Welk beroep zou jij eens willen uitoefenen in een skigebied?

Skigebieden zijn tegenwoordig net als bedrijven/fabrieken. Er moet zo ontzettend veel geregeld worden om tevreden klanten te krijgen. Er zijn tientallen zo niet honderden verschillende functies te bedenken. Welke functie binnen een skigebied zou jij eens een dagje, week, seizoen of voor de rest van je leven willen bekleden?

Ikzelf zou wel eens pistebully chauffeur willen zijn. Alles plat, strak en veilig walsen voor de volgende dag.

Dat lijkt me ook een gaaf beroep. Wel eenzaam, maar een beetje lol trappen via de boordradio heeft ook wel weer wat toch? :)
btw niet voor de rest van mijn leven, maar voor een maand lijkt me dat wel gaaf :)

of eindverantwoordelijke voor de bediening van de webcams… (ideaal beroep nu de cams tegenwoordig self-supporting zijn, met verwarmde lenzen en mechaniek en zo :))

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Pistenbully chauffeurs rijden toch niet de hele nacht op een bully… En vanf 5 tot 12 's avonds wil ik dat wel doen maar ook wel verantwoordelijke van pistes bv. Als ze slecht zijn het oplossen door sneeuwkanonnen aan te stellen en uiteindelijk de piste in optimale conditie te houden…

null

mag hij ook mee doen?

Met de pistebully lijkt me ook wel eens wat, gewoon een cd met wat hardere muziek op en gewoon een strakke piste maken. Je moet wel een aantal dingen kunnen: niet tegen de andere pistebully’s rijden :D en niet off-piste gaan :D

Ikzelf zou wel eens pistebully chauffeur willen zijn. Alles plat, strak en veilig walsen voor de volgende dag.

Martijnski op 13 nov. 2011 20:23

Dit.

Apres-Skibarcontroleur voor een nog zelf te maken apres-skibar Michelingids. :D

Skileraar voor een paar dagen. Daarna begint het toch te vervelen denk ik. Nooit eens je eigen ding doen op de piste.

Een zimmerfrei/hotel(letje) uitbaten.

IK zou graag meewerken aan zo’n iglo-hotel. Bijv. in Zermatt.

Dan kan Martinski ondertussen als hij in Zermatt is op een pistenbully tot middernacht lekker rondtuffen (free of charge op dinsdag, woensdag of donderdag):
http://www.zermatt.ch/en/page.cfm/experience/skiing_snowboar…

Het mooiste beroep lijkt me berggids aangezien je dan met enthousiaste mensen mag doen wat je zelf ook leuk vindt. Ook het geven van skisafari’s door het gebied zoals snowexperience doet lijkt om die reden leuk.

Volgens mij zijn de meeste andere baantjes voor Nederlanders en Belgen een manier om goedkoop lange tijd in de bergen door te brengen. De tijd die je in je werkt steekt, alhoewel je dat ook prima leuk kunt vinden, doe je uiteindelijk voor de vrije tijd om de bergen in te gaan.

Zoals hierboven al gezegd lijkt een keer pistebully rijden mij ook super gaaf maar als je het altijd doet wel erg eenzaam.

Ik ben benieuwd of er ook mensen met ervaring in dit soort baantjes zijn die het kunnen delen. Ik zit er zelf namelijk aan te denken om volgend seizoen dit te proberen maar ben er nog niet achter wat voor werk ik zou willen en kunnen doen.

to ski or not to ski, thats no question

@Paul E leuke link. Nog een extra reden om daar ooit heen te gaan. Helaas verhindert de Zwitserse franc in combinatie met het student zijn mij op dit moment.

to ski or not to ski, thats no question

Ik heb het destijds niet gedaan vanwege de lange zit. Het was teveel van het goede.

Op de site van Montafon gezien dat je zelf voor een uurtje eens met een pistebully de piste kan prepareren!

Voor 169 euro mag je het zelf besturen voor 59 euro mag je meerijden. Trefpunt aan het dalstation van de Valiserabahn. Wel de dag voordien reserveren, na afloop krijg je zelfs een pistebully T-shirt :D

Wel jammer dat ze 59 rekenen voor alleen het ‘meerijden’ aangezien de meeste chauffeurs je wel zo een keer laten mee gaan…

Ik zou wel eens de besneeuwing willen regelen van een groot gebied, voor een dag dan ofzo. Ook met een pistenbully een dag rijden lijkt me wel leuk, langer niet, dan wordt het nog al saai denk ik.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Mijn droom beroep in de sneeuw is en blijft sneeuwsportleraar.

