Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Mooi!

Edwin van Riel

Momenteel in zweden voor de Fjallraven Classic te doen. En ondertussen nog windstopper op de kop getikt 😁
Norrona Bitihorn zipped hoodie

null

Aangezien de temperaturen drastisch dalen 😬 Mijn vriendin en mijzelf maar even getrakteerd op een paar nieuwe handschoenen. Nu 40% korting bij LIV outdoor in Zaandam voor de eventuele liefhebbers.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/7bc82fffdc254abf57a7aa48...

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/fd1df91a9dc483284fd22894...

Na jaren op schoenen van “Marktplaats” geskied te hebben, nu maar iets nieuws gekocht

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

null

De nieuwe ski’s en het wax ijzer zijn binnen.

To ski or not to ski, that 's not a question

Ziet er goed uit, veel plezier ermee!

@Zeehaasje heb je nou de Heads en de Salomons voor jezelf gekocht?

Ja inderdaad

To ski or not to ski, that 's not a question

Veel te warm weer… Skischoenen geshopt als troost.

null

@GiGi Vacuüm fit spul?

Bla, bla, bla.

Nee. Volledig grilamid en dus niet thermo-vormbaar. Het is de Fischer Ranger Free 130 Walk Dyn

*bericht bewerkt door GiGi op 27 aug 2019 21:09

En ? Airco bij Marco-Paul ?

En ? Airco bij Marco-Paul ?

Pirmin op 28 aug 2019 08:31

Ja heerlijk was het haha

null

Vorige maand een goede deal weten te scoren bij Norbert Maier Sport. Fischer curve 130. Zitten vooralsnog super.

null

Vorige maand een goede deal weten te scoren bij Norbert Maier Sport. Fischer curve 130. Zitten vooralsnog super.

Joostwanders op 28 aug 2019 11:20

Hebben de mensen die deze schoenen kopen smalle(re) voeten en kuiten?
Ik heb brede voeten en redelijk korte maar wel dikke getrainde kuiten.
Ik geraakte in deze schoen niet in.(comfortabel). Alsook bij de Rossi hero WC.
Stapte dan in de dalbello Ds130 en die zal als gegoten. Iemand die dit kan bevestigen?

Ik heb het even opgezocht voor je: de leestmaat van die schoenen:
Fischer Curve 130: 97mm
Rossignol Hero World Cup 130 : 97mm
Dalbello Ds130: 100mm

Dus wel aanzienlijk breder. Ik weet van mezelf dat voetbreedte zeker een belangrijk ding is. Als je naar een goede zaak gaat voor schoenen, zullen ze ook beginnen om je voeten in lengte én breedte te meten. Als ze in de winkel al niet comfortabel zitten, gaat met skiën helemaal niks worden.

It's all about the turns duuuuuude!

Ik heb de afgelopen twee seizoenen geskied op de RC4 Curv 130. Ik heb inderdaad behoorlijk slanke benen en enkels, daarom was deze schoen perfect voor mij.

Ik heb de afgelopen twee seizoenen geskied op de RC4 Curv 130. Ik heb inderdaad behoorlijk slanke benen en enkels, daarom was deze schoen perfect voor mij.

GiGi op 28 aug 2019 18:08

Enneh, waarom nu al vervangen? 2 seizoenen, dag of 80-100, moet meer uit te halen zijn toch? ;)

Edwin van Riel

Ik heb de afgelopen twee seizoenen geskied op de RC4 Curv 130. Ik heb inderdaad behoorlijk slanke benen en enkels, daarom was deze schoen perfect voor mij.

GiGi op 28 aug 2019 18:08

Enneh, waarom nu al vervangen? 2 seizoenen, dag of 80-100, moet meer uit te halen zijn toch? ;)

evr66 op 28 aug 2019 18:12

Er wordt geadviseerd om na maximaal 10 skiweken je materiaal te vervangen. Na 12 weken is het meeste materiaal technisch wel echt een eind op… Dat is dus in dit geval maar 2 seizoenen

Born to Ride

Toerski’s staan te wachten in de hoek van de kamer. Met Fritschi Tectons erop, dus een schoen met tech-inserts nodig… De Curvs blijven voor in de hal.

Toerski’s staan te wachten in de hoek van de kamer. Met Fritschi Tectons erop, dus een schoen met tech-inserts nodig… De Curvs blijven voor in de hal.

GiGi op 28 aug 2019 20:12

da’s waar ook, ff vergeten ;)

Edwin van Riel

Ik heb de afgelopen twee seizoenen geskied op de RC4 Curv 130. Ik heb inderdaad behoorlijk slanke benen en enkels, daarom was deze schoen perfect voor mij.

GiGi op 28 aug 2019 18:08

Enneh, waarom nu al vervangen? 2 seizoenen, dag of 80-100, moet meer uit te halen zijn toch? ;)

evr66 op 28 aug 2019 18:12

Er wordt geadviseerd om na maximaal 10 skiweken je materiaal te vervangen. Na 12 weken is het meeste materiaal technisch wel echt een eind op… Dat is dus in dit geval maar 2 seizoenen

Matthias123 op 28 aug 2019 20:12

serieus, 10 weken met een paar schoenen? Hoop er toch wel iets langer mee te doen eigenlijk ;)

Edwin van Riel

Ik denk dat die 10 weken is gebaseerd op een tweetal skiweken per jaar. Dus jaren die ook tellen in het langzaam minder worden van het plastic.
Maar ik ken skileraren die welk elk vol seizoen (100-120 dagen) hun schoenen moeten vervangen. En dan eerder de binnenschoenen dan de buitenschaal.
Ikzelf heb op mijn schoenen 100 dagen geskied, alles bij elkaar (inclusief Snowworld-dagen). Ze vertonen nog geen echte tekenen van aftakeling. In de loop van afgelopen seizoen heb ik de schnallen 1 tandje strakker moeten zetten (van het tweede naar het derde tandje bij de schnallen op de schacht).

Van mij zijn op het oog nog prima. Staat nu een dag of 80-100 op. Eens kijken om een keer paar verse liners the scoren. Te veel tijd en moeite in gestoken om ze perfect te krijgen en nu al weg te mikken.

Edwin van Riel

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/341787/hoelang-gaa…

Toerskischoenen gaan vaak wel duidelijk minder lang mee. Ik ben blij als ik er een seizoen mee red.

Click. Click. Peace

null

Net binnen via https://www.snowinn.com/ski-winkel. Vorige week zondag besteld, nu vanuit spanje binnen. Voor de zekerheid wel mijn paypal account gebruikt,

To ski or not to ski, that 's not a question

null

Rugzak gescoort als vervanger voor een heel oude.

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/341787/hoelang-gaa…

Toerskischoenen gaan vaak wel duidelijk minder lang mee. Ik ben blij als ik er een seizoen mee red.

Rogier op 29 aug 2019 11:26

daarom stijg ik zo langzaam, om de schoenen te sparen ;)

Edwin van Riel

@zeehaasje enkel die lichte (IR?) lens?

Bla, bla, bla.

@zeehaasje enkel die lichte (IR?) lens?

bartvwg op 30 aug 2019 18:53

Ja enkel deze lens, nog even kijken welke 2e lens ik nog na bestel

To ski or not to ski, that 's not a question

Plaats een reactie