Noviteiten Paradiski

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Bellen/mailen, in Les deux alpes was het 30 euro dacht ik.

Eline, dit moet geen probleem zijn. Ik zou ff bellen naar Sunweb en dan kunnen ze je skipas zo omzetten naar een pas voor 7 dagen:)

Aan Eline:

Je kan het verlengen maar dan dat het beste doen waar je het hebt geboekt, de pas. Je kan het ook verlengen bij de balie in het ski station maar daar zullen ze gewoon een nieuwe dag in rekening brengen.

Even vragen bij de tour-operator, dat zal wel lukken.

Groet Marieke

Weet iemand hoe het zit met verlengen skipassen?

Eline op 7 dec. 2011 10:48

Je kunt voor de vertrekdag een dagpas bijboeken bij sunweb. Dit kost 25 euro voor een la plagne-pas, en 41 euro voor een paradiski illimite pas. Je kunt je alleen afvragen of het zinnig is om op die dag nog naar les arcs te gaan… Immers, je moet 's ochtends eerst je appartement schoonmaken en ontruimen en wellicht je koffers naar een depot brengen. Bovendien heb je nogal een probleem als je de laatste oversteek van de vanoise express mist…

Overigens, als ik het me goed herinner kun je voor de aankomstdag GEEN losse dagpas voor de aankomstdag kopen. Je moet dit dus bij de kassa doen, en die was gesloten tot 13 uur of half 2, waardoor wij niet anders konden dan wachten en een middagpas kopen.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Bedankt voor de info. Heb inderdaad Sunweb gebeld en die zeggen precies wat jij zegt Frank, 25 euro voor La Plagne en 41 voor Paradiski.
Voor de laatste dag hoefde ik idd geen hele Paradiski-pas. Alleen, volgens Sunweb:
"Het is voor de personen die de uitgebreide skipas hebben geboekt helaas niet mogelijk om voor deze laatste dag een skipas voor alleen la Plagne te nemen."

Dat is natuurlijk wel suf.

Hallo Eline,

Dan kan je het beste de pas alsnog annuleren en in een keer een goede pas bestellen. Dat moet kunnen lijkt mij.
Het probleem is dat ze inderdaad de pas niet met 1 dag LP kunnen uitbreiden.
Als ze je een beetje service geven dan moet de pas (ruim voor aankomst) nog te wisselen zijn.

Groet Marieke

@ Marieke: de 7e dag is geen losse dagpas, maar een verlenging van de 6-daagse pas die je toch al krijgt. als je de laatste dag alleen la plagne wil is het misschien toch goedkoper om die laatste dag bij de kassa te betalen.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik heb 2 jaar geleden voor de aankomstdag(zaterdag) een losse pas gekocht (we wisten vantevoren niet zeker of we werkelijk in de ochtend zouden arriveren, vandaar).
Op de website van paradiski moet je even zoeken naar : ‘samedijeski’. Twee jaar geleden kostte zo’n losse pas 25 euro, ik weet niet meer zeker of het vanaf een bepaald tijdstip was.
Ik heb toen in ieder geval zo’n pas gekocht voor het Les Arcs deel, je moet vooraf bestellen (en betalen).
Kreeg toevallig deze week weer een mailtje, maar ja dit jaar niet naar Paradiski maar naar Oz-en-Oisans.

@Eline

helaas bestaat er geen 7-daagse skipas, waarvan 6 dagen Paradiski én 1 dag alleen La Plagne. Dus vandaar dat Sunweb die niet kan verkopen aan je…1

Ok, duidelijk :)

Gister aangekomen en een fantastische dag gehad! Er ligt meer dan voldoende sneeuw. Ook off-piste al een paar mooie afdalingen gemaakt! Enige minpunt is dat er maar een beperkt aantal liften open zijn. Dit was vooraf niet bekend gemaakt!

@ Huub. Er zijn verschillende sites die aangeven hoeveel liften en pistes er al open zijn.
Geen enkel gebied start voor de volle 100% op.
Zeker niet in Frankrijk.

Dit is wat nu open is. Over het algemeen gaat er dagelijks meer open.

Europa Frankreich Savoyer Alpen/ Rhône-Alpes Paradiski

La Plagne (Paradiski)
Höhe Skigebiet
1250 m - 3250 m (Differenz 2000 m)
Skibetrieb
Skigebiet geöffnet
Schneehöhe
55 cm (Tal) 100 cm (Berg)
Pisten
29 von 225 km offen
Lifte/Bahnen
15 von 102 offen

Europa Frankreich Savoyer Alpen/ Rhône-Alpes Paradiski
Les Arcs (Paradiski)
Höhe Skigebiet
1200 m - 3226 m (Differenz 2026 m)
Skibetrieb
Skigebiet geöffnet
Schneehöhe
30 cm (Tal) 120 cm (Berg)
Pisten
40 von 193 km offen

Veel plezier in de sneeuw.
Lifte/Bahnen
16 von 57 offen

In La Plagne vandaag 12-12 :

25 pistes en 15 stoeltjesliften open. Dat betekent 15% van het gebied.

