Dolomieten, maar waar?

Zo te lezen zijn we recent allemaal in SellaRondaCounty geweest de afgelopen jaren. Bij de recensies over Val di Sole is de laatste van 2015 maar wel veelbelovend ‘Voor elk niveau bijna grenzeloze mogelijkheden en na 6 dagen op het board nog steeds niet uitgekeken op dit gebied. Je kunt in een dag van Marilleva/Folgarida naar de top aan de andere kant van Madonna di Campiglia.’

Ik denk dat je de twee zelf even moet vergelijken de komende seizoenen :-)

Volgend jaar Kerstvakantie staat Val di Sole op de planning. Daar heb je nu niks aan natuurlijk, maar toch. @CJAHulskamp is er nog wel geweest de afgelopen jaren, geloof ik. Die is tot half november even niet bereikbaar, dacht ik. Daarna kan hij je vast helpen.

Dat is bijna een topic waard (de @GiGi -planning), ik schat in dat je tot 2023 nog genoeg mustdo’s hebt (ik lig wel)…

Dat is bijna een topic waard (de @GiGi -planning), ik schat in dat je tot 2023 nog genoeg mustdo’s hebt (ik lig wel)…

Sndr op 29 okt 2017 10:27

Hahaha nou de planning voor dit seizoen, om maar eens mee te beginnen…

4-5 nov Pitztaler Gletscher
6-8 nov Sölden (FGHS Test Event)
9-12 nov Stubaier Gletscher (Test Event)
27 dec - 6 jan Dolomiti Superski (vakantie, lekker skiën en eten in de Dolomieten)
Midden jan lang weekend ergens?
3-10 feb Tignes (Espace Killy, freeriden als het kan, verder mooie tochten maken)
eind feb-begin mrt lang weekend ergens?
17-18 mrt Kaunertaler Gletscher (freeride ski test)
19-22 mrt Obertauern (skitest)
Pasen lang weekend ergens (freeriden als het even kan)
26-30 april lang weekend ergens (freeriden als het even kan)

Voor volgende winter staat voorlopig alleen nog maar dit in de planning:

null

Dat is bijna een topic waard (de @GiGi -planning), ik schat in dat je tot 2023 nog genoeg mustdo’s hebt (ik lig wel)…

Sndr op 29 okt 2017 10:27

Hahaha nou de planning voor dit seizoen, om maar eens mee te beginnen…

4-5 nov Pitztaler Gletscher
6-8 nov Sölden (FGHS Test Event)
9-12 nov Stubaier Gletscher (Test Event)
27 dec - 6 jan Dolomiti Superski (vakantie, lekker skiën en eten in de Dolomieten)
Midden jan lang weekend ergens?
3-10 feb Tignes (Espace Killy, freeriden als het kan, verder mooie tochten maken)
eind feb-begin mrt lang weekend ergens?
17-18 mrt Kaunertaler Gletscher (freeride ski test)
19-22 mrt Obertauern (skitest)
Pasen lang weekend ergens (freeriden als het even kan)
26-30 april lang weekend ergens (freeriden als het even kan)

Voor volgende winter staat voorlopig alleen nog maar dit in de planning:

null

GiGi op 29 okt 2017 10:34

Je plant nog net je plaspauzes niet in … 😂😉

Piste riderrrrr

Je plant nog net je plaspauzes niet in … 😂😉

Patrick71 op 29 okt 2017 11:35

Dat denk jij. Dit is in Excel, weet jij veel wat er in de verborgen onderliggende regels staat… ;)

Nee zonder gekheid: ik maak dit soort overzichten om te kijken of iets realistisch en haalbaar is, wat de prijs ongeveer is en om mensen die mogelijk mee willen een beetje concreet plan aan te bieden.

