head world cup rebels i.slx

hey
ik ski al vanaf mijn 7 jaar (ben nu 19) en heb tot 2 jaar geleden altijd latten, botten en stokken gehuurd. 2 jaar geleden heb ik me botten en stokken aangeschaft en aangezien ik nu toch niet meer groei ben ik nu ook van plan latten te kopen. Ik ben 1m76, licht (59kg). Ik denk van mezelf dat ik zeer gevorderd ben (15 weken geskied waarvan 14 weken privé les). Ik ben op zoek naar een agressieve en uitdagende ski die me van de ene naar de andere bocht katapulteren en waarmee ik snel pistes kan afdalen met carvende bochten, zowel korte (op rode pistes) als lange (blauwe pistes). De belangrijkste elementen van mijn skistijl zijn dus: hoge snelheid, carven, zowel lange als erg korte bochtjes. Ik heb hiervoor geskied met Salomon X-max powerline uit 2011 en de Atomic Redster model 2013/2014 en ik vond ze beide heerlijk. Ik denk dus dat ik op zoek ben naar een race-slalom-ski. Mijn oog viel meteen op de head worldcup rebels i.sl, en raceski met een kleine radius om heerlijk snel mee te carven. Nu heb ik Head world cup rebels i.slX zien staan. Deze zijn een stuk goedkoper maar buiten de afwezigheid van het Kers-systeem zie ik niet juist wat het verschil is. Heeft iemand ervaring met deze ski’s en zijn ze aan te raden rekening houdend met mijn eisen van ski’s? Of andere suggesties?
Alvast bedankt

Verschillen tussen die twee modellen zijn inderdaad KERS en de constructie: De SLX is iets minder stijf en heeft aanzienlijk minder rebound (en een wat minder stevige binding). Jouw voorkeuren lezende, zou ik dus gaan voor de i.SL (en dus niet de SLX).

Er zijn in dat segment veel mooie ski’s. Hier mijn indrukken van de slalomski’s die ik in juni op de Hintertux heb getest: https://www.wintersport.nl/forum/topic/197174

Verschillen tussen die twee modellen zijn inderdaad KERS en de constructie: De SLX is iets minder stijf en heeft aanzienlijk minder rebound (en een wat minder stevige binding). Jouw voorkeuren lezende, zou ik dus gaan voor de i.SL (en dus niet de SLX).

Er zijn in dat segment veel mooie ski’s. Hier mijn indrukken van de slalomski’s die ik in juni op de Hintertux heb getest: https://www.wintersport.nl/forum/topic/197174

GiGi op 8 dec 2015 21:40

Bedankt!

Eventjes héél hard oppassen

Tot voor twee seizoenen was de i.SL de tweedehardste slalomski van Head die je commercieel kon verkrijgen. De i.SL RD was toen de hardste en die is héél even ook als i.SLX RD op de markt gekomen. Dat was gewoon een competitiekannon (met alle toeters en bellen: KERS, stijf, goede binding).

Nu is de i.SL op de meeste markten de hardste commercieel verkrijgbare slalomski van Head en is de i.SLX een afgeleid budgetmodel. Geen KERS, iets zachter, mindere binding. Head maakt zich wel meer aan zo’n marketing truukjes schuldig. Ze trekken héél hard op het echter werk, maar zijn het écht niet.

Dus: opletten wat je voor ogen hebt:

  • de zeer zeldzame i.SLX RD (ik betwijfel of je die kan vinden zelfs in de lage landen)
  • de gangbare i.SL
  • de marketing-trick i.SLX

Eventjes héél hard oppassen

Tot voor twee seizoenen was de i.SL de tweedehardste slalomski van Head die je commercieel kon verkrijgen. De i.SL RD was toen de hardste en die is héél even ook als i.SLX RD op de markt gekomen. Dat was gewoon een competitiekannon (met alle toeters en bellen: KERS, stijf, goede binding).

Nu is de i.SL op de meeste markten de hardste commercieel verkrijgbare slalomski van Head en is de i.SLX een afgeleid budgetmodel. Geen KERS, iets zachter, mindere binding. Head maakt zich wel meer aan zo’n marketing truukjes schuldig. Ze trekken héél hard op het echter werk, maar zijn het écht niet.

Dus: opletten wat je voor ogen hebt:

  • de zeer zeldzame i.SLX RD (ik betwijfel of je die kan vinden zelfs in de lage landen)
  • de gangbare i.SL
  • de marketing-trick i.SLX
Lars3 op 9 dec 2015 09:36

bedankt. De latten die ik heb zien staan zijn zeker weten de i.SLX. Zal ze dan toch maar laten.

Plaats een reactie