Van de 25 pistes zijn er 2 groen, 21 blauw en 2 rood.
Geen zwarte pistes open vooralsnog.

Het sneeuwt flink hier. Prachtige dump vanaf 700 meter.

Sneeuwplezier aan iedereen!

Kan iemand mij vertellen of dit gebied vrijdag 16/12/2011 al open is want wij willen dit weekend drie dagen gaan??

Het skiseizoen 2011-2012 in Paradiski loopt van 17 december 2011 tot 29 april 2012

bron: http://www.wintersportfrankrijkgids.nl/skigebieden/paradiski…

Ik ga komende donderdag avond weg voor een wekendje skien in La Plagne. We skien vrijdag, zaterdag en zondag. Dus ik neem aan dat het gebied vrijdag open is.

Aan Harm:

Sinds 10 december is La Plagne al open. Een weekje eerder dus.

Les Arcs en La Plagne zijn als afzonderlijke gebieden open gegaan op 10 december. Paradiski, dus de verbinding (Vanoise Express)tussen deze gebieden gaat open op 17 december.

@marieke Is er wat meer beschikbaar over het nachtskien/snowboarden? Welke skischolen doen dit enz.

Woehooeee, overmorgen al vertrek! We zitten in Plagne 1800 maar hebben een pas voor het hele gebied. Iemand nog tips van (onontdekte) piste of andere dingen die ik perse moet zien/doen? :) Ik kan in principe alle pistes skien.

Zo heb ik gehoord over een afdaling van maar liefst 15 km van 3250 naar 1250 in het skigebied La Plagne. Weet iemand welke route dit precies is?

Eline, dit betreft waarschijnlijk de afdaling van de Aiguille Rouge naar Villaroger, helemaal links op de kaart aan de andere kant van Les Arcs… Deze afdaling is echter 7km ipv de door jou genoemde 15…

@ Eline: Wanneer je start op de Bellecote gletsjer (3250m) en vanaf het gletsjer middenstation de lift naar Roche de Mio pakt, kun je daarna in 1 stuk afdalen naar Montchavin (1250m). slechts 1 tussenlift dus. Zorg wel dat je de route des bauches mijdt (blauwe piste door het dal). Deze staat garant voor een half uur wandelen/klunen. Als ik het op het plan des pistes goed zie vermijdt je deze door onderaan de stoeltjeslift Inversens links aan te houden over de rode piste. vervolgens ski je door de bossen naar montchavin. je hebt daar legio mogelijkheden.

Maar nogmaals: pijnig jezelf niet, en voorkom dat je op de route des bauches komt.

Goeie vakantie!!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@Frank, Is het niet mogelijk om vanaf de Bellecote langs de stoeltjeslift Chalet de Bellecote (offpiste) richting Les bauches te skiën/boarden (ondanks een stuk wandelen/klunen)?

If you snooze, you loose!

Aan Eline:

De afdaling vanaf de gletsjer (3250) naar 1250 meter (les coche/montchavin) heeft een deel Off piste. Is goed te doen maar afhankelijk van de condities.
Als je een lange afdaling wil van 1,5 Km (ook heel lang) kan je deze afdaling nemen vanaf de Roche de Mio naar Montchavin/Les Coches. Dat is via de piste.
Daarnaast heb je de afdaling Mont de La Guerre die afdaalt naar Champagny. Dat is ook een fantastische lange afdaling met veel varieteit. Wel piste.
Wees voorzichtig volgende week off piste. Er is zoveel sneeuw gevallen nu dat het lawine gevaar erg hoog is.
Veel plezier !
Groet Marieke

Ps: mocht je een lange off piste afdaling willen dan is er ook nog de grote en kleine Face Nord…maar nogmaals vraag eerst naar de condities als je bent aangekomen

@Marieke: Is mont de la guerre een leuke piste? maw kun je er een beetje vaart maken, of is het eerder een lang pad?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Wij gaan voor het eerst naar Paradiski.
We zitten in Champagny.
Hoe lang (1u/2u)duurt het voordat je in Arc2000 bent en wat is de snelste route om in Arc2000 te komen?
Champagny-VIllaroger-Champagny !!! Hoelang duurt die tocht normaal gezien?
We zijn overigens vergevorderde pisteskiers.

Aan Frank:

Mont de la Guerre is een leuke afdaling met verschillende pistes, rood, blauw en beetje groen als ik het me goed herinner. Sommige stukken zijn (beetje) off piste te nemen.
Nee hoor is zeker geen pad.

Groet Marieke

Aan Ron:

Naar de oversteek (Vanoise Expres) zal het vanuit Champagny denk ik 1 uur duren. Zeker geen 2. Vanaf daar naar Arc 2000. Weet niet precies voor het laatste stuk hoe lang duurt.

Is er ook ergens op internet een goede piste kaart te vinden? Ik heb al wel gezocht maar ik vind verschillende kaarten. Op de een staan liften die niet op de andere staan en andersom.

Is er ook een kaart te vinden met de pistenamen?

Ik ga 14 januari naar La Plagne en heb er erg veel zin in.

Plaats een reactie