WintersportWoordenboek

@JeroenS ik noem de houding die je moet aannemen om veel vaart te maken voor een aankomend vlak stukje altijd de poephouding.

Daar zit inderdaad wat in ja haha

Maar werd tijdens mijn eerste les toendertijd zo genoemd door de skileraar, vandaar mijn associatie…

Geen officiële wintersporttermen, maar altijd gebruikt door mij en mijn vaste wintersportvriendinnen: 1. het preventiefje: naar de wc gaan ook al hoef je nog niet echt nodig. Vooral te gebruiken tijdens koffie- of lunchpauze. Maar ook als een van je vrienden ineens een 2. ad-hocje moet doen.

In die categorie heb ik ook het LVT’je @Tarep.
Een leuk voor thuisje. Bijvoorbeeld een leuk shotglaasje of een leuk ander glas met een mooi logo.
Wat we dan niet meenemen hoor, maar het idee is leuk :)

Wedeln - (heb ik laatst zelf geleerd), van die half-gecarvede slangenbochtjes haaks op de berg

Quisa2 op 26 jan 2016 07:58

Als echte newbie snap ik nu nog steeds niet wat Wedeln zijn/is… Maar ik vermoed dat ik dat de komende wintersport nog niet hoef te weten als anfänger of idioot. ;)

Misschien als iemand kan toelichten wat ‘halfgecarved’ en ‘slangenbochtjes’ zijn…? #nieuwsgierig

Verder alweer een hoop geleerd. Leuk item!

Terrasmeisje:

  1. Een andere benaming voor @GiGi;
  2. Wintersporter die van hütte naar hütte skiet/board om een drankje te doen;
  3. Wintersporter die een afdaling doet rond een uur of tien en de rest van de dag op het terras zit.
Carnas on Tour

Hausberg, de heuvel/berg waar iedereen uit het dorp heeft leren skiën.

Maar met de andere 2 punten heb je het eigenlijk ook over @GiGi ? @Svennoo

#proudtobepartofleswintersporters

@Vic2000 verklap dat nou niet… Zo lijkt het alsof ik ook nog andere mensen bedoel!

Carnas on Tour

Hierbij vul ik de lijst aan met wat Amerikaanse termen.
*Gaper: persoon die in zijn tijd is blijven hangen en nog steeds in zijn veel te opvallende 90-s pakje de berg af komt.
*Gorby gap: spleet tussen de goggle en de helm waar het voorhoofd of erger nog het haar te zien is. Nergens wordt dit geaccepteerd.
*gnar: Het meest extreme. De Diepste poeder, grootste buckels en steilste afdalingen

  • to jib; Het rondhangen in het fun park, meestal rails e.d.
    *french fries: parralel skien
  • yard sale: deze is al genoemd, maar het moment dat iemand valt en al zijn gear verliest en over de hele piste verspreid.
Gotta go fast

Plaats een reactie