Dolomieten, maar waar?

Ik zie momenteel (booking.com) appartementen rond de 600 euro voor de week van 20 januari. En die zien er prima uit, dus dat gaat zeker lukken. Voorbeeldje:

https://www.booking.com/hotel/it/appartamenti-vilin-amp-ruan…

*bericht bewerkt door HN65 op 30 okt 2017 17:39

De week dat ik ga is wel iets duurder maar dat gaat ook zeker lukken! Ik denk dat €800,- voor 4 ook kan, al wordt t dan misschien wel in de woonkamer slapen @Bennie.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@bennie: http://www.garnikarin.it/ misschien wat?

Wij hebben geboekt bij Ciasa de Lenz, vrij moderne appartementen in San Cassiano. Denk dat dat centraal genoeg is en je bent alsnog zo in Corvara of andere bestemmingen aan de Sella Ronda. Seiseralm (als wat dat doen) kan met de auto, misschien wel op de zaterdag als we aankomen.

Ik heb via altabadia.org accomodaties uitgezocht en gemaild, iedereen reageerde eigenlijk binnen een dag. Als iemand nog interesse heeft in welke dan, dm me dan maar :).

Tnx voor alle tips en meedenken, met name het enthousiasme over
Alta Badia was prettig.

Een van de leukere tochten lijkt de Lagazuoi afdaling te zijn, met de bus heen, lange en mooie rode piste terug en laatste stukje met de paardenlift :). Is dat een erg lastige afdaling?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 San Cassiano is volgens mij juist een goede locatie. Zeker voor Lagazuoi, maar ook andere tours en deelgebieden zijn vanaf daar makkelijk te bereiken. Volgens mij is die afdaling prima te doen. Maak er meteen de super-8 skitour van, inclusief Cinque Torri! Red je makkelijk op een dag. En vergeet niet even te stoppen bij Scotoni! ;)

edit: wel vrij prijzige appartementen zo te zien. Daarentegen wel gunstig gelegen en dus gloednieuw.

*bericht bewerkt door Quick op 03 nov 2017 20:35

Mr. Slow

Tnx! Ik denk ook dat de ligging prima is. Inderdaad, niet heel goedkoop, maar we hebben een iets kleiner appartement dat ze nog niet op de site hadden, dus ook iets goedkoper.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Veel plezier daar @Roy83

May the ski force be with you !!

Merci, wellicht volgend jaar Val di Sole ;) @cjahulskamp

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Die afdaling is erg mooi en heerlijk cruizen tussen de machtige bergen. Zeker niet lastig te doen. Paardjes zijn leuk, wel ff de tijd nemen want de sleep moet vol voordat ze vertrekken. Staat bij mij ook op de planning komende winter 😁

Uitstekende keuze! Lagazoui is niet heel moeilijk, tenzij je echte beginners mee hebt of de sneeuw heel slecht is. Als je geen haal/breng service hebt vanuit het appartement…, reserveer skilockers bij het dalstation van de piz Sorega lift. Nu nog even de juiste lunchplekken uitzoeken!

Ok Lagazuoi gaat op t todo lijstje :). Skibus stopt voor t appartement maar misschien zijn de lockers ook wel een goed idee, een korte wandeling is ook wel lekker als warming up. Goed om te weten dat daar lockers zitten!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 leuke tip, maar iets boven budget. Komt neer op €1800 voor 4 personen voor de week.
Heb nog wel wat leuke dingen gezien in La Villa. Ook goed.

Serieus? Ik had iets van €50,- pppn gezien en dacht dat het met vier wel goedkoper zou zijn…succes met zoeken en wie weet zien we elkaar daar nog ff, met onze X Drives ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nog even een “Lagazuoi” tip.
Je kan daar ook de weg oversteken. Daar liggen ook nog een paar pistes die altijd super rustig zijn.

Even bij de lift daar een apart pistekaartje vragen. Deze pistes horen bij Cortina d’Ampezzo.

Nog even een “Lagazuoi” tip.
Je kan daar ook de weg oversteken. Daar liggen ook nog een paar pistes die altijd super rustig zijn.

Even bij de lift daar een apart pistekaartje vragen. Deze pistes horen bij Cortina d’Ampezzo.

Noblesse op 1 dec 2017 19:01

5 torri bedoel je. Wel oppassen dan dat het verbindingspad daar naartoe niet altijd helemaal open is. ;)

Nog even een “Lagazuoi” tip.

Je kan daar ook de weg oversteken. Daar liggen ook nog een paar pistes die altijd super rustig zijn.

Even bij de lift daar een apart pistekaartje vragen. Deze pistes horen bij Cortina d’Ampezzo.

Noblesse op 1 dec 2017 19:01

5 torri bedoel je. Wel oppassen dan dat het verbindingspad daar naartoe niet altijd helemaal open is. ;)

DSvier op 1 dec 2017 19:50

Inderdaad. Was even vergeten dat het daar ook gewoon een naam heeft 😉

Volgens mij was die tip in het andere, het Dolomieten topic, ook al langs gekomen. Lijkt me inderdaad erg mooi, dat stukje. Jammer dat het niet verbonden is met de rest van Cortina, maar het lijkt me zeker de moeite waard.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Volgens mij was die tip in het andere, het Dolomieten topic, ook al langs gekomen. Lijkt me inderdaad erg mooi, dat stukje. Jammer dat het niet verbonden is met de rest van Cortina, maar het lijkt me zeker de moeite waard.

Roy83 op 2 dec 2017 09:01

Het is ook altijd wel lekker rustig daar.

Verder is het onderdeel van de Gebirgsjägertour, één van de mooiste tochten in de Dolomieten.

Volgens mij was die tip in het andere, het Dolomieten topic, ook al langs gekomen. Lijkt me inderdaad erg mooi, dat stukje. Jammer dat het niet verbonden is met de rest van Cortina, maar het lijkt me zeker de moeite waard.

Roy83 op 2 dec 2017 09:01

Gratis busje van 5 torri naar Son dei Prade… Vaak genoeg gedaan.

Plaats een reactie