Volgend jaar Kerstvakantie staat Val di Sole op de planning. Daar heb je nu niks aan natuurlijk, maar toch. @CJAHulskamp is er nog wel geweest de afgelopen jaren, geloof ik. Die is tot half november even niet bereikbaar, dacht ik. Daarna kan hij je vast helpen.

GiGi op 29 okt 2017 10:06

Die zat/zit er al een hoop over te vertellen :)…maar misschien zijn er nog meer ervaringen?

En anders wat @sndr zegt; alletwee maar eens proberen

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat is bijna een topic waard (de @GiGi -planning), ik schat in dat je tot 2023 nog genoeg mustdo’s hebt (ik lig wel)…

Sndr op 29 okt 2017 10:27

Hahaha nou de planning voor dit seizoen, om maar eens mee te beginnen…

4-5 nov Pitztaler Gletscher
6-8 nov Sölden (FGHS Test Event)
9-12 nov Stubaier Gletscher (Test Event)
27 dec - 6 jan Dolomiti Superski (vakantie, lekker skiën en eten in de Dolomieten)
Midden jan lang weekend ergens?
3-10 feb Tignes (Espace Killy, freeriden als het kan, verder mooie tochten maken)
eind feb-begin mrt lang weekend ergens?
17-18 mrt Kaunertaler Gletscher (freeride ski test)
19-22 mrt Obertauern (skitest)
Pasen lang weekend ergens (freeriden als het even kan)
26-30 april lang weekend ergens (freeriden als het even kan)

Voor volgende winter staat voorlopig alleen nog maar dit in de planning:

null

GiGi op 29 okt 2017 10:34

Je plant nog net je plaspauzes niet in … 😂😉

Patrick71 op 29 okt 2017 11:35

Depends aan en doorknallen!

In Val Gardena kan het bij de liften wel wat drukker zijn. Weet dat het bij de Seceda wel vaak een tijd wachten is.
Wij zitten altijd in Seis (zonder kinderen nog in Ortisei) en vermaken ons op de Seiser Alm ook prima. Denk dat het afhangt van wat je doel is? Lekker skien en er geen probleem mee te hebben om wat vaker dezelfde pistes te doen of km’s knallen? Wij houden van beide. De kinderen van ons kunnen goed skien en vermaken zich ook goed in het snowpark op de seiseralm. Voordeel daar is dat het wel een stuk rustiger is. Wij zijn vorig jaar ook vanuit Seis naar Alte Badia en Val di Fassa geskied.
Het is dan aan het einde vd dag even opletten met de tijd, maar met de bus terug kan ook altijd nog. Ik zou inderdaad minder snel op de seiseralm zelf gaan zitten ivm lifttijden.

Succes met de keuze.

Tnx @wdj75. Ik neig heel erg naar een leuk appartementje in Colfosco/Corvara, zodat de Seiseralm mooi als optie beschikbaar blijft maar we goed alle kanten op kunnen. Zeker met alle input in dit topic lijkt dat echt het slimst te zijn.

Nu nog een leuk/goed appartement zien te vinden :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Tnx @wdj75. Ik neig heel erg naar een leuk appartementje in Colfosco/Corvara, zodat de Seiseralm mooi als optie beschikbaar blijft maar we goed alle kanten op kunnen. Zeker met alle input in dit topic lijkt dat echt het slimst te zijn.

Nu nog een leuk/goed appartement zien te vinden :).

Roy83 op 29 okt 2017 14:32

Ik zat even te kijken bij booking.com voor Corvara in maart, maar dat vond ik schrikbarend duur. Wie is goedkoper?

Op de site van Alta Badia vind ik altijd wel mooie dingen (altabadia.org). Ik kijk dan wel vooral naar appartementen.

Ik kijk op altabadia.org, maar spotgoedkoop is het niet (maar je betaalt denk ik ook flink voor de locatie gok ik). Booking.com staat vaak weinig op (persen volgens mij de verhuurders ook flink uit).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Val di Sole ben ik 3 jaar geleden geweest.