"…"
Skileraar voor een paar dagen. Daarna begint het toch te vervelen denk ik. Nooit eens je eigen ding doen op de piste.

Niels op 13 nov. 2011 21:53

Buiten de lessen om vind je altijd wel een moment om lekker zelf te spelen, op of buiten de pistes!
Heerlijk helemaal als je samen met fanatieke collega’s de bergen af klapt.

Wel lijkt het heel interessant om eens met de Tiroler Lawinenwarndienst mee te mogen!
Om te zien hoe die lawine berichten tot stand komen en wat daar allemaal voor onderzoek naar word gedaan.

Viele Wege fuhren zu Gott Einer geht uber Die Berge

Mijn droom beroep in de sneeuw is en blijft sneeuwsportleraar.

Martin op 16 nov. 2011 19:28

Helemaal mee eens. Al lijkt me het ook wel leuk om iets origineels te doen. Bijvoorbeeld rodel tochten oid.

Zou nog bijna vergeten dan het me ontzettend gaaf lijkt om een mega dance feest in een mooi skigebied te geven, in de buitenlucht en dan zelf als dj staan te draaien :-)

hmmm… visagist bij RTLSnowmagazine…

:p

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@martin en Bart
Hoeveel uur werk je als skileraar cq hoeveel tijd hou je nog over naast je werk om vrij te skien?

En iemand ervaring hoe dit is als je andere baantjes doet (gids, apres-ski, hotel, pisteur, pisteskisafari-guide, etc)

to ski or not to ski, thats no question

@Simon

Daar is zoveel verschil in, dat kan per week of zelfs per dag verschillen.
Het kan gebeuren dat ik 7 dagen in de week 6 uur per dag werk. En soms ben ik heel de week iedere middag vrij.

Ik squize er dus zeker wat mooie ski uurtje’s uit als is het maar om voor me zelf te trainen.
Of om een leuk blog over te kunnen schrijven!

Viele Wege fuhren zu Gott Einer geht uber Die Berge

Ik ben eens een dag " percheman" geweest in Alpe d huez: dwz degene die de ankers aangeeft bij de sleeplift… Hééél saai :-)
Gelukkig scheen de zon en was ik na een dag bruin en er stond ook een lekker muziekje op, maar verder…
Is geen droombaan…

Blogger, skiër, verslaafd :-)

De meeste Fransozen zijn dan ook overgestapt op het kijken hoe jij jezelf bediendt.

to ski or not to ski, thats no question

Zijn er nog ervaringsdeskundigen die hier hun mening over willen geven/ervaringen willen delen

to ski or not to ski, thats no question

De meeste Fransozen zijn dan ook overgestapt op het kijken hoe jij jezelf bediendt.

Simon op 17 nov. 2011 23:22

:D :D

heet dat nu voyeur?

@ Cees: :D
Voyeur kan, POV ook…

Aangezien ik ook nog steeds graag Ski Resort Tycoon speel (heb al weer aardig wat gebiedjes gesticht afgelopen maand), lijkt het me ook zeer interessant om eens bij de ontwikkeling van een nieuw gebied betrokken te kunnen zijn.

De berg shapen van 0 tot volledig skigebied. Waar komen de liften en pistes, hoe wordt de sneeuwkanonnen infrastructuur aangelegd, waar moeten gezellige eetschuren komen erc etc.
Als dit eenmaal gebeurd is, pak ik m’n studie weer op en ga een gezellig hotelletje beginnen waar alle harde-kern-stube-leden gratis een paar nachtjes per seizoen mogen komen overnachten :)

ik was al bezig met zo een indeling

https://www.wintersport.nl/forum/topic/22482

maar aangezien ik met de vut ga op aanraden van PaulE, draag ik het verder ontwerpen graag aan jouw shapevermogen over

Die berg wil ik niet shapen. Hier in Nederland met 16 miljoen meningen doe je het toch nooit goed en zo heel veel pistes en liften kunnen er op dit steil gedrocht toch niet aangelegd worden. Geef mij maar een natuurlijke berg :)

@ Martijnski

Zo een eigen skigebied maken vind ik ook ontzettend leuk :) Als ik me verveel pak ik soms gewoon een screenshot van google earth…

Daarom: Laten we ons eigen skigebied maken.
Ik heb al een mooi plekje gevonden, in het Zillertal net tegenover Fügen.

null

De dallift staat er al :D

Leuk! Ga je me ook uitleggen hoe ik iets kan aanleggen en intekenen?

Plaats een reactie