dorp te noemen, dan krijg je alleen de beschikbare reizen. Kijk je op deze site of het gebied waat wat is voldoet aan je overige eisen.

Hetzelfde kan je doen bij huisjessites als interhome.nl of homeaway.nl, waar je kan aangeven dat je dicht bij een skilift wil zitten.

Even andersom redeneren dus: vanuit de beschikbare reizen/huisjes kijken. Er staan nog meer sites in dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/199776

Thnx! Moet zeggen dat de touroperators juist vaak toeristisch zitten…booking bevalt beter

Die huisjes-sites zijn dan wellicht een uitkomst, vooral waar particuliere aanbieders actief zijn (en dus geen inkoop-organisatie). Dus homeaway, airbnb, wimdu etc.

En dan nog: niet elk toeristisch oord wil zeggen hoempa après-ski, en bovendien meer kans op Nederlandstalige skileraren.

Als de KM niet te belangrijk zijn kun je eens kijken in OberOstereich. Een hoek wat nog wel eens vergeten wordt.
Skipas voor kinderen kosten 2 euro per dag. Plaatsen die leuk zijn, Hinterstoder en Kasberg. In Steiermark kun je eens kijken naar Kreischberg, Tauplitz en Loser.

May the ski force be with you !!

Zo sneeuwzeker mogelijk, mooie carverpistes en lekker eten :-)…en dat de kids op les kunnen. Echt meters maken kunnen ivm de kids wrs toch niet.

Oostenrijk is uiteraard ook een optie maar bruisende apres-ski hoeft wat mij betreft niet…gezelligheid wel maar geen hoempapa en disco’s. Enneh als we helemaal geluk hebben een zwembad…

Of is dit teveel gewenst :-)

Coltrane615 op 28 nov 2015 08:29

Als Duitstalige leraren ook prima zijn (en mijn ervaring is dat het voor de kinderen niet uitmaakt en bovendien krijg je er in Italië veel betere leraren voor terug): Carezza (dorp Welschnofen) of Obereggen. Zeker Carezza heeft een hele goede prijs/kwaliteitverhouding. Zeer geschikt voor gezinnen en ook voldoende echt leuke pistes. Je kan er zeer goed eten en het is het meest zonnige skigebied van Italië. Als er nog kamers beschikbaar zijn kan ik Hotel Cental warm aanbevelen.

Dank!

Plaats een reactie