Passo Tonale, veel afdalingen op dezelfde helling, enige afwisseling zijn de 2 pistes rechts op de kaart en de gletscher, maar dat stelt ook niet veel voor en is redelijk bedrijvig(budgetbestemming van diverse Engelse touroperators). Ponte di Legno is wel uitdagend (veel zwart en rood, weinig blauw), maar heeft veel oude/langzame liften. Is ook wat rustiger dan Passo Tonale. Met andere woorden, wel aardig voor een (paar) dag(en), maar niks bijzonders.

Pejo is prachtig. Fantastisch uitzicht, heerlijke pistes( voornamelijk rood, maar niet heel moeilijk). Heerlijk rustig. Maar vooral ook heel erg klein. Daarom een echte aanrader voor een dagtrip.

Marrileve is wel aardig, maar is erg druk (budgetbestemming met goedkope skipas die alleen daar geldig is). Madonna is mooi, prachtige uitzichten, veel afwisseling (veel blauw, maar ook aardig wat rood en enkele pittige zwarte pistes). Redelijk bedrijvig. Madonna is wel een aanrader. Pinzolo is ook leuk, niet groot, wel afwisselend, heerlijk rustig. Jammer dat je een kleine eeuwigheid in de lift zit op er te komen vanuit Madonna.

Al met al een leuke regio, maar iets minder mooi en verder rijden dan Dolomiti Superski. Persoonlijk zou ik eerder naar de diverse gebieden van Dolomiti Superski gaan, maar dan juist naar de gebieden die niet aan de Sella Ronda liggen.

*bericht bewerkt door RRski op 29 okt 2017 15:55

Tnx. Voor Val di Sole kijk ik juist naar Madonna/Marivella/Folgarida, maar dan zou met Madonna dus het interessants zijn? Ik denk inderdaad dat het dit jaar de Dolomiti Superski wordt. Jij bedoelt denk ik gebieden als Drei Zinnen, Kronplatz etc?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Tnx. Voor Val di Sole kijk ik juist naar Madonna/Marivella/Folgarida, maar dan zou met Madonna dus het interessants zijn? Ik denk inderdaad dat het dit jaar de Dolomiti Superski wordt. Jij bedoelt denk ik gebieden als Drei Zinnen, Kronplatz etc?

Roy83 op 29 okt 2017 16:06

Marrileva/Folgarida ligt gunstig om naar Pejo en Passo Tonale te rijden, maar is minder mooi dan Madonna, maar daardoor ook goedkoper.

Drei Zinnen staat nog mijn to-do lijst. Kronplatz was ik vergeten, daar moet je ook wegblijven als rustige gebieden jouw voorkeur hebben.

Een aantal pareltjes waar ik ben geweest: Alpe Lusia, Carezza, Obereggen, San Pellegrino, San Martino di Costrazza en Alleghe.

Alpe Cermis, Drei Zinnen, Plose, Cinque Torri en Cortina nog op mijn Dolomieten-to-do-lijst. Evenals het Ahrntal, maar die maakt geen deel uit van Dolomiti Superski.

Alles rondom de Sella Ronda is ook erg mooi, maar te druk naar mijn mening.

@roy83 wij hebben Garni Monti Pallidi in Corvara geboekt. We gaan er voor het eerst heen, dus of het een goed is durf ik niet te zeggen. Wel zien de kamers er erg goed uit op de foto’s. Ik vond het redelijk betaalbaar. Als je echt goedkoop wil verblijven in Corvara zou je kunnen kijken naar Garni Adria. Ik kon geen goedkoper verblijf vinden. Succes bij het maken van je keuze.

Je weet niet wat je niet weet.

Tnx. Voor Val di Sole kijk ik juist naar Madonna/Marivella/Folgarida, maar dan zou met Madonna dus het interessants zijn? Ik denk inderdaad dat het dit jaar de Dolomiti Superski wordt. Jij bedoelt denk ik gebieden als Drei Zinnen, Kronplatz etc?

Roy83 op 29 okt 2017 16:06

Madonna C zou ik (nu nog) niet zo snel kiezen Roy gezien je beschrijving van beginnende skiërs met voorkeur voor blauw (van de vriendin). Prachtig gebied maar al een stuk meer uitdaging dan Alta Badia en al helemaal in vergelijking met SeiserAlm

Tnx. Voor Val di Sole kijk ik juist naar Madonna/Marivella/Folgarida, maar dan zou met Madonna dus het interessants zijn? Ik denk inderdaad dat het dit jaar de Dolomiti Superski wordt. Jij bedoelt denk ik gebieden als Drei Zinnen, Kronplatz etc?

Roy83 op 29 okt 2017 16:06

Madonna C zou ik (nu nog) niet zo snel kiezen Roy gezien je beschrijving van beginnende skiërs met voorkeur voor blauw (van de vriendin). Prachtig gebied maar al een stuk meer uitdaging dan Alta Badia en al helemaal in vergelijking met SeiserAlm

HN65 op 29 okt 2017 16:29

Dank je. Met beginnende skiërs heb ik misschien niet het goede beeld geschetst. We redden ons echt prima op rood, het gaat er vooral om dat we ook een dagje ‘simpel’ moeten kunnen skiën :). In Pila is praktisch geen blauw en we hebben ons daar prima vermaakt. Maar ik denk dat het dit jaar inderdaad Alta Badia gaat worden.

@roy83 wij hebben Garni Monti Pallidi in Corvara geboekt. We gaan er voor het eerst heen, dus of het een goed is durf ik niet te zeggen. Wel zien de kamers er erg goed uit op de foto’s. Ik vond het redelijk betaalbaar. Als je echt goedkoop wil verblijven in Corvara zou je kunnen kijken naar Garni Adria. Ik kon geen goedkoper verblijf vinden. Succes bij het maken van je keuze.

Robbert-010 op 29 okt 2017 16:20

Goedkoop is niet het allerbelangrijkste :). Ik ga eens kijken, tnx!
[edit] Grappig; ik had ze al een verzoek gestuurd vanmorgen, maar wacht nog op antwoord…:)

NB: Sinds gistermiddag al bijna 50 reacties, bijna allemaal behulpzaam en inhoudelijk interessant! Heel fijn!

*bericht bewerkt door Roy83 op 29 okt 2017 17:04

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je zou ook eens op roterhahn.it kunnen kijken wellicht hebben ze daar ook iets in de buurt.

Merci, helder verhaal en precies zoals we het zoeken!

Nog Val di Sole inzichten of is dat een domme vraag ;)?

Roy83 op 29 okt 2017 07:47

geen probleem graag gedaan.
Val di Sole moet ik aan mede wintersporters overlaten. Ik ben daar nog nooit geweest.

Merci, helder verhaal en precies zoals we het zoeken!

Nog Val di Sole inzichten of is dat een domme vraag ;)?

Roy83 op 29 okt 2017 07:47

geen probleem graag gedaan.
Val di Sole moet ik aan mede wintersporters overlaten. Ik ben daar nog nooit geweest.

Auke83 op 29 okt 2017 19:15

was ook een meer algemene vraag :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Tnx @wdj75. Ik neig heel erg naar een leuk appartementje in Colfosco/Corvara, zodat de Seiseralm mooi als optie beschikbaar blijft maar we goed alle kanten op kunnen. Zeker met alle input in dit topic lijkt dat echt het slimst te zijn.

Nu nog een leuk/goed appartement zien te vinden :).

Roy83 op 29 okt 2017 14:32

Ik zat even te kijken bij booking.com voor Corvara in maart, maar dat vond ik schrikbarend duur. Wie is goedkoper?

DrPhil op 29 okt 2017 14:58

De keren dat ik in de dolomieten ben geweest ben ik naar Selva en Corvara gegaan. Ik heb in het verleden bij Sunweb of TUI geboekt (altijd incl. halfpension, en dan valt het best mee).

Alta Badia is een prima keuze! Corvara is de beste uitvalsbasis, maar daardoor ook iets duurder qua accomodaties. Wil je een iets goedkoper alternatief, denk dan aan La Villa. Kost je twee extra liften om op de Sella Ronde te zitten.

Ik boek altijd rechtstreeks.
https://www.altabadia.org/de/alta-badia-dolomiten-suedtirol…

Merci! Ik heb nu (via altabadia.org) 2 leuke opties, een in Colfosco en een in San Cassiano. Colfosco ligt wat centraler, maar is denk ik iets drukker (door de ligging aan de Sella Ronda).

Ik heb wel meer opties, maar veel ziet er erg gedateerd uit. Als ik geboekt heb zal ik de serieuze opties zeker nog even posten, handig als naslag.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je zou ook eens op roterhahn.it kunnen kijken wellicht hebben ze daar ook iets in de buurt.

wdj75 op 29 okt 2017 17:39

Heb ik gedaan, maar via de rode haan kon ik eigenlijk niet echt iets vinden (appartement, niet al te oud).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 veel hotels moeten hun vrije kamers nog op booking zetten. “Ons” hotel in San Cassiano staat er nu nog niet op omdat de eigenaar eerst kijkt welke vaste gasten bij hem direct terug komen. In de loop van de komende maanden zie je dan af en toe kamers aangeboden worden. Geldt voor veel hotels. Om een idee te geven, wij boeken in San Cassiano voor ongeveer 1100 euro 2p kamer obv half pension. Dit is eind januari en dus net voor de vakantieperiode. Regelmatig checken op diverse sites is het devies als je enigszins flexibel bent met je tijd.

Wij hebben meestal vrij gedateerde pensions. Interesseert ons helemaal niets, als het maar schoon is. Tot nu toe altijd perfect geweest. Ik heb geen zin om veel te betalen voor iets waar ik alleen maar kom om te slapen.
Wij hebben nu in Corvara weer een heel gedateerd pension geboekt, maar wel vlakbij de liften. We zullen zien wat het ons brengt. Kosten €48 per persoon incl ontbijt.
Gezien onze ervaringen uit het verleden heb ik er alle vertrouwen in.

*bericht bewerkt door Noblesse op 30 okt 2017 12:48

@Roy83 veel hotels moeten hun vrije kamers nog op booking zetten. “Ons” hotel in San Cassiano staat er nu nog niet op omdat de eigenaar eerst kijkt welke vaste gasten bij hem direct terug komen. In de loop van de komende maanden zie je dan af en toe kamers aangeboden worden. Geldt voor veel hotels. Om een idee te geven, wij boeken in San Cassiano voor ongeveer 1100 euro 2p kamer obv half pension. Dit is eind januari en dus net voor de vakantieperiode. Regelmatig checken op diverse sites is het devies als je enigszins flexibel bent met je tijd.

HN65 op 30 okt 2017 11:21

Ja, booking.com zelf werkt maar matig. Volgens mij is het voor eigenaren ook veel voordeliger om rechtstreekse boekingen te krijgen. De opties die ik nu heb zijn ook rechtstreeks. Als het onder de € 1000,- blijft (2 personen, appartement) is het prima, al moet het voor dat geld geen aftandse ouwe bende worden natuurlijk :).

Halfpension doen we eens een jaartje niet, uitgebreid eten doen we op de piste, 's avonds is een soepje / broodje / pastaatje wel voldoende, misschien 1 of 2 keer lekker uit eten is zat. Eens kijken hoe dat bevalt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Voor dat geld moet er wel wat te vinden zijn. Ik wil die week ook met vier personen naar Alta Badia, maar zou dat graag voor een euro’tje of 800 zien te doen.

Plaats een reactie